וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב העולה של הדמוקרטים מצטרף למרוץ לנשיאות

14.3.2019 / 9:39

חבר הקונגרס לשעבר בטו או'רורק מטקסס שבר שיאי גיוס כספים במרוץ לסנאט, שבו אמנם הפסיד לרפובליקני, אך מיצב את עצמו כאחת הדמויות הבולטות במפלגה. הוא מושווה על ידי רבים לאובמה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בטו או'רורק, חבר קונגרס לשעבר מטקסס, הודיע הלילה (חמישי) על הצטרפותו לפריימריז הדמוקרטים הצפופים לנשיאות ארצות הברית: או'רורק, הנחשב לאחד הכוכבים העולים בדור הצעיר של המפלגה הדמוקרטית, אישר בהודעת טקסט לתחנת טלויזיה מקומית באל פאסו כי הוא מתכוון לרוץ.

"אני גאה באל פאסו ובמה שהיא מייצגת וזה חלק גדול מהסיבה שבגללה אני רץ", כתב או'רורק, שגדל בעיר שבטקסס. "העיר הזו היא הדוגמה הטובה ביותר למיטב שבמדינה שלנו". ההודעה הרשמית על ההתמודדות שלו צפויה במהלך היום.

או'רורק כיהן בעבר כחבר בית הנבחרים במשך שלוש כהונות, וקודם לכן כחבר מועצה בעירו. בנובמבר האחרון הוא כשל בניסיונו להיבחר לסנאט מטעם טקסס, והפסיד לסנאטור המכהן טד קרוז. מאז, נותר ללא משרה ציבורית, אך המשיך לקיים נסיעות מתוקשרות לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית ולשמור על פרופיל ציבורי גבוה. רק בחודש שעבר ארגן עצרת פוליטית עם תומכים באל פאסו, אל מול עצרת תומכים שקיים הנשיא דונלד טראמפ במקום, שאליו הגיע כדי לנאום על הצורך לבנות חומה בגבול עם מקסיקו.

הוא יצטרף לשדה צפוף מאוד של מועמדים, רובם בכירים ומנוסים ממנו, כשחמישה סנאטורים מכהנים כבר הודיעו שירוצו לנשיאות. בנוסף, לפי כל ההערכות צפוי סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, להודיע בימים הקרובים כי גם הוא מצטרף להתמודדות. הפריימריז הראשונים ייערכו בפברואר 2020 במדינות איווה וניו המפשייר.

עוד בוואלה! NEWS
רק הילרי ודונלד עוד צוחקים: הלוחמים של בחירות 2020 יצאו כבר לציד
סרטוני לייב, ללא יועצים: שיטת הפעולה של המועמד הדמוקרטי בטקסס

חבר הקונגרס, בטו או'רורק במהלך ראיון לאופרה וינפרי, במנהטן, ניו יורק  5 בפברואר 2019. רויטרס
או'רורק בריאיון לאופרה ווינפרי, בחודש שעבר/רויטרס

או'רורק בן ה-46 שבר שיאי גיוס כספים למועמדים בסנאט ומשך עניין רב, בין השאר בגלל הסגנון נטול הגינונים שבו ניהל את קמפיין הבחירות שלו. הוא נהג בעצמו לכל 254 מחוזות הבחירה בטקסס ושידר את הנסיעה בפייסבוק לייב, כשמדי פעם הוא עוצר במזללות המבורגרים בצדי הדרך ומחליק על סקייטבורד בחניון. הסגנון הזה עורר עניין בקרב מצביעים פרוגרסיביים וצעירים שהשוו אותו לנשיא לשעבר ברק אובמה.

בזמן המירוץ שלו לסנאט, הוא הביע תמיכה בעיגון מעמד ילדי המהגרים "החולמים" שהובאו לארצות הברית בניגוד לחוק; התנגד לבניית חומה בגבול עם מקסיקו; תמך בזכות של ספורטאים לכרוע ברך כמחאה בזמן ההמנון; תמך בהגברת הפיקוח על כלי נשק ובלגליזציה של מריחואנה.
הוא היה חבר בלהקת רוק, דובר ספרדית שוטפת ובעל שורשים איריים.

אירוע שמטיל צל מעל הקמפיין של או'רורק הוא תאונת דרכים בשנת 1998, אז נהג בשכרות במהירות גבוהה ופגע ברכב אחר. הוא נעצר ולאחר מכן שוחרר. בדוח המשטרתי נכתב כי או'רורק ניסה לברוח מהזירה. הוא הכחיש זאת וטען כי אכן נהג שתוי והתאונה נגרמה באשמתו, אך לא ניסה לברוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully