וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס באתיופיה: זוהתה גופת אחד הישראלים שנהרגו

בהודעה שפרסם זק"א, נמסר כי זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם, אחד משני האזרחים הישראלים שנהרגו בהתרסקות טיסת "אתיופיה איירליינס" באתיופיה לפני יותר משלושה חודשים. נמשכות הפעולות אחר מציאת שרידי גופתו של ההרוג השני, אבי מצליח. נתניהו: מודה לראש ממשלת אתיופיה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון זק"א הודיע היום (רביעי) כי זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם, אחד משני האזרחים הישראלים שנהרגו בהתרסקות טיסת "אתיופיה איירליינס" באתיופיה ב-10 במרץ, ועליה 157 נוסעים. מזק"א נמסר, "במאמצים העילאיים של מתנדבי זק"א שפעלו רבות בזירת האירוע לאיתור השרידים של שני הישראלים שהיו במטוס: שמעון ראם ואבי מצליח, זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם". כמו כן, נמשכים המאמצים לאיתור שרידי גופתו של מצליח.

מיד עם היוודע על התרסקות המטוס, הוציא ארגון זק"א צוות מתנדבים שפעלו בזירת ההתרסקות באתיופיה במשך ימים רבים, באיתור ובאיסוף אלפי ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מהתרסקות המטוס של חברת בואינג מדגם 737 MAX שהתרסק במהירות של כ-600 קמ"ש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למציאת שרידי גופתו של ראם, ואמר בפתח פגישתו עם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, כי "אני רוצה להודות לראש ממשלת אתיופיה, ידידי אביי אחמד, שנענה לבקשותיי וגם לבקשות המשפחה של שמעון ראם. הוא נעתר לבקשות האלה ואנחנו נחזיר עכשיו את שרידי גופתו. נמשיך לעבוד עד שנביא גם את שרידי גופתו של אברהם מצליח. אני רוצה להודות לראש הממשלה, הוא נמצא בזמנים לא פשוטים באתיופיה. אני מאחל לו הרבה הצלחה וגם לידידות בינינו לבין אתיופיה".

עוד ידיעות בנושא:
ההתרסקות באתיופיה: הטייסים פעלו כשורה - אך לא הצליחו לשלוט על המטוס
משפחות הנספים מאתיופיה יישבו שבעה, הנשים לא יוכלו להינשא
התרסקות המטוס באתיופיה: מערכת הבטיחות הופעלה שלא לצורך

שמעון ראם, ההרוג מתאונת המטוס באתיופיה. אתר רשמי
אותרו שרידי גופתו מהתרסקות המטוס באתיופיה, שמעון ראם/אתר רשמי

שמעון ראם, תושב זכרון יעקב בשנות ה-58 לחייו היה אב לחמישה ילדים, שלושה מאשתו הנוכחית ועוד שניים מנישואים קודמים. הוא שימש כסמנכ"ל אבטחה בחברת שפרן ייעוץ וניהול, המתמחה בייעוץ בתחומי ניהול אבטחה וביטחון לחברות, וארגונים פרטיים בארץ ובחו"ל. הוא יצא מישראל בדרכו לניירובי, דרך אדיס אבבה, לפגישה עסקית.

אברהם מצליח בן 49, נשוי ואב לשתי בנות ממעלה אדומים עבד בחברת היי-טק ונסע לאפריקה במסגרת נסיעת עבודה. הוא נישא בשנית לנעה ולה ארבעה ילדים.

בתאונת המטוס הקטלנית במדינה באפריקה נספו כאמור 157 בני אדם כולל שמונה אנשי צוות. הנוסעים היו מ-32 לאומים שונים, רובם מקניה. 18 מהם אזרחי קנדה, תשעה צרפתים, שמונה איטלקים, שמונה סינים, שמונה אמריקנים, שבעה בריטים ושישה ממצרים. כמו כן, נהרגו חמישה הולנדים, ארבעה הודים, ארבעה סלובקים, שלושה אוסטרים, שלושה שבדים, שלושה רוסים, שני מרוקאים, שני ספרדים, שני פולנים וכאמור שני ישראלים. בנוסף לכך, נהרגו בודדים מבלגיה, סומליה, טוגו, אוגנדה וניגריה.

עוד באותו נושא

בואינג הודתה: ידענו על בעיה במטוסים כשנה לפני התאונות

לכתבה המלאה
שרידי גופתו של שמעון ראם  אחד משני הישראלים שנהרגו בהתרסקות המטוס באתיופיה. דוברות זק"א, אתר רשמי
אנשי זק"א עם שרידי גופתו של שמעון ראם/אתר רשמי, דוברות זק"א

בתחילת החודש הודתה חברת התעופה האמריקנית בואינג כי היא ידעה על הבעיה במטוסי ה-737 MAX כשנה לפני שתי התאונות הקטלניות שבהן הדגם החדש היה מעורב, באתיופיה ובאינדונזיה - אולם היא לא פעלה בנושא. החברה אמרה כי אחת מתוכנות ההתרעה במערכות המטוס הייתה אופציונלית ולא סטנדרטית, אולם היא התעקשה כי זה לא סיכן את בטיחות הטיסות.

כל המטוסים מדגם זה מקורקעים מאז חודש מרץ, עם התרסקות טיסת אתיופיה איירליינס. חמישה חודשים קודם לכן, 189 נוסעים נהרגו בהתרסקות אותו הדגם באינדונזיה. הצי העולמי של מטוסי 737 MAX מנה 387 מטוסים עד שקורקע.

אברהם מצליח, ההרוג בהתרסקות המטוס באתיופיה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אברהם מצליח, ההרוג הנוסף בהתרסקות המטוס/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

המאפיין המדובר הוא מערכת התרעת "מחלוקת זווית התקיפה", שנועדה ליידע את הטייסים במקרים שבהם שני חיישנים שונים מדווחים על מידע סותר. החברה אמרה כי היא לא ידעה שאותו מאפיין אפשרי במטוסים רק אם חברות התעופה רכשו חיישן נוסף. בבואינג אמרו כי הם התכוונו לסדר זאת עם עדכון תוכנה שתוכנן לפני התאונות, והדגישו כי זה לא השפיע על בטיחות המטוסים או תפעולם.

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA) אמרה כי בואינג לא עדכנה אותה על בעיית החומרה עד נובמבר 2018, כחודש אחרי תאונת המטוס האינדונזי של חברת ליון אייר. ה-FAA אמרה כי הבעיה הייתה בעלת "סיכון נמוך", אבל בואינג הייתה יכולה "למנוע בלבול אפשרי" אילו הייתה מדווחת על כך קודם לכן.

שרידי גופתו של שמעון ראם  אחד משני הישראלים שנהרגו בהתרסקות המטוס באתיופיה. דוברות זק"א, אתר רשמי
אנשי זק"א בפעולות מציאת שרידי גופתו של שמעון ראם באתיופיה/אתר רשמי, דוברות זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully