וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: מודאגים מהפעילות של ישראל נגד איראן בסוריה

28.10.2018 / 14:34

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי בצבא חוששים שהקמפיין שמנהלת ישראל נגד איראן במדינה יגרום לפגיעה בכוחותיהם בסוריה ובעיראק. "זה מקור לדאגה גוברת עבורנו", אמר בכיר

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

צבא ארצות הברית מודאג מהמערכה שמנהלת ישראל נגד איראן ברחבי סוריה למרות תמיכתו של הבית הלבן - כך דווח היום (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים אמריקניים בכירים בצבא. בצבא חוששים כי הפעילות של ישראל עלולה לחזור אליהם כמו בומרנג, אם טהראן תחשוב שוושינגטון אחראית לתקיפות נגדה תוביל לתגובת מיליציות שיעיות נגד כוחות אמריקניים בסוריה ובעיראק.

"זאת דאגה גוברת עבורנו", אמר גורם צבאי בכיר, שדיבר בעילום שם. בפנטגון, שלא באופן רשמי, חוששים כי איראן סבורה שישראל פוגעת במטרותיה בסוריה, הכוללות כלי נשק מתקדמים, בסיסים ותשתיות, באמצעות מודיעין אמריקני.

בכמה מקרים היא האשימה את צבא ארצות הברית בתקיפות שביצעה לפי דיווחים זרים ישראל, כמו אחת בגבול סוריה-עיראק בחודש יוני, שבה נהרגו כ-20 לוחמי מיליציה שיעית.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: נישאר בסוריה כל עוד איראן שם - אך לא בהכרח צבאית
בכיר איראני: אם ארה"ב תתקוף - גם ישראל תהפוך למטרה

חיילים אמריקנים בסוריה. אי-פי, AP
חשש מפעולת תגמול איראנית. כוחות אמריקניים בסוריה/AP, אי-פי

החשש של צבא ארצות הברית גבר בעקבות שורת תקיפות של מיליציות שיעיות בעיראק, שם מוצבים כ-5,000 חיילים אמריקנים. בחודש שעבר פונתה הקונסוליה האמריקנית בבצרה בעקבות ירי רקטות לעברה. וושינגטון הטילה את האחריות על טהראן. בסוריה, מוצבים כ-2,000 חיילים אמריקנים המסייעים לכוחות המקומיים נגד דאעש.

גורמים אמריקניים אמרו כי ארצות הברית העבירה את חששותיה לישראל ולעיראק, במטרה שהאחרונה תשפיע על המיליציות הפועלות בשטחה. הם לא אמרו כיצד הם העבירו את המסר הזה. בישראל סירבו להגיב.

אותם גורמים הכירו בכך שהחששות שלהם לא צפויים לזכות לקשב רב בשל הקשרים הקרובים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ממשלו של טראמפ, שתומך במאמצי ישראל למנוע מאיראן להתבסס באזור ואף פרש מהסכם הגרעין עמה במאי האחרון.

"אסור לאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים ארסנל של כלי נשק על גבולה של ישראל המאיים על האזור", נמסר מהבית הלבן. בנוסף לכך, היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר בעת ביקורו בישראל באוגוסט כי פעולותיה של ישראל הן יעילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
נתניהו מציג אתרים סודיים של חזבאללה בנאומו באו"ם בחודש שעבר/רויטרס

ישראל מבקשת את עזרתה של ארצות הברית ברקע המתיחות הגוברת עם רוסיה, שהעבירה למשטר אסד מערכות S-300 בעקבות הפלת מטוס הסיור הרוסי בחודש שעבר, בתקרית שלטענתה נגרמה באשמת ישראל, שדוחה זאת. גורם ביטחוני אמר לוול סטריט ג'ורנל כי מערכות הנ"מ המתקדמות טרם מבצעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully