וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: ארה"ב וצפון קוריאה הפסיקו בחיפושי שרידי החיילים האמריקנים

12.5.2019 / 13:50

אחת התוצאות היחידות בשטח מהפסגה הראשונה בין טראמפ לקים הייתה חידושם של המבצעים להשבת שרידי הלוחמים שנהרגו במלחמת קוריאה. אולם, במשרד ההגנה אמרו כי בפיונגיאנג הפסיקו לתקשר ולא ניתן יהיה להמשיך בחיפושים עד השנה הבאה

צילום: רויטרס

זה היה אחד הצעדים הקונקרטיים היחידים שגיבשו דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בפסגתם הראשונה בסינגפור, אבל הפנטגון אמר כי הוא ויתר על התקווה למצוא בעתיד הקרוב שרידים נוספים של חיילים אמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה. שתי המדינות נותרו באופן טכני במצב מלחמה, משום שהלחימה הפסיקה רק בשביתת נשק ולא בהסכם שלום.

הסוכנות לאיתור שבויים ונעדרים במשרד ההגנה, שאחראית על איתור כוחות אמריקניים נעדרים ברחבי העולם, אמרה כי היא לא שמעה מפיונגיאנג מאז כישלון הפסגה בהאנוי מחודש פברואר, שהסתיימה ללא הסכם. בעקבות זאת, הושעו המגעים להמשך החיפושים. דובר הסוכנות אמר כי הם נמצאים בשלב שבו הם לא יכולים לתכנן עוד את המשך החיפושים לשנה הפיסקלית הנוכחית, המסתיימת ב-30 בספטמבר, והם בוחנים אם הם עוד אפשריים ואם ניתן לחדש אותם בשנה הבאה.

לקריאה נוספת:
טראמפ: השיגורים האחרונים של צפון קוריאה לא הפרו את אמוני
ממשיכה להתגרות: צפון קוריאה שיגרה שני טילים לים
ארה"ב: השתלטנו על ספינה צפון קוריאנית שהפרה את הסנקציות

השבת גופות החיילים האמריקנים מקוריאה הצפונית לארה"ב. רויטרס, רויטרס
ארון ובו שרידי חיילים מושב לארה"ב, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

ביולי, חודש אחרי הפגישה ההיסטורית בין דונלד טראמפ לקים ג'ונג און, העבירה קוריאה הצפונית 55 קופסאות עם שרידי חיילים. טראמפ הילל את הצעד הזה כהוכחה להצלחת השיחות שלו עם קים. מאז נרשמה התקדמות קטנה ביותר בהמשך החיפושים אחרי כ-5,300 שרידי חיילים, שנהרגו במלחמה שנמשכה מ-1950 עד 1953. למרות זאת, טראמפ אמר רק ב-26 באפריל כי שרידי החיילים "ממשיכים לחזור".

ארצות הברית וקוריאה הצפונית כבר ערכו מבצעים משותפים לחיפוש אחרי שרידי החיילים האמריקנים מ-1996 עד 2005, עד שוושינגטון עצרה אותם בשל החשש לביטחונם של אנשיה לאור האצת פיתוח תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

הצפון גם נותר שקט ביחס למבצעי החיפוש המשותפים עם קוריאה הדרומית, מה שהוביל את צבא הדרום להתחיל להשיב בעצמו שרידים באזור המפורז בין המדינות בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully