וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ ל-2020 מתחמם: הסנאטורית הדמוקרטית וורן מתחילה בגיוס כספים

31.12.2018 / 18:04

חברת הסנאט הפרוגרסיבית ממסצ'וסטס, שאותה מכנה טראמפ "פוקהונטס", היא הדמות הבכירה הראשונה שעושה צעד ראשון לקראת הפריימריז. היא הודיעה על הקמת ועדה מייעצת, שדרכה תוכל לממן את הקמפיין. "אנחנו יכולים לנצח"

רויטרס

המרוץ הדמוקרטי לקראת בחירות 2020 מתחמnים, אחרי שהיום (שני) הודיעה אלזיבת וורן, סנאטורית פופולרית ממדינת מסצ'וסטס, על הקמת ועדה מייעצת לקראת האפשרות שתתמודד על הנשיאות. הוועדה תאפשר לה להתחיל לגייס כספים לקראת הפריימריז, שצפויים להיות צפופים במיוחד. היא הדמות הדמוקרטית הבכירה ביותר עד כה שעשתה צד רשמי לקראת הבחירות בעוד פחות משנתיים.

בסרטון בן ארבע דקות שהעלתה ליוטיוב אמרה וורן כי "מעמד הביניים נמצא תחת מתקפה" ודיברה על שחיקת השכר לאורך העשורים האחרונים בקרב משפחו ממעמד הביניים. היא הוסיפה כי "תאגידי ענק החליטו שהם רוצים נתח גדול יותר מהעוגה ומיררו את החיים לאיגודי העובדים". לדבריה, "היום, השחיתות מרעילה את הדמוקרטיה שלנו, הפוליטיקאים מעלימים עין בזמן שחברות ביטוח מסרבות לבטח לקוחות, הבנקים שודדים את הלקוחות וחברות הנפט הורסות את כדור הארץ. הממשלה הפכה לכלי שגורם לעשירים להיות עשירים יותר".

בסיום, הודיעה כי תקים ועדה מייעצת לקראת האפשרות שתתמודד על הנשיאות ואמרה: "אנחנו יכולים לגרום לממשלה והכלכלה לעבוד לטובת כולנו. מגיעה לכולם הזדמנות". במשפט שמתכתב עם סיסמת הבחירות של אובמה מ-2008 חתמה וורן את הסרטון כשאמרה: "אם נהיה מאורגנים ונילחם יחד, אנחנו יכולים לנצח. אנחנו יכולים, ואנחנו ננצח".

הסנאטורית אליזבת' וורן, 29 בדצמבר 2018. AP
הוזכרה כמועמדת לסגנית של קלינטון ב-2016. וורן, שלשום/AP

וורן בת ה-69 נבחרה לסנאט ב-2012 לאחר ששימשה קודם לכן עורכת דין בתחום הגנת הצרכן ופרופסורית למשפטים בהרווארד. לאורך הקריירה שלה, היא הציגה עמדות פרוגרסיביות בכל הנוגע למסים, בקרת נשק, נישואים של בני זוג מאותו המין ותחומים נוספים. היא הפכה פופולרית במפלגה, בעיקר בקרב צעירים ליברלים, והילרי קלינטון שקלה ברצינות להציע לה את תפקיד הסגנית במרוץ שלה לנשיאות ב-2016. למרות האכזבה מכך שלא נבחרה לרוץ לצד קלינטון, היא המשיכה להופיע לצדה בעצרות בחירות, והרבתה להתקוטט בטוויטר עם דונלד טראמפ בעת שהיה מועמד לנשיאות.

על כניסתה למרוץ צפויה להעיב תקרית מביכה שמלווה אותה זה כמה שנים. כשהתמודדה לראשונה ב-2012 על מושב בסנאט מטעם מדינת מסצ'וסטס, היא טענה שיש לה שורשים אמריקנים-ילידים. מכיוון שוורן מעולם לא הצליחה להוכיח קשר לשבט ילידי כלשהו, לעג לה טראמפ במהלך הקמפיין וכינה אותה "פוקהונטס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הסרטון של וורן

לפני חודשיים, על רקע ההכנות שלה להתמודד לנשיאות, חלה תפנית חדה בעלילה כשוורן החליטה לפרסם תוצאות בדיקות DNA שערכה ומהן עולה כי יש לה שורשים ילידים אמריקנים. לפי התוצאות, מרבית אבותיה באו מאירופה, אולם "קיימת סבירות גבוהה" כי אחד מאבותיה לפני שישה עד עשרה דורות השתייך לשבט אינדיאני. היא מיהרה לחגוג את התגלית, פרסמה סרטון שמציג את השיחה שלה עם הבודק מטעם החברה, ואמרה כי בעוד שאינה חברה באף שבט, "ההיסטוריה המשפחתית שלי היא ההיסטוריה המשפחתית שלי".

עם זאת, בכיר בשבט הצ'ירוקי, צ'אק הוסקין, פרסם הודעה ובה כתב כי שימוש בבדיקת DNA כדי לנסות ולהוכיח שייכות לשבט היא "בלתי ראויה ושגויה". לדבריו, "זה שם ללעג את בדיקות הDNA והשימושים הלגיטימיים שלהם, ובאותו הזמן לא מכבד את השבט ואזרחיו, אשר ממוסמכים היטב והמורשת שלהם מוכחת". הוא הוסיף כי "סנאטורית וורן חותרת תחת האינטרסים של השבט עם המשך הטענות שלה לזיקה לשבט".

טראמפ הודה בחשבון לשבט על "שחשפו כי אליזבת' וורן, שלפעמים מתייחסים אליה כפוקהונטס, היא רמאית מוחלטת". לדברי הנשיא, "היא עשתה בדיקת DNA מזוייפת שהראתה שהיא אולי 1\1024 אמריקנית ילידית, הרבה פחות מן האמריקני הממוצע. כעת שבט הצ'ירוקי מתכחש אליה. אפילו הם לא רוצים אותה. מזויפת!".

זה ככל הנראה הפרומו המוחשי ביותר למה שנראה במרוץ לנשיאות בשנת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully