וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של ניו דלהי למאבק באונס נשים: נסיעות חינם בתחבורה הציבורית

5.6.2019 / 13:35

שיעור האלימות נגד נשים בבירת הודו הוא הגבוה ביותר במדינה, והרשויות החליטו לאפשר לנשים לעלות לאוטובוסים ולרכבות מטרו ללא תשלום. עם זאת, פעילים למען זכויות נשים סבורים כי זה חסר תוחלת. "למה לא להשקיע את המשאבים במקום הנכון?"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הרשויות בניו דלהי מתכננות לאפשר נסיעות חינם לנשים בתחבורה הציבורית בתקווה שזה ישפר את ביטחונן בבירת הודו מוכת האלימות המגדרית. ההכרזה ביום שני של ראש הממשלה בעיר, ארבינד קג'קיוואל הגיעה כמה חודשים לפני הבחירות באזור המיוחד, כשמפלגתו עומדת בפני קרב קשה עם מפלגת העם ההינדית (BJP) של ראש הממשלה נרנדרה מודי. "התחבורה הציבורית נחשבת לבטוחה ביותר עבור נשים, ובעקבות זאת, הממשלה החליטה כי כל האוטובוסים ותחנות המטרו יהיו חופשיים עבורן", הוא אמר לכתבים.

בניו דלהי וסביבתה חיים כ-26 מיליון אנשים, כמחציתם נשים, אך שיעורי האלימות נגד נשים הם הגבוהים ביותר בכל הודו, לפי נתונים שפורסמו ב-2017. הנושא הפך לרגיש במיוחד בבירה מאז האונס הקבוצתי של סטודנטית באוטובוס ב-2012, שאחריו יצאו אלפים להפגין ברחובות העיר בדרישה להחמרת הענישה.

קג'קיוואל, שמפלגתו "אם אדמי" עלתה לשלטון ב-2015 תוך הבטחה לשיפור ביטחונן של הנשים, אמר כי התכנית תיושם תוך חודשיים עד שלושה, בעלות של שבעה מיליארד רופי עד לסוף השנה הנוכחית.

לקריאה נוספת בנושא
הודו: בת 3 במצב אנוש אחרי שנאנסה על ידי מאבטח בבירה

רכבת בניו דלהי, הודו 10 באוגוסט 2016. AP
הממשלה הבטיחה להתקין מצלמות. מטרו בניו דלהי/AP

ואולם, מפלגתו של מודי ופעילים למען זכויות נשים אמרו כי מדובר בגימיק לפני הבחירות שיתקיימו בתחילת השנה הבאה. מפלגת השלטון, שזכתה בכל שבעת המושבים של ניו דלהי בבחירות הכלליות שהסתיימו בחודש שעבר, אמרה כי אין די אוטובוסים בעיר אם נוסעות יגיעו בהמוניהן.
ראש ה-BJP בניו דלהי, מנוג' טיווארי, אמר לכתבים כי זהו "רעיון טוב, אין בעיה עם זה", והוסיף כי למפלגה שלו יש תכנית דומה אם היא תשוב לשלטון. "אנחנו נכריז על זה רק אחרי שהפרטים יהיו מוכנים".

רנג'ה קומרי, מנהלת הארגון למען נשים "המרכז למחקר מדעי", אמרה כי נסיעות חינם הן לא פתרון לטווח הארוך. היא אמרה כי הממשלה המקומית לא קיימה את הבטחותיה, כולל התקנת מצלמות אבטחה והצבת שוטרים. "למה לפזר משאבים כך? למה לא להשקיע אותם במקומות הנכונים?", אמרה לרויטרס.

עוד באותו נושא

"השומר" של הודו קיבל מנדט עצום לשנות את פני המדינה

לכתבה המלאה

גם ברשתות החברתיות גולשות רבות הביעו ביקורת על התכנית וקראו לשפר את הביטחון שלהן במקום לאפשר נסיעות חינם. "מצטערות, אדוני, אנחנו רוצות נסיעה בטוחה, לא דברים בחינם", כתבה גולשת ששמה שרוטי ואטס, כשהיא משתמש בהאשטג WomenSayNoToFreeMetro (נשים אומרות לא למטרו חופשי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully