וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: השתלטנו על ספינה צפון קוריאנית שהפרה את הסנקציות

9.5.2019 / 1:33

הספינה הוחרמה עוד באפריל 2018 על ידי רשויות של מדינה אחרת ועתה נמצאת בדרך לארה"ב. ההודעה מגיעה אחרי שני שיגורים של פיונגיאנג בתוך פחות משבוע, בצל קריסת שיחות הגרעין

צילום: רויטרס

ארצות הברית הודיעה הערב (חמישי) כי היא השתלטה על ספינת מטען גדולה של קוריאה הצפונית, אחרי שזו הפרה את הסנקציות הבינלאומיות ומכרה פחם מהמדינה הקומוניסטית המבודדת. הספינה, שהוחרמה על ידי אינדונזיה באפריל אשתקד, נמצאת עתה בשליטתה של ארצות הברית והיא בדרך למים הטריטוריאליים שלה. ההודעה מגיעה על רקע המתיחות המחודשת בין וושינגטון לפיונגיאנג.

הספינה, שמשקלה 17,061 טונות, שימשה להעברת מכונות כבדות לקוריאה הצפונית. לפי משרד המשפטים, היא אחת הספינות הגדולות ביותר של קוריאה הצפונית. זאת הפעם הראשונה שבה ארצות הברית משתלטת על ספינת מטען צפון קוריאנית בשל הפרת הסנקציות שהוטלו עליה בתגובה לפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה.

"הספינה הזו, שהפרה את הסנקציות, לא נמצאת יותר בשימוש", אמר ג'ון דמרס, ראש המחלקה לביטחון לאומי במשרד המשפטים, בהצהרה רשמית. הספינה כונתה "כנות חכמה".

לפי פקחי האו"ם העוקבים אחרי משטר הסנקציות על פיונגיאנג, הספינה העבירה 22,500 טונות של פחם כשהיא נתפסה על ידי אינדונזיה. דוח של האו"ם העריך כי ערך המטען שנשאה הספינה היה כשלושה מיליון דולר.

דונלד טראמם וקים ג'ונג און 28 בפברואר 2019. רויטרס
צפון קוריאה חוזרת לסורה. טראמפ וקים בווייטנאם, פברואר/רויטרס

עוד מסר משרד המשפטים בהצהרה כי הספינה ששימשה את חברת הספנות קוריאה סונגי, מואשמת במסחר בדולרים אמריקניים באמצעות מוסדות פיננסיים לא רשמיים, מה שמהווה הפרה של חוקי ארצות הברית. ''תשלומים בסך כולל של יותר מ-750,000 דולר הועברו דרך חשבונות של מוסד פיננסי בארצות הברית ואף נקשרו עם משלוח הספינה במרס 2018 של פחם'', נכתב בהצהרה.

משלחת צפון קוריאה לאו''ם לא הגיבה מיד. על פי הדיווחים, אינדוניזיה דיווחה כי הספינה נמצאה בטריטוריה הימית במזרח המדינה וכי הספינה נרשמה תחת המדינות סיירה ליאון וצפון קוריאה. עוד לפי הדיווחים, נמצא כי ''מסמכי המטען בספינה התקבלו מאוניית מטען רוסית שביקשה לבצע העברת סחורות מספינה לספינה''. רוסיה הכחישה כי הפרה את סנקציות האו''ם על צפון קוריאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 4 במאי 2019. רויטרס
הניסוי השני שלה בתוך פחות משבוע. קים מפקח על התרגיל בשבוע שעבר/רויטרס

מוקדם יותר היום שיגרה קוריאה הצפונית שני טילים לטווח קצר, בניסוי השני שלה בתוך פחות משבוע. זאת ככל הנראה במחאה של המנהיג קים ג'ונג און על סירובו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להקל על הסנקציות בפסגה השנייה ביניהם בוויינטאם. אחרי קריסת הפסגה, שנערכה בפברואר, פיונגיאנג ניתקה כמעט לחלוטין מגע עם וושינגטון.

"אנחנו בוחנים זאת ברצינות רבה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן. "אלו היו טילים קטנים יותר, טילים לטווח קצר. אף אחד לא שמח לגבי זה, אבל אנחנו בוחנים זאת מקרוב ונראה". הוא אמר שנראה שקוריאה הצפונית אמנם רוצה לשאת ולתת עם ארצות הברית, אבל הוא לא חושב שהיא מוכנה לכך. "היחסים נמשכים. אני יודע שהם רוצים לשאת ולתת, אני יודע שהם רציניים לגבי זה, אבל אני לא חושב שהם מוכנים", אמר טראמפ.

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully