וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר, צבא או משהו אחר לגמרי: מי עומד מאחורי שיבושי ה-GPS בישראל?

29.6.2019 / 16:50

חמישה גופים ישראלים שונים מנסים לפתור את התעלומה שמאיימת על המרחב האווירי במדינה. בינתיים, מעורבות רוסית לא נשמעת כאפשרות סבירה. "מנתב"ג ממריאים עשרות מטוסים רוסיים. למה שרוסיה תסכן את מטוסיה?"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

חמישה גופים ישראלים שונים מנסים לגלות מי עומד מאחורי שיבושי ה-GPS במרחב האווירי של ישראל. במרכז הפעילות עומדים אנשי חיל האוויר וכן אנשי מערך הסייבר הלאומי של ישראל. יחד איתם חוקרים ובודקים משרד התחבורה, משרד התקשורת ורשות שדות התעופה.

במסגרת החקירה, מספר כיוונים נבדקים: החל מפעילות של צבא שפועל במרחב מזרח הים התיכון ואף במרכז הים התיכון ועד פעילות של האקר שהצליח למצוא פריצה באחת המערכות ומבצע את המעשים.

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנות מול הבנות: כך חמאס מנהל את החולשה הישראלית
למרות הרגיעה - שריפות מבלונים בעוטף; גנץ: "כך לא מייצרים הרתעה"
"תקלה בטיחותית חמורה": ארבעה חיילים נפצעו משיגור רקטה בתרגיל

חניונים מלאים בנתב"ג ביום העמוס בשנה, 23 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

גורם ברשות שדות התעופה אמר לוואלה! NEWS כי השיבושים לא חלים רק במרחב האווירי הישראלי וכי בימים האחרונים נרשמו דיווחים על שיבושים בשמי יוון קפריסין וטורקיה. יחד עם זאת, אמר הגורם כי השיבושים בנתב"ג אינם רציפים וכי ככל הנראה, לא מדובר במתקפה על נמל התעופה: "אין מחזוריות של שעות קבועות, אין ימים קבועים. אנחנו מקבלים אחת לזמן דיווחים מטייסים על התקלות. בכל המקרים הדיווח של הטייסים זהה - הם מדווחים כי מופיע להם על צג הניווט מיקומים שגויים", אמר.

בנתב"ג מציינים כי השיבושים חלים רק על מערכות המסכים של המטוסים בתא הטייס ואילו חיישני הקרקע במקום לא מזהים חריגות בפעילות ה-GPS.

עוד באותו נושא

שיבושי ה-GPS לא מזיקים לחיל האוויר - אך מצביעים על איום ממשי

לכתבה המלאה

"איפה פה ההיגיון שרוסיה תסכן את המטוסים שלה עצמה?"

הגורם ברשות שדות התעופה דחה את הפרסומים בגלי צה"ל לפיהם בישראל סבורים כי פעילות של הצבא הרוסי בסוריה הא הגורם לשיבושים: "בכל יום נוחתים וממריאים מנתב"ג כמה עשרות מטוסים רוסיים. איפה פה ההיגיון שרוסיה תסכן את המטוסים שלה עצמה?", אמר.

גורם בענף התעופה העריך כי יתכן שפעילות צבאית יכולה לגרום לשיבוש. "ייתכן שמדובר בפעילות צבאית הכוללת הפעלת שבשים כדי להגן על נתיבי טיסה או פעילות אחרת, ומבלי לדעת, השיבוש זולג גם למקומות שונים. באזור פועלים צבאות שונים של מדינות שונות ואי אפשר לקבוע מי עומד מאחורי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully