וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על שדה דב עולה מדרגה: שביתה ברשויות ביום ראשון הקרוב

27.6.2019 / 22:35

ראשי הרשויות המקומיות הכריזו כי כלל השירותים העירוניים, ביניהם פינוי אשפה ורווחה, יושבתו בתחילת השבוע במסגרת הניסיון לשנות את החלטת הממשלה. במוצאי שבת צפוי להיערך כנס תפילה וזעקה באילת. "לא מתחשבים בנזק שייגרם לעיר"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

ראשי הרשויות המקומיות הכריזו היום (חמישי) כי במסגרת המאבק נגד סגירת שדה דב, יושבתו ביום ראשון כלל השירותים שמעניקות הרשויות. בין השירותים שיושבתו: פינוי אשפה, רווחה, תרבות וצוותי עזר במערכות העירוניות. על דבר השביתה נמסר במפגש ראשי רשויות של פורום ערי הפיתוח במרכז השלטון המקומי.

לדברי ראשי הרשויות, נבחרי הציבור וראשי הערים לא היו חלק מקבלת ההחלטות בנוגע לסגירת השדה. עוד נטען כי הסכומים שמוצגים לציבור בדבר עלות ביטול הסגירה הם "שקריים ומופרזים".

לקריאה נוספת בנושא:
סמוטריץ': אי אפשר למנוע את סגירת שדה דב, אפעל לדחות המועד
"לסגור בסוף החודש זו חלמאות": מאמץ למנוע את פינוי שדה דב
כץ הפקיר את אילת, רשות שדות התעופה נכשלה: האמת על סגירת שדה דב

הפגנת תושבי אילת נגד סגירת שדה דב. קובי נתן, מערכת וואלה!
הפגנות תושבי אילת נגד סגירת שדה דב/מערכת וואלה!, קובי נתן

מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת, מסר: "זו הפגיעה הקשה ביותר בעיר אילת בתולדותיה. בחישובי הכסף לא מתחשבים בנזק שייעשה לעיר והערכות אלו גוברות על הנזק שייעשה עם ביטול סגירת השדה. שדה דב הוא של כולם. סגירתו משמעותה שיתוק התעופה הפנים ארצית ופגיעה ביישובי הערבה וביישובים הצפוניים, פגיעה קשה בתיירות, הגדלת מספר תאונות הדרכים ופגיעה קשה בחולים שמקבלים טיפול במרכז".

בני ביטון, ראש עיריית דימונה ויו"ר פורום ערי הפיתוח, הוסיף: "לא נעשתה עבודה מקצועית עד כה בשאלת שדה דב ולא הביאו את כלל הנתונים לראש הממשלה. אנחנו קוראים לו היום להפוך את ההחלטה. המפתחות בידיים שלו, זו פגיעה בפריפריה כולה ולא נאפשר זאת".

עוד באותו נושא

בשיא העונה: עובדי מעברי הגבול בנתב"ג מאיימים לשבות מיום שלישי

לכתבה המלאה

"אי סגירת שדה דב במועד תחייב קיצוץ מיידי"

מטעם מנהלי הגוש הגדול, שמייצגים את בעלי הקרקעות בשכונה בצפון תל אביב, נמסר בתגובה להודעת הרשויות: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתערבות הפוליטית הבוטה ערב בחירות. אנו סמוכים ובטוחים כי ראש הממשלה לא יאפשר פגיעה בשלטון החוק, במחויבות המדינה לעמוד בהסכמים אותם חתמה ולהם התחייבה, ולא יתן ידו להשלכות החמורות והישירות שיהיו לכך על תקציב המדינה. כידוע היטב - אי סגירת שדה דב במועד תחייב קיצוץ מיידי, בין היתר, בתקציבים ובמענקים המועברים לרשויות המקומיות עבור שירותים לתושבים בחינוך, רווחה ותשתיות".

"נזכיר כי ביום 30.7.18 סיכם צוות השרים בראשות ראש הממשלה כי שדה דב יפונה ב-1 ביולי, וזאת בהמשך להחלטות ממשלה קודמות בנושא ולפסיקת בג"צ. הנסיבה היחידה שהשתנתה היא ניסיונו של ראש עיריית אילת לחבל בכל דרך בהחלטות שהתקבלו בכובד ראש תוך הפעלת לחצים פוליטיים כבדים, שנושפים מהם שיקולי בחירות, ותו לא".

בתוך כך, במוצאי שבת צפוי להיערך "כנס תפילה וזעקה להצלת העיר אילת". בכנס, שייערך ברחבת ישיבת ההסדר סמוך לבית הספר "עציון גבר", צפויים להשתתף לפי המארגנים רבני העיר, רבני השכונות, הנהלת העירייה והעומד בראשה.

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', נציגי משרד האוצר, רמ"י והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שר התחבורה סמוטריץ' אמר בתום הפגישה: "אני מאמין במתווה שהוצג וחושב שיש לו היתכנות להשאיר את נתיב האוויר פתוח. בכל מקרה ובכל החלטה שתתקבל נעמוד לצידם של תושבי אילת ונעשה את המקסימום שביכולתינו למזער את הפגיעה בתושבי אילת והפריפריה". דברי סמוטריץ' נאמרו כיממה לאחר דיון בוועדת הכספים של הכנסת שבו הבהיר, כי למרות התנגדותו לפינוי, "את הנעשה אין להשיב" וכי בכוונתו להעביר חקיקת בזק לדחיית סגירתו והפעלתו בשלוש שנים הבאות.

לפי המתווה שמציע סמוטריץ' לעגן בחקיקת בזק, פינוי שדה דב ידחה בשלוש שנים. בזמן זה מסלול המטוסים יישאר ותכניות הבנייה במקום יובאו לאישור מנהל מקרקעי ישראל. במקביל, יבוצעו העבודות לבדיקת השטח ושיווק הקרקעות.

(עדכון ראשון 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully