וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: מהחקירה עולה "דמיון מובהק עם התרסקות המטוס האינדונזי"

18.3.2019 / 4:33

שר התחבורה במדינה אמר כי ההקלטות הקוליות העולות מהקופסה השחורה שנמצאה בין הריסות מטוס הבואינג, מציירות מקרה זהה להתרסקות המטוס של חברת "ליון אייר" האינדונזית עם 189 נוסעיו, שגם אותה, אף אדם לא שרד. "זה בדיוק אותו מקרה", הוסיף השר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

על פי ניתוח ראשוני של נתוני הקופסה השחורה שנמצאה בין הריסות מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס", שבהתרסקותו נספו 157 בני אדם, הרשויות באתיופיה אמרו אתמול (ראשון) כי קיים "דמיון מובהק" בינה, לבין התרסקות מטוס הנוסעים של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", בה נהרגו 189 נוסעים ואני צוות באוקטובר שנה שעברה.

שני המטוסים היו מדגם בואינג 737 מקס 8, ושניהם התרסקו דקות מרגע ההמראה לאחר שהטייסים דיווחו על תקלות. החשש מבטיחות המטוס הביא רשויות תעופה מסביב לעולם להשבית את המטוסים מדגם זה, ובכך נפגע ערכה של יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג במיליארדי דולרים.

החוקרים מנסים לקבוע מדוע המטוס צלל אל תוך השדה מיד אחרי המראתו מנמל התעופה הבין לאומי באדיס אבבה, וזאת תוך השוואה להתרסקות המטוס האינדונזי שעשה את דרכו מג'קארטה לאיי בנגקה בליטונג, וצלל בלב ים. "זה בדיוק אותו מקרה. עד כה, נראה שיש דמיון מובהק בין שתי ההתרסקויות", אמר שר התחבורה של אתיופיה, מוסה ייהיס.

לקריאה נוספת בנושא:
יממה אחרי ההתרסקות: נמצאו הקופסאות השחורות של המטוס האתיופי
אתיופיה: 157 נוסעים, בהם שני ישראלים, נהרגו בהתרסקות מטוס
אינדונזיה: מטוס ועליו 189 נוסעים התרסק בים דקות לאחר שהמריא

בגדים וחצפים אישיים של קורבנות הנוסעים בזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
בגדים וחפצים אישיים באתר התרסקות המטוס באתיופיה/רויטרס

"נתוני הקופסה השחורה שוחזרו בהצלחה. גם צוות החקירה האמריקני וגם האתיופי אישרו זאת. נמסור פרטים נוספים בעוד שלושה או ארבעה ימים", אמר השר.

עם זאת, גורמים בוושינגטון אמרו כי רשות התעופה הפדרלית ורשות הבטיחות הלאומית לא אישרו עדיין את הנתונים. הגורם הוסיף כי הרשויות האמריקניות יוכלו לסייע בעימות הנתונים לאחר שחוקרי הצוותים ששלחו יבחנו את נתוני הקופסה השחורה ויחזרו לאדיס אבבה.

מקור נוסף אמר כי רק מעט מידע הועבר בין הצדדים החוקרים בעניין תוכן ההקלטות מהקופסה השחורה.

לא ברור כמה מידע מתוך 1,800 הפרמטרים של נתוני הטיסה, ושעתיים של הקלטות מתוך תא הטייס, המשתרעים על כשש דקות טיסה עד רגע ההתרסקות, נלקחו בחישוב החקירה הראשונית מטעם אתיופיה.

עוד באותו נושא

שתי תאונות קטלניות בחצי שנה: מה קורה למטוס החדיש של בואינג?

לכתבה המלאה
זירת התרסקות מטוס אתיופיה איירליינס, 10 במרץ 2019. אתר רשמי
זירת התרסקות המטוס/אתר רשמי

ביום שני הרשויות באתיופיה איתרו את שתי הקופסאות השחורות של מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס". מציאת שתי הקופסאות - ההקלטות מתא הטייס ורישומי הטיסה - עשויה לשפוך אור על סיבת ההתרסקות של המטוס החדיש בואינג 737 מקס 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully