וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה "מברכת" את ביידן: "טיפש אימבציל עם IQ נמוך"

22.5.2019 / 9:56

התקשורת הרשמית בפיונגיאנג זעמה על סגן הנשיא לשעבר, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים, אחרי שזה כינה את קים רודן. "הוא משבח את עצמו כמועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר, זה יכול לגרום לחתול לצחוק"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית כינתה היום (רביעי) את סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן בשורת כינויים מעליבים לאחר שהאחרון תיאר את מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, כרודן. בדיווח על הדברים בסוכנות הידיעות הרשמית של המשטר נכתב כי ביידן הוא "טיפש עם IQ נמוך" וכי הוא "אימבציל החסר איכות בסיסית של בני אדם, קל וחומר של פוליטיקאי".

טרם נמסרה תגובה לדברים מטעם ביידן ואנשיו, הנערכים להתמודדות בפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה הבאה. בפיוגנאינג אמרו כי מדובר ב"פרובוקציה בלתי-נסבלת ובעלת מניעים פוליטיים" נגד המדינה. "למרות ההערכות הלא פוסקות על כך שלא שווה לשאת תקווה בהתמודדותו, הוא משבח את עצמו כמועמד הפופולרי ביותר. זה יכול לגרום אפילו לחתול לצחוק".

לקריאה נוספת:
צפון קוריאה דורשת את שחרור הספינה שלה: ארה"ב לא תכניע אותנו
בנות 9 תמורת 4 דולר: אלפי צפון קוריאניות נמכרות כשפחות מין לסין
"בצורת קיצונית": מיליונים בקוריאה הצפונית ניצבים בפני רעב חמור

ג'ו ביידן, סגנו של אובמה לשעבר ומתמודד במפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב אמר בכנס בפנסילבניה כי "טראמפ מנהיג בעזרת אגרוף ברזל, יד קפוצה ולב אטום ומעמיק את הפילוג בעם". רויטרס
תקף את טראמפ על קשריו עם קים. ביידן בעצרת בפילדלפיה, שבת/רויטרס

בעצרת בחירות שקיים ביום שבת בפנסילבניה, תקף ביידן את הנשיא דונלד טראמפ על כך שהוא מתחנף ל"רודנים ולדיקטטורים" כמו קים ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. טראמפ שיבח רבות את הרודן הצפון קוריאני הצעיר מאז פגישתם הראשונה וההיסטורית בסינגפור בשנה שעברה, אך גם הוא ספג את חמתה של המדינה הקומוניסטית המבודדת בתקופת המשבר ב-2017. הוא כונה "משוגע זקן", אחרי שאיים להחריב את קוריאה הצפונית אם זו תאיים על ארצות הברית או על בעלות בריתה.

למרות ההפשרה ביחסים בין המנהיגים, שמפגינים בשנה וחצי האחרונה כבוד הדדי, שיחות הגרעין קרסו בפברואר עם כישלון הפסגה השנייה בווייטנאם. מאז שבה קוריאה הצפונית לשגר טילים במסגרת ניסויים, אחרי הפסקה של כשנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully