וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: השיגורים האחרונים של צפון קוריאה לא הפרו את אמוני

11.5.2019 / 17:09

נשיא ארה"ב לא התרגש מהפרובוקציות האחרונות של פיונגיאנג, אך אמר כי ייתכן שבעתיד יראה בניסויים המחודשים של המשטר בעיה. "זה סטנדרטי, אלו טילים לטווח קצר"

צילום: רויטרס

טראמפ אמר הלילה (שבת) כי הוא לא רואה בשיגורים האחרונים של קוריאה הצפונית "הפרת האמון" שהוא נתן במנהיגה קים ג'ונג און. "זה מאוד סטנדרטי", אמר טראמפ בריאיון לפוליטיקו על השיגורים האחרונים של המדינה המבודדת. "הם (הטילים) לטווח-קצר ואני לא רואה בזה פגיעה באמון. אולי בשלב מסוים בעתיד כן, אבל בשלב זה לא", אמר הנשיא על האפשרות שיאבד את האמון בקים, שבעבר אמר כי יחסיו עמו "חזקים מאוד".

ביום חמישי שיגרה פיונגיאנג כמה טילים קצרי-טווח, בפעם השנייה בתוך פחות משבוע. למרות זאת, טראמפ אמר באותו היום כי הוא מוכן להמשך השיחות עם קים, שקרסו אחרי הפסגה בווייטנאם בפברואר. "היחסים נמשכים. אני יודע שהם רוצים לשאת ולתת, הם מדברים על משא ומתן. אבל אני לא חושב שהם מוכנים לשאת ולתת", הוא אמר לכתבים.

בפנטגון אמרו כי הטילים ששוגרו הגיעו למרחק של עד 300 ק"מ ונחתו בים. לפי ההערכות, מדובר בטילים חדשים שככל הנראה מתבססים על דגם רוסי. עד יום שבת שעבר, פיונגיאנג לא ביצעה ניסוי בטילים או ניסוי גרעיני כשנה וחצי, מנובמבר 2017. טראמפ הרבה לציין זאת כעובדה להתקדמות ביחסים בין המדינות.

לקריאה נוספת בנושא
ממשיכה להתגרות: צפון קוריאה שיגרה שני טילים לים

נשיא ארה"ב טראמפ וקים ג'ון און בהאנוי, ויאטנים 27 בפברואר 2019. רויטרס
סוף לירח הדבש? קים וטראמפ בהאנוי, פברואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully