וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בלוני התבערה: אושר הסכם רגיעה מחודש בין חמאס וישראל

גורם ישראלי אישר את פרטי ההסכם בין ישראל וארגון הטרור שבו סוכם על רגיעה בחסות האו"ם וקהיר. בנוסף ישראל שבה להזרים סולר לתחנת הכוח בעזה ומרחב הדיג יורחב שוב ל-15 מייל ימיים. במקביל, צרור בלונים שאליו מחובר מטען נפץ גדול אותר בשדה באשכול ופוצץ על ידי חבלן

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

רגיעה בין ישראל לחמאס - כל הפרטים

  • גורם ישראלי מאשר: אושר הסכם רגיעה עם חמאס בחסות האו"ם ומצרים
  • מרחב הדייג הורחב ל-15 מייל ימיים
  • 4 מיכליות סולר הועברו דרך כרם שלום לתחנת הכוח בעזה
  • דיווח פלסטיני: לפי ההסכם - ישראל מתחייבת שלא לירות על מפגינים בתהלוכות השיבה
  • צרור בלונים אליו מחובר מטען נפץ גדול נפל בשדה באשכול

למרות השריפות אמש באמצעות בלוני התבערה, גורם ישראלי אישר הבוקר (שישי) כי הושג הסכם רגיעה עם חמאס. הגורם אמר כי בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ואת העברת הדלקים לעזה. זאת לאחר התחייבות מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, הגורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

את העברתן של ארבע מיכליות סולר לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר כרם שלום, אישרו מוקדם יותר הבוקר גורמים ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. כמו כן, חיל הים החזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים אף שהבוקר התרחשו באזור שתי תקריות במהלכן נאלצו הלוחמים לירות לעבר פלסטינים שחרגו מהאזור המותר.

במקביל צרור בלונים אליו מחוברים חומרי תבערה, אותר הבוקר בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול. חבלן של המשטרה הגיע אל המקום כדי לטפל בחפץ החשוד ולפי גורמי ביטחון אל הבלון היה מחובר מטען נפץ גדול שפוצץ על ידי חבלן.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי צרור הבלונים היה מחובר לספר עם כיתוב בעברית ולאחר בדיקת אנשי הביטחון התברר כי הוא היה ממולכד. "המטרה היתה שהוא יתנתק מהבלונים ויראה כספר בעברית תמים למראה". המועצה הזהירה את התושבים שלא לגעת בפריטים חשודים גם אם אינם מחוברים לבלונים, להתרחק ולדווח לרבש"צ היישוב. בנוסף, שריפה פרצה היום גם בשטחי המרעה של אחד מקיבוצי שער הנגב ונבדק חשד שהדליפה פרצה בשל בלון תבערה.

לקריאה נוספת בנושא:
שליחת בלוני התבערה נמשכת: 19 שריפות פרצו בעוטף עזה
פסגת בחריין הסתיימה, בעזה מחו: "סיוע לפלסטינים - לא מכסף פוליטי"
אחרי הפסקת העברת הדלקים: 15 שריפות בעוטף עזה מבלוני תבערה

טיפול חבלן בזר הבלונים שנחת בקיבוץ צאלים במועצה אזורית אשכול - 28.6. ביטחון אשכול, אתר רשמי
צרור הבלונים החשוד שנחת בשדה באשכול, הבוקר/אתר רשמי, ביטחון אשכול

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" דווח הלילה על סיכום בין ישראל וחמאס על רגיעה מחודשת. על פי הדיווח, בו צוטט גורם באו"ם, ההבנות נכנסו לתוקפן הלילה. במסגרתן, נוסף על הזרמת הסולר לתחנת הכוח בעזה והרחבת מרחב הדייג, הוסכם כי ישראל מתחייבת שלא לירות על המפגינים המשתתפים בתהלוכות השיבה.

אחרי אישור ההבנות בין הצדדים, דובר חמאס חאזם קאסם אמר היום כי המשך תהלוכות השיבה והסרת המצור יחייבו את ישראל לציית לרצון העם הפלסטיני שהחליט להיאבק נגד המצור על עזה. לדבריו על ידי המאבק: "הפלסטינים לא יאפשרו לישראל לחזור בה מהבנות הרגישה ולא תהיה לה ברירה - אלא ליישמן". דובר חמאס ציין כי כל התחנות בהיסטוריה הוכיחו את יכולתם של הפלסטינים לכפות את רצונם על ישראל. "הוכחנו כי יש לעם הפלסטיני יכולת עמידה איתנה והוא יכול לנצח את בכל סבבי הלחימה נגד ישראל".

טיפול חבלן בזר הבלונים שנחת בקיבוץ צאלים במועצה אזורית אשכול - 28.6. ביטחון אשכול, אתר רשמי
חבלן המשטרה בשדה החקלאי באשכול, הבוקר/אתר רשמי, ביטחון אשכול

ביממה האחרונה פרצו 16 שריפות ביישובי עוטף עזה בעקבות בלוני תבערה ו-19 שריפות ביום רביעי. בין היתר, בלון תבערה נחת בפתח בית פרטי בתוך יישוב באשכול ובקיבוץ מפלסים פרצה שריפה לאחר שבלון נחת בשדה קוצים. סך הכל פרצו כ-100 שריפות מתחילת השבוע.

הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל והשריפות בעוטף עזה התעצמו ובעקבות זאת ביום שלישי הודיעה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום עד להודעה חדשה.

שריפה סמוך לעלומים במועצה האזורית שדות נגב - 28/6. בטחון שדות נגב, אתר רשמי
שריפה בשדות נגב, היום/אתר רשמי, בטחון שדות נגב

בתוך כך, בדרום מתחו ביקורת על המשך הפרחת בלוני התבערה ללא תגובה ישראלית הולמת לטענתם. גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר אתמול כי "מבחינת מדינת ישראל, טרור הבלונים אינו מהווה איום אסטרטגי ולכן המדיניות היא הכלת האירועים. אך המדיניות הזו מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו. ההפקרות המתמשכת מול המציאות הביטחונית בעוטף עזה היא המכרסמת בחוסן וזה כבר איום אסטרטגי של מדינת ישראל".

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, מסר בתגובה לשריפות שפרצו אתמול: "הדרום נשרף והממשלה עסוקה בבחירות. מדיניות הממשלה, לפיה לא מחסלים מחבלים שמשגרים בלוני נפץ, מסכנת חיים ופוגעת בהרתעה. בלון נפץ הוא כמו טיל נ"ט, מי שמשגר אותו הוא מחבל שמנסה לרצוח ישראלים ויש לפגוע בו. כאשר טרור הבלונים רק החל טענתי שיש לפגוע במחבלים אך דעתי בקבינט נדחתה, וכעת כבר הגענו ל-14 שריפות ביום אחד. אם הקבינט לא יתעשת זה יעלה לנו בדם".

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד תקף את הסכם הרגיעה עם החמאס ואמר כי "בפעם המי יודע כמה נחתם הסכם רגיעה עם החמאס. ההסכם הזה שווה כמו קודמיו, כלום. כמה ימי שקט וחזרה לשיגרה. חמאס מחזיק ושולט משני צידי הגדר, מצד אחד את האוכלוסייה האזרחית בעזה ומצד שני את ישובי עוטף עזה. ברצותו מבעיר את השטח וברצותו חותם על רגיעה. ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף".

תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. אתר רשמי
מנהיגי חמאס יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה בהפגנה נגד קיום ועידת בחריין, רביעי/אתר רשמי

נוסף על העברת מיכליות הדלק כבר ביום ראשון השבוע אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון להכניס הליום נוזלי לעזה לצורך רפואי למכונות MRI, לראשונה מזה תקופה ארוכה. "אין מדובר במדיניות חדשה, אלא באישור שניתן מתוך צורך הומניטארי מובהק - לתפעול מכשירים רפואיים חיוניים בבתי החולים ברצועת עזה", נמסר אז. גורמים מקצועיים אמרו כי "מדובר בחומר שיכול לשמש גם לניפוח בלוני טרור כמו גז הליום. הליום נוזלי הוא יקר משמעותית מגז".

בחמאס מחו השבוע ביום רביעי נגד התוכנית הכלכלית של ארצות הברית במסגרת תוכנית המאה של ממשל דולנד טראמפ, וקיימו צעדת מחאה נגד הוועידה הכלכלית בבחריין, בה נחשף אותו חלק הכלכלי התוכנית.

ראש הלשכה המדינית בחמאס אמסאעיל הנייה אמר כי הסיוע לפלסטינים לא צריך להינתן באמצעות כסף פוליטי". הוא הוסיף כי "חמאס איננו נגד הסרת המצור מעזה ומהגדה כמו שהוא אינו נגד מתן סיוע לעם הפלסטיני", אך התנה זאת בכך ש"כל כסף שמיועד לסיום הסבל צריך להיות לא פוליטי ולא על חשבון ירושלים, זכות השיבה או הריבונות וההתנגדות".

(עדכון ראשון: 01:45)

תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. אתר רשמי
הנייה בתהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה, רביעי/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully