וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות שוטרים במטה - יותר בתחנות: תכנית מ"מ המפכ"ל אחרי הקיצוץ

30.6.2019 / 16:58

מאיגרת שפרסם מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן עולה החלק הראשון בתכניתו לחיזוק היחידות ברחבי הארץ. על רקע הקיצוץ הרוחבי עליו החליטה הממשלה, הוחלט לקצץ ביחידות המטה של המשטרה ולאחד תקנים. במקביל, יתווספו קרוב ל-300 שוטרים לתחנות, בין היתר במגזר החרדי והערבי

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

פחות שוטרים וקציני מטה, יותר שוטרים וחוקרים בתחנות המשטרה - כך החליט ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן על פי תכניתו לחיזוק היחידות ברחבי הארץ שמתפרסמת היום (ראשון) לשוטרים. על פי התכנית, כלל תחנות המשטרה בארץ יקבלו תוספת של 276 שוטרים, מהם 60 חוקרים ו-216 שוטרי סיור. שליש מהכוח החדש יוצב בתחנות משטרה במגזר הערבי וכעשירית ממנו יוצב בתחנות המשטרה במגזר החרדי - שני מגזרים שבעבר זכו לנוכחות משטרתית פחותה.

בימים האחרונים נדרשו במשטרה להכין תכנית קיצוצים בהתאם להחלטת הממשלה מלפני שבוע לבצע קיצוץ רוחבי בכלל משרדי הממשלה. במשטרה החליטו לקדם תכנית רחבה שבמרכזה חיזוק יחידות הקצה: תחנות משטרה, אזורי סיור ויחידות חקירה הפועלות מול האזרח.

עוד בוואלה! NEWS:
פנייה ליועמ"ש: "האיסור על כניסת ערבים לפארק בעפולה - לא חוקי"
יפוצה ב-3,000 שקלים: המשטרה עצרה ללא הצדקה מפגין נגד איילת שקד
לא ייסגר? מסתמנת דחייה של כמה חודשים בסגירת שדה דב

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
60 חוקרים ו-216 שוטרי סיור. שוטרים/עומר מירון
מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן
 ומפקד המחוז בתל חדיד 23 במאי 2019. ראובן קסטרו
"מבצעים מהלכי התייעלות פנים-ארגוניים". ניצב כהן/ראובן קסטרו

כאמור, מהחלק הראשון של התכנית, שהתפרסמה היום על ידי ניצב כהן, עולה כי יגויסו קרוב ל-300 שוטרים חדשים ישירות לתחנות המשטרה במטרה לחזק את התחנות. במקביל, החליטו במשטרה לקצץ בהיקף יחידות המטה, לאחד את תקני יחידות המטה ולהוציא תקני קצונה מהמטות לשטח.

"במסגרת התכנית, אנו נמקד את הקשב הארגוני ונפעל לחיזוק והעצמת תחנות המשטרה הפרוסות ברחבי הארץ, שהן הבסיס האיתן ולבנת היסוד לכל הפעילות המשטרתית", כתב כהן באיגרת. הוא הסביר כי לאחר גיוס השוטרים, "בהמשך יבוצעו גם מהלכים נוספים של הסטת תקנים מהמטות לתחנות המשטרה, זאת לצד צמצום בהוצאות הקיום של הארגון והפנייתם לשטח. למרות האתגר המובנה שבקיצוץ התקציבי של המשטרה בשנת 2019 אנו מבצעים מהלכי התייעלות פנים-ארגוניים".

עוד באותו נושא

אושרו מינויים בצמרת המשטרה: מפקד מחוז צפון ישמש סגן המפכ"ל

לכתבה המלאה
תחנת משטרה. ראובן קסטרו
שליש יוצבו במגזר הערבי, עשירית במגזר החרדי. תחנת משטרה/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה לפני כשבוע את תכנית משרד האוצר לקיצוץ רוחבי לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים, שעלותה הכוללת היא יותר ממיליארד שקלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על ההחלטה כי "קיצוצים זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה. אני מבין את השרים, זה קשה מאוד - אבל עם זאת, זה מה שנדרש".

הצעד גרר ביקורת חריפה, בין היתר מצד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. ארדן, שהצביע נגד הקיצוץ, כתב במכתב שהעביר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן כי אישור הקיצוץ בממשלה יוביל להפסקה מיידית של התכנית לחיזוק האכיפה בחברה הערבית ועצירת הקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים וכן הפסקת יישום התכנית לחיזוק ביטחון ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully