וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: מטוס ועליו 189 נוסעים התרסק בים דקות לאחר שהמריא

29.10.2018 / 8:20

טיסה פנימית של חברת "ליון אייר" נקלעה לבעיה זמן קצר לאחר שיצאה מג'קרטה וצללה אל המים. לא ברור אם יש שורדים בתאונה הראשונה מסוגה של בואינג 737 "מקס" 8. הצוותים מצאו אוזניות ומושבים ומחפשים את גוף המטוס

עריכת וידאו: אביב ארגז

מטוס נוסעים של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר" התרסק היום (שני) בלב ים לאחר שאבד עמו הקשר דקות לאחר ההמראה. מטוס הבואינג 737 מקס 8 עשה את דרכו מג'קארטה לאיי בנגקה בליטונג בשעה 6:20, לפי שעון מקומי. על המטוס היו 189 נוסעים ואנשי צוות ולא ברור אם היו שורדים בתאונה.

דובר סוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה, יוסוף לטיף, אמר כי טיסת JT610 איבדה קשר 13 דקות אחרי ההמראה. הוא הוסיף כי כלי שיט שיצא מנמל של הבירה ראה את המטוס צולל אל המים לעומק של בין 30 ל-40 מטר. על המטוס, שביקש לשוב לנמל בג'קרטה לפני שאבד עמו הקשר, היו לפחות 23 גורמי ממשל ממשרד האוצר.

לדבריו, אותרו בים פריטים כמו אוזניות וחגורות הצלה במרחק של כמה עשרות מטרים מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס. "אנחנו שם, כלי השיט, המסוקים שלנו חגים מעל המים, כדי לעזור", אמר. "אנחנו מנסים לצלול כדי למצוא את ההריסות".

זאת התאונה הראשונה שבה מעורב מטוס מדגם זה של בואינג, הנחשב לחסכוני יותר בדלק ויכול לשאת עד 210נוסעים. המטוסים הראשונים נכנסו לשירות בשנה שעברה. החברה האמריקנית מסרה כי היא עוקבת מקרוב אחרי התאונה.

עוד בוואלה! NEWS
מדגמים בברזיל: מועמד הימין הקיצוני ניצח ברוב גדול בבחירות לנשיאות
"לא נעלנו דלתות, תמיד הרגשנו בטוחים": בקהילה בפיטסבורג אוספים את השברים
גורמים אמריקניים: מודאגים מהפעילות של ישראל נגד איראן בסוריה

התרסקות מטוס אינדונזיה, 29.10. אי-פי, AP
קרובי משפחה של הנוסעים, היום/AP, אי-פי

לפי נתוני טיסה שפורסמו באתר Flightradar24, המטוס הראה סימנים ראשונים לתקלה שתי דקות לתוך הטיסה, כשהגיע לגובה של 2,000 רגל. אז הוא ירד יותר מ-500 רגל ונטה שמאלה, בטרם עלה שוב לגובה של 5,000 רגל, שבו נותר למשך רוב הזמן שנותר בטרם התרסק. הוא החל להאיץ ברגעיו האחרונים למהירות של 638 קמ"ש לפני שאבד עמו הקשר בגובה של 3,650 רגל. המיקום האחרון שלו נרשם במרחק של כ-15 ק"מ מצפון לקו החוף של אינדונזיה.

דובר חברת ליון אייר, חברת הלואו-קוסט הגדולה ביותר במדינת האיים המוסלמית, אמר שצוללנים עושים כל שביכולתם לחלץ את הריסות המטוס, שלדבריו - היה חדש לגמרי. עוד הוסיף דובר החברה כי אינם יכולים להתייחס כרגע לכל פרטי התקרית וכי הם "עדיין אוספים פרטים". הוא אמר כי הטייסים היו מנוסים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
התרסקות מטוס אינדונזיה, 29.10. רויטרס, רויטרס
חוקרים בוחנים שרידים של המטוס, היום/רויטרס, רויטרס

התאונה הקטלנית היחידה של חברת "ליון אייר", שהוקמה ב-1999, הייתה ב-2004, כשמטוס מדגם MD-82 התרסק בעת נחיתה בעיר סולו סיטי. 25 מתוך 163 הנוסעים נהרגו.

עם זאת, שישה מטוסים אחרים של החברה, כולל אחד שהתרסק באוקיינוס בעת שניסה לנחות באי באלי ב-2013, ניזוקו מעבר לתיקון בשורת תאונות שונות. החברה הוסרה מהרשימה השחורה של האיחוד האירופי רק ביוני 2016.

באפריל הודיעה החברה פרטית כי היא החליטה לרכוש 50 מטוסים מדגם בואינג 737 MAX במחיר של 6.24 מיליארד דולר. היא אחת הלקוחות הגדולות ביותר של החברה האמריקנית בעולם.

זאת מסתמנת כתאונת התעופה השנייה בקטלניותה בהיסטוריה של אינדונזיה, אחרי שזו שאירעה ב-1997, אז מטוס של חברת "גראודה אינדונזיה" התרסק בעיר מידאן. 214 איש נהרגו.

(עדכון ראשון: 6:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully