וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא העונה: עובדי מעברי הגבול בנתב"ג מאיימים לשבות מיום שלישי

27.6.2019 / 16:38

עשרות אלפי ישראלים חיכו לחופשת הקיץ, אולם עובדי מעברי הגבול, כולל בנמל התעופה בן גוריון, מאיימים לפתוח בשביתה ביום שלישי הקרוב. לפני שבועיים הוכרז סכסוך עבודה בשל הלנת שכר. האוצר: מדובר ב-13 עובדים שיקבלו שכר עד סוף החודש, נעשו ניסיונות למנוע את השביתה

שדה תעופה, נתב"ג. ראובן קסטרו
נמל התעופה בן גוריון. ארכיון/ראובן קסטרו

בשיא העונה - שביתה | כל העדכונים

  • עובדי מעברי הגבול מאיימים לפתוח בשביתה ביום שלישי הקרוב
  • הסיבה: הלנת שכר בשל בעיות בעדכון מערכת השכר
  • לדבריהם, משרד האוצר מסרב לעסוק בסוגיה, סגן החשב הכללי טוען שהוא נמצא בניגוד עניינים

עובדי מעברי הגבול, כולל בנמל התעופה בן גוריון, מאיימים לשבות מיום שלישי. זאת בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז לפני שבועיים - בשל הלנת שכר של 13 עובדים בעקבות בעיות בעדכון מערכת השכר, שהובילו גם לשיבושים בהסכם הקיבוצי עליו הם חתומים.

יו"ר ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין של משרד הפנים, שני שבתוב, הודיעה כי השביתה תחל בשמונה בבוקר. המשמעות היא שלא תתאפשר כניסתם של אנשים וסחורות לארץ ואף לא יציאה. "יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים. לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק", אמרה שבתוב.

בהסתדרות עובדי המדינה טוענים שסגן החשב הכללי במשרד האוצר מסרב לעסוק בסוגיה משום שלדבריו, הוא נמצא בניגוד עניינים מאחר ואשתו מועסקת במעברי הגבול. בתגובה לכך, אמרה שבתוב כי "מדובר בטענה הזויה שבגללה נגזר על מאות משפחות סבל כלכלי. לא רצינו להגיע לרגע שבו נאלץ להשבית, במיוחד לא בחודשי הקיץ שרבים מהישראלים נופשים בחו"ל. לכן אנחנו מתחננים במשך שנים שיפתרו בעיה פשוטה והם לא נוקפים אצבע. לא השאירו לנו ברירה".

עוד בוואלה! NEWS:
אמוניה דלפה ממפעל בעכו: תושבים הונחו להסתגר בבתים, שיבושי תנועה
"95% מנפגעי ההטרדות המיניות - לא הגישו תלונה במשטרה"
התרסקות המטוס באתיופיה: זוהתה גופת אחד הישראלים שנהרגו

שדה תעופה, נתב"ג. ראובן קסטרו
עומס בנמל התעופה בן גוריון. ארכיון/ראובן קסטרו

מטעם משרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר, נציבות שירות המדינה ורשות האוכלוסין פועלים מזה כמה חודשים להטמעת מערכת נוכחות חדשה ברשות. על אף חבלי הלידה בתחילת פעילות המערכת פעל משרד האוצר לתשלום מקדמות ולמניעת פגיעה בעובדים, כמו גם לתיקון מלוא הליקויים, שהושלם, כך שלמעט עובדים ספורים, צפויים כולם לקבל שכר מלא בראשון ביולי. בשבועות האחרונים נעשו מספר ניסיונות של המדינה להידברות עם ועד העובדים וההסתדרות בניסיון למנוע את השביתה, אולם בצר לנו, בחרה ההסתדרות לנצל את חופשת הקיץ ולפנות לאפיק השביתה תוך פגיעה באזרחי ישראל".

בשבוע שעבר הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה כי בעקבות מחסור בכוח אדם ייתכנו שיבושים בלוח הטיסות. לקראת תקופת הטיסות העמוסה בקיץ ובחגים קיימת עלייה במספר הטיסות, אך בנמלי התעופה אין מספיק כוח אדם, לרבות פקחי טיסה.

ברשות שדות התעופה טענו כי עובדים דיווחו על מחלה ולא הגיעו לעבודתם כאות הזדהות עם המאבק נגד סגירת שדה התעופה שדה דב בתל אביב. עם זאת, בוועד העובדים הכחישו את הטענה. "לכל התוהים אין קשר לפינוי שדה דב. אלא אם הכוונה היא שעוד טיסות יצאו מנתב"ג בעת מחסור בכוח אדם", מסרו בוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully