וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה נגד ביידן בעימות הדמוקרטי: "שיתפת פעולה עם גזענים"

28.6.2019 / 12:50

עשרת המועמדים הדמוקרטים הנוספים לנשיאות ארה"ב התייצבו לעימות במיאמי. סגן הנשיא לשעבר ספג ביקורת חריפה על עבודתו המשותפת בשנות ה-70 עם שני סנטורים שתמכו בהפרדה גזעית והתנגדו להסעת תלמידים שחורים בשכונות לבנות. "פגעת בי אישית, אני הייתי הילדה הזאת"

רויטרס

החלק השני של העימות הראשון בין המתמודדים הרבים לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2020 מטעם המפלגה הדמוקרטית, התקיים הלילה (שישי) במיאמי בהשתתפות עשרה מהם, בהם סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן והסנאטור ברני סנדרס. המרוץ הצפוף כולל למעלה מ-20 מועמדים, כאשר עשרה מהם, בראשם הסנאטורית אליזבת וורן, השתתפו אתמול בחלק הראשון של העימות.

המועמדת לנשיאות קמלה האריס המכהנת כסנאטורית מטעם קליפורניה, שלטה בעימות וביריביה הדמוקרטים שתקפו כולם את ביידן. במהלך עימות טלוויזיוני עם ביידן, הנחשב למועמד המוביל בפריימריז המפלגה הדמוקרטית, היא מתחה ביקורת חריפה על כך ששיבח לאחרונה את עבודתו בשנות ה-70 עם שני סנטורים מהמפלגה, שהביעו תמיכה בהפרדה גזעית.

לקריאה נוספת:
"לפחות הייתה אדיבות": סערת ההפרדה הגזעית של ביידן
צפון קוריאה "מברכת" את ביידן: "טיפש אימבציל עם IQ נמוך"
ביידן תקף את טראמפ: נשיא של פילוג ושל שנאה

ג'ו ביידן וקמלה האריס בעימות של המפלגה הדמוקרטית - 28/6. רויטרס
"שיתפת פעולה עם גזענים". האריס, סנדרס וביידן בעימות הלילה/רויטרס

האריס, בת 54, בת לאב שחור מג'מייקה ולאמא הודית, מחתה על האהדה שרחש ביידן כלפי אותם סנטורים וטענה כי הדבר פגע בה באופן אישי. "כאב לי לשמוע אותך מדבר על שיתוף הפעולה שלך עם שני סנטורים שביססו את המוניטין שלהם על הפרדה גזעית במדינה", פנתה לביידן.

בנוסף, היא האשימה את ביידן שהתנגד יחד עם אותם מחוקקים להסעת תלמידים שחורים לבתי ספר בשכונות לבנות בשנות ה-70. "הייתי ילדה קטנה באותם שנים בקליפורניה שנסעה באוטובוס לבית ספר ציבורי. הילדה הזאת היא אני", הביטה האריס ביריבה ביידן וזכתה לתשואות מצד הקהל.

עוד באותו נושא

איראן, הגירה - וכמעט אף מילה על טראמפ: העימות הדמוקרטי הראשון

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן וקמלה האריס בעימות של המפלגה הדמוקרטית - 28/6. רויטרס
העימות הדמוקרטי, הלילה/רויטרס

היא דרשה מביידן להסביר את עמדתו באותן שנים. "אני לא מאמינה שאתה גזען ואני מסכימה איתך כשאתה אומר שתתחייב למציאות של קרקע משותפת", אמרה מי שמדורגת במקום הרביעי או החמישי ברוב הסקרים הלאומיים בקרב הדמוקרטיים. "אבל זה היה פוגע לשמוע אותך מדבר על מי שמיצב את הקריירה שלו על הפרדה גזעית".

ביידן, בן ה-76, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, הגיב במגננה לדבריה של האריס וטען כי היא אשמה שדבריו הוצאו מהקשרם בנושא זה. "את ייצגת בצורה מוטעית את העמדה שלי בנושא לכל אורך הדרך", תקף. באשר להסעות התלמידים - אישר את עמדתו והגן עליה ביחס לאותם ימים בשנות ה-70. "כל מה שעשיתי לאורך השנים בקריירה שלי - היה הגנה על זכויות האזרח, אף שאני עדיין חושב שעלינו לבצע שינויים יסודיים בנושא", אמר. אולם האריס לא הסתפקה בנימוקיו והשיבה לו כי הממשלה הפדרלית הייתה צריכה להתערב בעניין ולהבטיח אינטגרציה גזעית בבית הספר.

בהמשך העימות עם המועמד סנדרס, הסביר ביידן כי הצבעתו בסנאט בעד המלחמה בעיראק הייתה בגלל נשיא המדינה לשעבר ג'ורג' בוש, שניצל לטענתו לרעה את הכוח שניתן לו. סנדרס תקף את ביידן והזכיר לקהל הבוחרים הדמוקרטיים כי הוא עצמו הוביל את ההתנגדות למלחמה ההיא "שהייתה אסון מוחלט".

ג'ו ביידן וקמלה האריס בעימות של המפלגה הדמוקרטית - 28/6. רויטרס
עשרת המועמדים בעימות, הלילה/רויטרס

אחד מהמועמדים הפחות מוכרים, אריק סוולוול בן ה-38, תקף גם הוא את ביידן וקרא לו להעביר את המושכות לדור האמריקני החדש, "עלייך להעביר את הלפיד למועמדים צעירים". בתגובה השיב לו ביידן כי "אני עדיין מחזיק בלפיד".

כל המועמדים תקפו בחריפות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במיוחד ביידן וסנדרס שכינו אותו שקרן פתולוגי, גזען ומזויף "ששיקר לעם האמריקני במהלך הקמפיין שלו" והוביל את ארצות הברית כלכלית ל"מצב נורא".

טראמפ ששוהה עתה ביפן בוועידת ה-G20, התייחס לעימות הדמוקרטי שבו כלל המועמדים הצביעו בעד מתן ביטוח בריאות למהגרים בלתי חוקיים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי יש לדאוג קודם לאזרחי ארצות הברית "מה אם לדאוג קודם כל לאזרחים אמריקנים? זהו סוף המרוץ".

ג'ו ביידן וקמלה האריס בעימות של המפלגה הדמוקרטית - 28/6. רויטרס
ספג מתקפה חריפה. המועמד המוביל ביידן, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully