וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי ההתרסקות: נמצאו הקופסאות השחורות של המטוס האתיופי

11.3.2019 / 13:11

חברת "אתיופיאן איירליינס" אמרה כי ההקלטות מתא הטייס ורישומי הטיסה נמצאו בזירה. הרשויות קרקעו את מערך מטוסי הבואינג החדיש, והחיפושים אחרי שרידי 157 הגופות, כולל של שני הישראלים נמשכים. שגריר ישראל: "ייתכן שהמטוס פגע בציפור"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרשויות באתיופיה איתרו היום (שני) את שתי הקופסאות השחורות של מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס", שהתרסק אתמול עם 157 נוסעים. מציאת שתי הקופסאות - ההקלטות מתא הטייס ורישומי הטיסה - עשויה לשפוך אור על סיבת ההתרסקות של המטוס החדיש בואינג 737 MAX 8.
באתיופיה הכריזו על יום אבל לאומי במקביל להמשך החיפושים אחר גופות ההרוגים, והשביתו את צי המטוסים החדיש. גם בסין ובאינדונזיה עצרו את השימוש במטוסים עד להודעה חדשה.

שניים מההרוגים היו ישראלים, ועתה נעשים מאמצים לזהות אותם. שגריר ישראל באתיופיה, רפאל מורב, אמר כי לפי חלק מההערכות, ייתכן שסיבת ההתרסקות של המטוס שהיה בדרכו מאדיס אבבה לניירובי הייתה תוצאה של התנגשות בציפור. "אנחנו כשגרירות ישראל מתמקדים בעזרה למשפחות שני הנספים, איתור חלקי הגופות והזיהוי שלהם, אמר. לדבריו, "יש לנו גם סיוע של זק"א ששלחו משלחת בת שמונה אנשים שאמורה לעשות את החיפושים בשטח ההתרסקות". השגריר הדגיש כי "זאת מלאכה לא קלה אבל שצריכה להיעשות, ברגע שנעשה את זיהוי הגופות נדאג להבאתן לקבורה בישראל".

השגריר סיפר כי הציע לממשלת אתיופיה סיוע ישראלי בזיהוי כלל הקורבנות בעזרת משלחת מיוחדת. "לצערנו, בגלל הנסיבות של פיגועי הטרור יש לנו את הניסיון הזה", הסביר. "הצענו לממשלת אתיופיה לשלוח משלחת מז"פ של משטרת ישראל לסייע באירוע. אני יודע שהם קיבלו סיוע מידי מהאמריקנים שנמצאים בשטח".

עוד הוסיף מורב כי "מניסיון, בהתרסקויות אוויריות בדרך כלל לא מוצאים גופות שלמות, אלא הגופות מפוזרות בחלקים גדולים ברדיוס גדול באזור ההתרסקות. זאת מלאכה לא פשוטה שתיערך זמן, מצד שני מימד הזמן הוא קריטי - ככל שחולף הזמן הזיהוי הוא יותר קשה".

לקריאה נוספת בנושא
שטח הררי, ללא גישה: מאמצי חיפוש הגופות בהתרסקות מטוס הנוסעים
נעליים ועשן בזירה: הטייס באתיופיה דיווח על בעיות אחרי ההמראה
אתיופיה: 157 נוסעים, בהם שני ישראלים, נהרגו בהתרסקות מטוס

התרסקות מטוס באתיופיה, מרץ 2019. רויטרס
מאמצים לאיתור הגופות. אתיופיה, היום/רויטרס

בתאונת המטוס הקלטנית נספו 157 בני אדם כולל שמונה אנשי צוות. הנוסעים היו מ-32 לאומים שונים, רובם מקניה. 18 מהם אזרחי קנדה, תשעה צרפתים, שמונה איטלקים, שמונה סינים, שמונה אמריקנים, שבעה בריטים ושישה ממצרים. כמו כן, נהרגו חמישה הולנדים, ארבעה הודים, ארבעה סלובקים, שלושה אוסטרים, שלושה שבדים, שלושה רוסים, שני מרוקאים, שני ספרדים, שני פולנים ושני ישראלים. בנוסף לכך, נהרגו בודדים מבלגיה, סומליה, טוגו, אוגנדה וניגריה.

במקביל, נציגי האו"ם, נציבי האו"ם לפליטים וארגון המזון העולמי הודיעו כי עמיתיהם היו על המטוס. סוכנות ההגירה של האו"ם העריכה כי 19 עובדים נהרגו.

"האווירה היא קשה, חברת התעופה נחשבת למאוד אמינה ובטוחה עם מעל 120 יעדים בעולם, אנחנו הישראלים מרבים לטוס בה לכל יבשת אפריקה ולאסיה ולמזרח הרחוק", הוסיף השגריר. "מבחינת החברה שהיא בתנופת צמיחה והתפתחות, לא היה להם אסון בקנה מידה כזה. הייתה התרסקות של מטוס בביירות בשנת 2010 ומאז לא הייתה להם תאונה עם נספים. זה גם תפס אותם בהפתעה וזאת גם מכה קשה לדימוי שלהם ולאיכות השירות שהם נותנים". לדבריו, "אין להסיק מחריג על הכלל, אני מאמין שאני אטוס איתם בעתיד".

עוד באותו נושא

שתי תאונות קטלניות בחצי שנה: מה קורה למטוס החדיש של בואינג?

לכתבה המלאה
התרסקות מטוס באתיופיה, מרץ 2019. רויטרס
זירת התרסקות המטוס, היום/רויטרס

במקביל, בחברת "בואינג" ממשיכים בחקירת נסיבות התרסקות המטוס החדיש מסוג 737 MAX 8. לפני חמישה חודשים בלבד נהרגו 189 נוסעים בטיסת חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר" במטוס מאותו הדגם. בעקבות כך, סין ו"אתיופיאן איירליינס" הודיעו היום על קרקוע המטוסים מדגם זה. עם זאת, מומחים מזהירים כי מוקדם מדי להכריע מה היה הגורם לתאונה הקטלנית.

"ברור שלא היה פה פיגוע חבלני או טרוריסטי כי לא היה התפוצצות של המטוס, שהתרסק כגוף אחד", הוסיף השגריר. "לכן, הכיוון הוא של תקלה טכנית. ייתכן ויש תקלה בפס הייצור של בואינג. לטענתו, "בגלל שהמטוס היה חדיש לחלוטין ו נמסר לחברה לפני חודש וחצי, הכיוון המשוער והמועדף הוא שהייתה היתקלות בציפור באוויר. זה משהו שהם בודקים כרגע".

(עדכון ראשון: 10:57)

מפת מסלול הטיסה של מטוס חברת אתיופיה איירליינס שהתרסק. עיבוד תמונה
מפת מסלול הטיסה של מטוס חברת אתיופיה איירליינס שהתרסק/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully