וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ נעשה צפוף: סנאטורית דמוקרטית נוספת הודיעה שתתמודד לנשיאות ארה"ב

22.1.2019 / 1:10

קאמלה האריס, שכיהנה כתובעת הכללית של מדינת קליפורניה וכיום מייצגת את המדינה בסנאט, הכריזה על מועמדותה לתפקיד ותקפה את הנשיא טראמפ: "אי אפשר לנהל מדיניות חוץ בציוצים". היא הסנאטורית השלישית המצטרפת למרוץ, אחרי אליזבת וורן וקירסטן ג'יליברנד

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הבחירות לנשיאות ארצות הברית יערכו רק בעוד שנה ועשרה חודשים, אבל הפריימריז הדמוקרטים כבר הופכים צפופים יותר מיום ליום. הסנאטורית קאמלה האריס (54) ממדינת קליפורניה הודיעה אתמול (שני) כי תרוץ לנשיאות. האריס, בת לאם הודית ואבא ג'מייקני, בחרה להודיע על ההתמודדות שלה ביום מרטין לות'ר קינג המצוין ברחבי ארצות הברית.

"זהו רגע שבו אני מרגישה תחושת אחריות לעמוד ולהילחם על מי שאנחנו", אמרה האריס בראיון לרשת ABC. דובר הקמפיין שלה הודיע כי בתוך 30 דקות מרגע ההכרזה, היא כבר קיבלה תרומות מאזרחים בכל 50 המדינות בארצות הברית.

לקריאה נוספת
נכד למהגרת ממקסיקו ושר לשעבר תחת אובמה: המועמד הדמוקרטי החדש
לחמה בעיראק ונפגשה עם אסד: חברת הקונגרס הדמוקרטית שתרוץ לנשיאות
המרוץ ל-2020 מתחמם: הסנאטורית הדמוקרטית וורן מתחילה בגיוס כספים

הסנאטורית הדמוקרטית קאמלה האריס, לאחר שהכריזה על ההתמודדות לנשיאות ארה"ב, באוניברסיטת הווארד, וושינגטון די. סי. 21 בינואר 2019. REUTERS/Joshua Roberts, רויטרס
הסנאטורית הדמוקרטית קאמלה האריס, לאחר שהכריזה על ההתמודדות לנשיאות ארה"ב, באוניברסיטת הווארד בוושינגטון די. סי./רויטרס, REUTERS/Joshua Roberts

מאוחר יותר, כינסה האריס מסיבת עיתונאים. "אני יודעת איך להילחם עבור הערכים שלנו, כשזה נוגע למאבק עבור העם האמריקני והנהגה שממוקדת במה שהאנשים צריכים. אני מאמינה שננצח בקרב הזה", אמרה. היא תקפה את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כשאמרה "אי אפשר לנהל מדיניות חוץ בציוצים".

עם זאת, המסרים שהשמיעה האריס התמקדו רובם ככולם בסוגיות חברתיות וכלכליות. בתור מי שנחשבת לאחת הסנאטוריות הפרוגרסיביות ביותר במפלגה הדמוקרטית, היא הבטיחה להתמקד במשבר החובות של סטודנטים אשר נוטלים הלוואות יקרות כדי ללמד את לימודיהם באקדמיה. "צריך לדאוג לחינוך לכולם", היא אמרה.

עוד באותו נושא

נכד למהגרת ממקסיקו ושר לשעבר תחת אובמה: המועמד הדמוקרטי החדש

לכתבה המלאה

"אנשים רוצים הנהגה שרואה אותם"

בעבר קידמה האריס גם חקיקה בעד ביטוח בריאות לכל. היא מתנגדת חריפה למדיניות ההגירה של ממשל טראמפ, וקראה לשרה להגנת המולדת, קירסטן נילסן, להתפטר. לפני שנבחרה לסנאט בשנת 2016, היא כיהנה כתובעת הכללית של קליפורניה.

נשיא ארה"ב טראמפ במטה הפנטגון, ארלינגטון, וירג'יניה, 17 בינואר 2019. רויטרס, רויטרס
"אי אפשר לנהל מדיניות חוץ בציוצים", אמרה האריס על הנשיא המכהן טראמפ/רויטרס, רויטרס

"הליבה של הקמפיין שלי היא האנשים. לכולנו יש חיים מורכבים. בנושא שינויי אקלים, כולם רוצים לדעת שהילד שלהם יכול לנשום אוויר נקי, ושהם יכולים להרוויח מספיק כסף בעבודה אחת כדי לשים אוכל על השולחן בלי להזדקק לשלוש עבודות", היא אמרה. "כולם רוצים רפורמה במערכת הכליאה והמשפט מבלי לחשוש להטיה גזעית. זה סדר העדיפויות של האנשים. אנשים רוצים הנהגה שרואה אותם ונותנת תשומת לב לצרכים שלהם".

כניסתה של האריס למרוץ הופך את ההתמודדות לצפופה במיוחד: שתי סנאטוריות, אליזבת וורן וקירסטן ג'יליברנד כבר הודיעו על כוונתן להתמודד, ואליהם צפוי להצטרף הסנאטור קורי בוקר מניו ג'רזי. גם חוליאן קסטרו, דמוקרטי מטקסס שכיהן בעבר כראש העיר סן אנטוניו וכשר השיכון בממשל אובמה, הכריז על מועמדותו. בנוסף, ישנם מועמדים פוטנציאליים רבים ששוקלים להצטרף למרוץ, ובהם סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, הסנאטור ברני סנדרס שהתמודד בשנת 2016 והפסיד להילרי קלינטון, וגם בטו או'רורק, חבר קונגרס דמוקרטי לשעבר שהפסיד במרוץ לסנאט בטקסס לטד קרוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully