וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה דורשת את שחרור הספינה שלה: ארה"ב לא תכניע אותנו

14.5.2019 / 10:17

פיונגיאנג אמרה כי על וושינגטון על לשחרר את כלי השיט שעליו השתלטה בטענה שהוא הפר את הסנקציות. "מעשה לא חוקי ומקומם", אמרו במדינה הקומוניסטית, שחידשה לאחרונה את שיגורי הטילים שלה על רקע המבוי הסתום מול ממשל טראמפ

עריכה: איתי עמרם

קוריאה הצפונית אמרה היום (שלישי) כי ההשתלטות של ארצות הברית על אחת מספינותיה היא צעד לא חוקי, שמנוגד לרוח הפסגה בין מנהיגי שתי המדינות. במשרד החוץ של פיונגיאנג דרשו את שחרורה המידי של הספינה ודחו את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שעל בסיסה החרימה וושינגטון את כלי השיט בטענה שהיא פוגעת בריבונות המדינה. זאת על רקע חידוש המתיחות בין המדינות, שכללו את חידוש השיגורים מצד משטרו של קים ג'ונג און.

"ארצות הברית ביצעה השתלטות לא חוקית ומקוממת על ספינת מטען שלנו", אמר דובר מטעם משרד החוץ בהצהרה שנמסרה בידי סוכנות הידיעות הרשמית. "המעשה האחרון של ארצות הברית הוא המשך שיטת המחשבה שלה ולפיה היא יכולה להוריד את הרפובליקה העממית של קוריאה על ברכיה דרך הפעלת 'לחץ מקסימלי' והכחשה ברורה של רוח ההצהרה המשותפת מ-12 ביוני".

עוד הזהירו בפיונגיאנג כי זאת תהיה "השגיאה הגדולה ביותר" מבחינת אצרות הברית אם היא תחשוב שהיא יכולה להשתלט על הצפון בכוח. ממשרד החוץ נמסר כי קוריאה הצפונית תפקח עין חדה על התנהגותה של ארצות הברית בעתיד. היחסים בין המדינות עלו על שרטון מאז קריסת השיחות בפברואר, בפסגה בווייטנאם בהשתתפות קים ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: השתלטנו על ספינה צפון קוריאנית שהפרה את הסנקציות

ספינת המטען הצפון קוריאנית נתפסה על - ידי האמריקאים והובלה לנמל הימי בפאגו פאגו 11 במאי 2019. AP
ספינת המשא הצפון קוריאנית נגררת לארה"ב, בשבוע שעבר/AP

ביום חמישי הודיע משרד המשפט כי ארצות הברית השתלטה על הספינה אחרי שזו הפרה את הסנקציות הבינלאומיות ומכרה פחם. הספינה, שהוחרמה על ידי אינדונזיה באפריל אשתקד, שימשה גם להעברת מכונות כבדות לקוריאה הצפונית. לפי משרד המשפטים, היא אחת הספינות הגדולות ביותר של קוריאה הצפונית. זאת הפעם הראשונה שבה ארצות הברית משתלטת על ספינת מטען צפון קוריאנית בשל הפרת הסנקציות שהוטלו עליה בתגובה לפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה.

"הספינה הזו, שהפרה את הסנקציות, לא נמצאת יותר בשימוש", אמר ג'ון דמרס, ראש המחלקה לביטחון לאומי במשרד המשפטים, בהצהרה רשמית. הספינה, שמשקלה 17,061 טונות, כונתה "כנות חכמה".

לפי פקחי האו"ם העוקבים אחרי משטר הסנקציות על פיונגיאנג, הספינה העבירה 22,500 טונות של פחם כשהיא נתפסה על ידי אינדונזיה. דוח של האו"ם העריך כי ערך המטען שנשאה הספינה היה כשלושה מיליון דולר.

עוד מסר משרד המשפטים בהצהרה כי הספינה ששימשה את חברת הספנות קוריאה סונגי, מואשמת במסחר בדולרים אמריקניים באמצעות מוסדות פיננסיים לא רשמיים, מה שמהווה הפרה של חוקי ארצות הברית. ''תשלומים בסך כולל של יותר מ-750,000 דולר הועברו דרך חשבונות של מוסד פיננסי בארצות הברית ואף נקשרו עם משלוח הספינה במרס 2018 של פחם'', נכתב בהצהרה.

עוד באותו נושא

מסימני המשבר: ארה"ב וצפון קוריאה הפסיקו בחיפושי שרידי החיילים האמריקנים

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 4 במאי 2019. רויטרס
קים מפקח על אחד השיגורים, החודש/רויטרס

מתחילת החודש, שיגרה קוריאה הצפונית כמה טילים קצרי טווח, שלפי מומחים היו מדגם חדש. זאת אחרי הפסקה של כשנה וחצי בשיגורים ובניסויים הגרעיניים. למרות זאת, נשיא הדרום מון ג'ה-אין קרא לשיגורים האחרונים מחאה מחושבת נגד וושינגטון וטען שהצפון עדיין רוצה לשאת ולתת על תכנית הגרעין שלו.

אדם מאונט, מפדרציית המדענים האמריקנית, אמר שהדיווחים האחרונים בכלי התקשורת של המשטר מסמלים הסלמה ברטוריקה, על אף שבצורה מתונה. "אם זה אכן כך, זה יהיה חלק ממגמה שבה המשטר שולח אזהרות בניסיון להשיג פריצת דרך בשיחות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully