וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו יורק מצטרף לפריימריז הדמוקרטיים, ושם את טראמפ על הכוונת

16.5.2019 / 15:04

למרות הסקרים הלא מחמיאים, ביל דה בלאזיו ינסה את מזלו מול יותר מ-20 יריבים, בראשם ביידן. "העשירים הופכים לעשירים יותר", אמר ראש העיר, המשתייך לאגף הפרוגרסיבי במפלגה. הוא הבטיח להתעמת עם הנשיא. "לא להיכנע בפני בריון"

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, 26 באפריל 2019. רויטרס
רוב תושבי העיר לא חושבים שהוא צריך להתמודד. דה בלאזיו/רויטרס

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הכריז היום (חמישי) כי בכוונתו להצטרף למירוץ לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית. דה בלאזיו בן ה-58 הוא האחרון בשורה של פוליטיקאים במפלגה שהכריזו על פתיחת קמפיין לקראת הבחירות שיתקיימו בשנת 2020.

הוא מבקר תקיף של מדיניותו של הנשיא דונלד טראמפ והקמפיין שלו נפתח תחת הסיסמה "האנשים העובדים תחילה". בסרטון שפרסם היום הוא שב על הנושא שקידם כשהתמודד לראשונה על ראשות העיר ב-2013: אי-השוויון. "אנשים בכל רחבי המדינה מרגישים תקועים או שהם אפילו הלכו לאחור", אמר דה בלאזיו, המשתייך לאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית. "אבל העשירים הופכים לעשירים יותר".

ראש העיר, שלא יכול להתמודד לכהונה שלישית ב-2021, מתקשה לבנות לו פרופיל ארצי, בניגוד למועמדים פרוגרסיבים אחרים במפלגה כמו הסנאטורים ברנדי סנדרס ואליזבת וורן. הוא צפוי להגיע בסוף השבוע לאייווה ולקרוליינה הדרומית, המדינות שבהן מתחילים הפריימריז. "לא להיכנע בפניו של בריון. התמודדו והתעמתו עמו", אמר על טראמפ, שצפוי להיות המועמד הרפובליקני בבחירות הבאות.

לחמה בעיראק ונפגשה עם אסד: חברת הקונגרס הדמוקרטית שתרוץ לנשיאות
הכוכב העולה של הדמוקרטים מצטרף למרוץ לנשיאות
המרוץ נעשה צפוף: סנאטורית דמוקרטית נוספת הודיעה שתתמודד לנשיאות ארה"ב

דונלד טראמפ במהלך עצרת תומכים בפלורידה, ארה"ב 8 במאי 2019. רויטרס
בניו תקפו את ניהול העיר בידי דה בלאזיו. טראמפ/רויטרס

רוב תושבי התפוח הגדול לא נראים נלהבים משאיפותיו של ראש העיר שלהם. סקר של אוניברסיטת קוויניפיק מהחודש שעבר העלה כי שלושה רבעים מתושבי ניו יורק לא חושבים שהוא צריך להצטרף למרוץ הדמוקרטי, שבו מוביל לפי הסקרים סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. הפופולריות שלו נפגעה אחרי שחקירה פדרלית מצאה שהוא פנה לרשויות העיר בשמם של תורמים, על אף שהוא נוקה מאשמה פלילית. דה בלאזיו מכחיש כי הוא עבר על החוק ואמר כי הוא פעל כשורה.

ביום שני הוא כינס מסיבת עיתונאים במגדלי טראמפ בעיר, שבה דחק בארגון של הנשיא לעמוד בתקנות הסביבתיות החדשות בגורדי השחקים שלו, או לספוג קנסות כבדים. כטעימה לקראת הבאות, תקפו בניו הגדולים של הנשיא - אריק ודונלד ג'וניור, המנהלים את עסקיו - את דה בלאזיו, והנשיא שיתף מחדש ציוץ של אריק שבו הוא תקף את התנהלותו של ראש העיר שבה מתגוררת המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully