וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצורת קיצונית": מיליונים בקוריאה הצפונית ניצבים בפני רעב חמור

בצל הסנקציות שהוטלו על המדינה הענייה והמבודדת, הוכרז השנה על הבצורת החמורה ביותר מזה 37 שנים. תכניות סיוע הומניטריים מטעם האו''ם מזהירות כי המצב עלול להחמיר באופן משמעותי את משבר המזון במדינה

צילום: רויטרס

כמות הגשם והשלג הממוצעים בקוריאה הצפונית ירדה השנה לרמה הנמוכה ביותר מזה 37 שנים - כך דווח אמש (רביעי) בכלי התקשורת במדינה, ימים ספורים לאחר שהאו''ם הביע ''חששות כבדים'' בנוגע לבעיית מחסור המזון במדינה. מתחילת השנה, ירדו בקוריאה הצפונית רק 54.4 מילימטרים של גשמים ושלגים. מדובר בכמות הקטנה ביותר מאז 1982, נטען בתקשורת הממלכתית, שתיארה את המצב כ''בצורת קיצונית''.

האומה המבודדת והענייה, הסובלת מסנקציות כלכליות נגדה בשל תכניות הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלה, נאבקת בכדי להאכיל את תושביה וסובלת ממשבר חמור במזון. כמה ארגונים בינלאומיים, כולל תכנית המזון העולמית של האו''ם (WFP), הזהירו כי אסונות כגון בצורת עלולים להחמיר באופן משמעותי את המשבר עם הפחתת ייצור המזון במדינה.

לקריאה נוספת:
צפון קוריאה דורשת את שחרור הספינה שלה: ארה"ב לא תכניע אותנו
מהירים וחמקמקים: הטילים החדשים של צפון קוריאה מעוררים דאגה
מסימני המשבר: ארה"ב וצפון קוריאה הפסיקו בחיפושי שרידי החיילים האמריקנים

חקלאים בקוריאה הצפונית. אתר רשמי
מיליונים על סף רב. חקלאים מעבדים אדמה בקוריאה הצפונית/אתר רשמי

בחודש שכבר, ארגון המזון והתרופות וארגון המזון והחקלאות של האו''ם דיווחו בדוח משותף כי תפוקת היבול במדינה הגיעה לרמה הנמוכה ביותר מאז 2008 וכי כעשרה מיליון בני אדם, שתי חמישיות מכלל האוכלוסייה, נמצאים תחת רעב חמור וזקוקים באופן דחוף למזון. לפי הדוח, ''המצב עלול להידרדר עוד יותר בעונה הדלה שבין חודש מאי לספטמבר, אם לא יינקטו פעולות הומינטריות הולמות ובהולות''.

גורם רשמי במשרד הפנים של קוריאה הצפונית מסר כי ''יש צורך'' לשלוח מזון לצפון המדינה, מתישהו בין חודש מאי לספטמבר, כפי שהומלץ בדוח. בשנת 2017 ביקשה קוריאה הדרומית לשלוח מוצרי מזון בשווי של 4.5 מיליון דולר לשכנתה מצפון במסגרת תכנית מזון עולמית, אולם התכנית יצאה לפועל רק באופן חלקי, בשל הניסויים הגרעיניים של פיונגיאנג באותה שנה. סיאול ציינה כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תמך בתכנית סיפוק הסיוע ההומניטרי שלה.

עוד באותו נושא

מהירים וחמקמקים: הטילים החדשים של צפון קוריאה מעוררים דאגה

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 4 במאי 2019. רויטרס
משבר הומניטרי מחריף. קים צופה בתרגיל צבאי, החודש/רויטרס

בשבוע שעבר מסר ארגון הצלב האדום הבינלאומי כי הבצורת העונתית המוקדמת בקוריאה הצפונית עלולה להחריף את ''הרעב, התת-תזונה והבעיות הבריאותיות'' ל''אלפי ילדים, נשים הרות ומניקות'' ברחבי המדינה. לדברי הארגון, ''עוד לפני הבצורת, התפתחותו של אחד מכל חמישה ילדים מתחת לגיל חמש נמנעת בשל תזונה לקויה. אנו מודאגים שהילדים האלה לא יוכלו להתמודד עם לחץ נוסף על גופם''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully