וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכד למהגרת ממקסיקו ושר לשעבר תחת אובמה: המועמד הדמוקרטי החדש

13.1.2019 / 3:44

חוליאן קסטרו, שנחשב לכוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, הכריז על הצטרפותו למרוץ על המועמדות לנשיאות. כמי שתומך בביטוח בריאות לכל ובשינוי מדיניות ההגירה, השר לשעבר צפוי להבליט את עמדותיו הליברליות בניסיון להיות ההיספני הראשון בבית הלבן

פיצוץ במגעים לסיום השבתת הממשל: הנשיא טראמפ עזב באמצע פגישה עם יו"ר בית הנבחרים ומנהיג הדמוקרטים/צילום: רויטרס

חוליאן קסטרו, דמוקרטי מטקסס שכיהן בעבר כראש העיר סן אנטוניו וכשר השיכון בממשל אובמה, הכריז אמש (שבת) על הצטרפותו למרוץ על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית בבחירות שייערכו בשנת 2020. קסטרו, בן 44, הוא נכד למהגרת ממקסיקו וכוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, שצפוי להציג את עצמו כאאוטסיידר ולהבליט את עמדותיו הליברליות.

"אני רץ לנשיאות כי הגיע הזמן למנהיגות חדשה ולאנרגיה חדשה", אמר קסטרו. "וזה הזמן למחויבות חדשה להבטחת ההזדמנויות שלהן זכיתי - עבור כל האמריקנים".

עוד בוואלה! NEWS:
לחמה בעיראק ונפגשה עם אסד: חברת הקונגרס הדמוקרטית שתרוץ לנשיאות
המרוץ ל-2020 מתחמם: הסנאטורית הדמוקרטית וורן מתחילה בגיוס כספים

חוליאן קסטרו, דמוקרטי מטקסס שהיה שר בממשל אובמה, מדבר בכנס בניו אורלינס ב-4 באוגוסט 2018. רויטרס
"הגיע הזמן לאנרגיה חדשה". קסטרו/רויטרס

במהלך סקירת עמדותיו הפוליטיות הביע קסטרו תמיכה בשירותי רפואה לכל, תוך קיום ביטוח בריאות לאומי לכלל האזרחים - סוגיה שצפויה לעמוד במחלוקת במרוץ הדמוקרטי בין המועמדים המתונים יותר לבין המועמדים שמציגים עמדות שמאליות ברורות. בנוסף לכך, הוא חזר על תמיכתו בתנועת "Black Lives Matter" ועל הצורך במציאת פתרון לשינויי האקלים.

קסטרו, שסבתו נולדה במקסיקו, הבליט את סיפורו האישי כדי למתוח ביקורת על מדיניות ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ. "כן, עלינו להבטיח את הביטחון בגבול, אבל יש דרך חכמה והומנית לעשות זאת. ואין שום סיכוי שכליאת ילדים שומרת על הביטחון שלנו", אמר בהכרזתו. לקראת הבחירות ב-2016 הוא אף נחשב כמועמד פוטנציאלי לסגן הנשיא של הילרי קלינטון, ואם ייבחר יהיה הנשיא ההיספני הראשון בבית הלבן - וגם התאום הזהה הראשון לכהן בתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טולסי גברד מועמדת לנשיאות 2020 ממדינת הוואי. רויטרס, אתר רשמי
תתמודד למועמדות המפלגה הדמוקרטית. גברד/אתר רשמי, רויטרס

קסטרו הצטרף למרוץ צפוף של מועמדים שבכוונתם לנסות לקרוא תיגר על טראמפ, זמן קצר אחרי שהצטרפה אליו גם נציגת הדמוקרטים מהוואי טולסי גברד. גברד, ששירתה בצבא ארצות הברית במערכה בעיראק, הראשונה ממוצא הינדי-סמואי להיבחר לקונגרס האמריקני ובבחירות המקדימות האחרונות תמכה במועמדותו של ברני סנדרס. בנוסף אליה, גם הסנאטורית אליזבת וורן ממס'צוסטס הודיעה בערב השנה החדה כי הקימה ועדה מייעצת לקראת האפשרות שתתמודד על הנשיאות. הזירה הדמוקרטית תכלול כנראה את הסנאטורים קמלה האריס, קורי בוקר וקריסטין גיליברנד, כמו כן סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן.

הסנאטורית אליזבת וורן בקונגרס, אוקטובר 2018. רויטרס
תתמודד למועמדות המפלגה הדמוקרטית. וורן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully