וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנספים מאתיופיה יישבו שבעה, הנשים לא יוכלו להינשא

1.4.2019 / 1:22

בעקבות פניית אלמנות ההרוגים באסון התרסקות המטוס באדיס אבבה, החליט הרב הראשי לישראל על הקמת בית דין מיוחד שידון במנהגי האבלות ובמעמד הנשים. בתום דיונים קבעו הרבנים כי העגונות יותרו לאחר שיימצאו שרידיהם של שמעון ראם ואברהם מצליח

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אסון התרסקות המטוס באתיופיה: בית הדין הרבני המיוחד בראשות הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף הודיע אתמול (ראשון) למשפחות נספי האסון, ראם ומצליח, כי עליהן לשבת שבעה על קרוביהם ולקיים את כל מנהגי האבלות הנהוגים. עם זאת, נשותיהן של אברהם מצליח ושמעון ראם ייחשבו עגונות ולא יותר להן להינשא עד לאחר סיום זיהוי שרידי הגופות בעוד כמה חודשים.

בעקבות פניית אלמנות הנספים באסון ללשכת הרב יוסף, החליט הרב על הקמת בית דין מיוחד שידון בנושא מנהגי האבלות על מות יקיריהן וייבחן את מעמדן האישי של הנשים. זאת, לאחר שבינתיים לא נמצאו חלקי גופות ברורים השייכים לנספים הישראלים. החלטת בית הדין הרבני התקבלה על ידי כמה דיינים בהם הדיין הרב מיכאל עמוס והרב יעקב רוז'ה בהשתתפות נציגי משרדי הפנים והחוץ.

לקריאה נוספת בנושא
התרסקות המטוס באתיופיה: מערכת הבטיחות הופעלה שלא לצורך
אתיופיה: מהחקירה עולה "דמיון מובהק עם התרסקות המטוס האינדונזי"
"הפסקה, הפסקה, מבקש לשוב": הרגעים האחרונים של המטוס שהתרסק

אברהם מצליח, ההרוג בהתרסקות המטוס באתיופיה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הותיר אחריו אישה ושתי בנות. אברהם מצליח/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
שמעון ראם, ההרוג מתאונת המטוס באתיופיה. אתר רשמי
הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. שמעון ראם/אתר רשמי

בימים האחרונים מאז פניית הנשים, דנו הרבנים במעמדם ההלכתי של הנספים ואף גבו עדויות ממתנדבי זק"א ששהו באזור האסון. כמו כן, קיבלו הדיינים מסמכים רשמיים מממשלת אתיופיה, משרד החוץ ומחברת התעופה על כך שהשניים שהו על המטוס וקיימו כמה דיונים וישיבות בנושא.

שמעון ראם, תושב זכרון יעקב בשנות ה-58 לחייו היה אב לחמישה ילדים, שלושה מאשתו הנוכחית ועוד שניים מנישואים קודמים. הוא שימש כסמנכ"ל אבטחה בחברת שפרן ייעוץ וניהול, המתמחה בייעוץ בתחומי ניהול אבטחה וביטחון לחברות, וארגונים פרטיים בארץ ובחו"ל. הוא יצא מישראל בדרכו לניירובי, דרך אדיס אבבה, לפגישה עסקית.

אברהם מצליח בן 49, נשוי ואב לשתי בנות ממעלה אדומים עבד בחברת היי-טק ונסע לאפריקה במסגרת נסיעת עבודה. הוא נישא בשנית לנעה ולה ארבעה ילדים.

העגונות יותרו: "לאחר סיום הליך זיהוי שרידי הגופות"

בפני בית הדין המיוחד הופיע יו"ר זק"א יהודה משי זהב ומתנדב מהארגון אליעזר סמט. השניים שהו באתר מיד לאחר האסון באתיופיה והעידו בפני בית הדין על הממצאים שראו באזור. בפני בית הדין הוצגו גם כמה תיעודים שנמצאו במקום וכן מסמכים הקשורים ישירות לנספים הישראלים.

בנוסף, נציג משרד החוץ הציג בפני הדיינים מסמך של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" ובו רשימת כל האנשים שעלו למטוס. בין השמות נמצאו שמותיהם של מצליח וראם שהיו על המטוס וכן נמסרו לבית הדין עדויות של ישראלים שראו את הנספים עולים על המטוס וכן מסמכים רשמיים משלטונות אתיופיה שמאשרים שהשניים היו על הטיסה.

לאחר הדיונים בממצאים ובמסמכים - פסק בית הדין המיוחד כי על המשפחות לשבת שבעה על יקיריהם. עם זאת נכתב כי העגונות יותרו בהמשך "לאחר סיום הליך זיהוי שרידי הגופות שימצאו".

בגדים וחצפים אישיים של קורבנות הנוסעים בזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
בגדים וחפצים אישיים באזור התרסקות המטוס/רויטרס

בתאונת המטוס הקטלנית במדינה באפריקה נספו 157 בני אדם כולל שמונה אנשי צוות. הנוסעים היו מ-32 לאומים שונים, רובם מקניה. 18 מהם אזרחי קנדה, תשעה צרפתים, שמונה איטלקים, שמונה סינים, שמונה אמריקנים, שבעה בריטים ושישה ממצרים. כמו כן, נהרגו חמישה הולנדים, ארבעה הודים, ארבעה סלובקים, שלושה אוסטרים, שלושה שבדים, שלושה רוסים, שני מרוקאים, שני ספרדים, שני פולנים וכאמור שני ישראלים. בנוסף לכך, נהרגו בודדים מבלגיה, סומליה, טוגו, אוגנדה וניגריה.

הרב הראשי לישראל מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף בפנייה דחופה לראש הממשלה ולשר הפנים: "עשו הכל לסייע בהבאת פינוי גופות הרוגי אסון המטוס באתיופיה.. צילום מסך
הרב הראשי לישראל מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף בפנייה דחופה לראש הממשלה ולשר הפנים: "עשו הכל לסייע בהבאת פינוי גופות הרוגי אסון המטוס באתיופיה./צילום מסך
שמעון דניאל ראם ביטון. אתר רשמי
שמעון דניאל ראם ביטון/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully