וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן תקף את טראמפ: נשיא של פילוג ושל שנאה

סגן הנשיא לשעבר והמועמד המוביל בקרב הדמוקרטים פתח קמפיין בפילדלפיה, והציע אחדות במקום פילוג. "אין דבר שלא נוכל לעשות אם נהיה מאוחדים", אמר. "אני רוצה להציע נתיב שונה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן תקף אתמול (שבת) את הנשיא דונלד טראמפ עם פתיחת הקמפיין שלו בפילדלפיה, יומיים לפני עצרת של טראמפ במקום אחר בפנסילבניה. זו אחת המדינות החשובות ביותר במערכת הבחירות, והדמוקרטים יזדקקו לקולות עובדי הצווארון הכחול כדי לקחת בחזרה את פנסילבניה בשנה הבאה.

ביידן, שהוצג על ידי אשתו ג'יל, קרא לדמוקרטים להפגין אחדות מול הפילוג של טראמפ, "ולהגן על הדמוקרטיה". "אני יודע שיש זמנים שבהם רק קרב אגרופים יכול להצליח, אני יודע שעלינו לעשות את מה שנכון ללא עזרה מהרפובליקנים", אמר בידן, אך הוא הוסיף: "אנחנו ארצות הברית של אמריקה ואין דבר שלא נוכל לעשות אם נהיה מאוחדים".

הוא אמר כי המצביעים לא צריכים להצביע לו אם הם רוצים "נשיא שיעמיק את הפילוג שלנו, יוביל אותנו באגרוף קפוץ ובלב קשה, יעשה דמוניזציה ליריבים וירק שנאה - הם לא צריכים אותי. יש להם נשיא שכבר עושה זאת. אני רץ כדי להציע למדינה שלנו - דמוקרטים, רפובליקנים ועצמאים - נתיב שונה".

ג'ו ביידן בעצרת בחירות בעיר פילדלפיה, 18 במאי 2019. רויטרס
רוצה להחזיר את פנסילבניה לדמוקרטים. ביידן בעצרת בפילדלפיה, אתמול/רויטרס

ביידן, שזהו קמפיין הבחירות השלישי שלו, היה סגנו של ברק אובמה במשך שמונה שנים, וסנאטור מטעם מדינת דלוואר במשך 36 שנים. יהיו עליו לנצח יותר מ-20 מועמדים במרוץ הצפוף של הדמוקרטים, שאליו הצטרף בשלב מאוחר יחסית. ביידן זוכה לביקורת מצד האגף הפרוגרסיבי במפלגה, בין היתר בשל התנהגותו ביחס לנשים והרקורד שלו בסוגיות של גזע. עם זאת, ביידן בן ה-76 זוכה ליתרון גדול בסקרים על פני יריביו הבולטים האחרים, בהם הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס.

סגן הנשיא לשעבר מוביל על טראמפ בכמה מדדים לקראת הבחירות, כולל יתרון של 11% תמיכה בפנסילבניה, לפי סקר של מכון קוויניפיאק. בעקבות זאת, הנשיא מרבה לתקוף את ביידן שאותו הוא מכנה "סליפי קריפי ג'ו", בזמן שהטון המפויס של ביידן ביחס למתחריו בשורות המפלגה הדמוקרטית נתפס כנוגדן לרטוריקה הארסית של טראמפ.

"אני מאמין שהדמוקרטים רוצים באחדותה של האומה הזו, זה מה שמגדיר אותנו תמיד. אחדות", אמר ביידן, שציין כי הוא לא מאמין בכך שהדמוקרטים רק רוצים להביע את זעמם על הנשיא והרפובליקנים.

עוד באותו נושא

ראש עיריית ניו יורק מצטרף לפריימריז הדמוקרטיים, ושם את טראמפ על הכוונת

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באירוע בוושינגטון, 17 במאי 2019. רויטרס
מכנה את יריבו "סליפי קריפי ג'ו". טראמפ באירוע בוושינגטון, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully