וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרם שנים לביטחון המדינה": שמעון נהרג בהתרסקות המטוס באתיופיה

12.3.2019 / 16:34

שמעון ראם, תושב זכרון יעקב כבן 58, נהרג בתאונת מטוס חברת אתיופיאן איירליינס שהתרסק בדרכו לקניה. ראם הוא אב לחמישה שעסק בייעוץ בתחומי ניהול אבטחה וביטחון לחברות. "הוא היה מסור לעבודה בכל דרך וצורה אפשריות", סיפר אחיינו. שורת מדינות אוסרות על הטסת המטוס

עריכה: שניר דבוש וניב מעוז

אסון התעופה באתיופיה - עדכונים אחרונים:

- 157 נוסעים נהרגו בהתרסקות מטוס "אתיופיאן אירליינס" מאדיס אבבה לניירובי
- הישראלים ההרוגים: שמעון ראם מזכרון יעקב ואברהם מצליח ממעלה אדומים
- קרוביו של ראם: "הטרגדיה תפסה אותנו לא מוכנים"
- נסיבות התאונה נחקרות; הרשויות איתרו את הקופסאות השחורות של המטוס
- שורת מדינות הודיעו על איסור הטסת מטוסי בואינג 737-max

שמעון ראם, תושב זכרון יעקב בשנות ה-58 לחייו, הוא הישראלי הנוסף שנהרג בתאונת המטוס באתיופיה ביום ראשון. מוקדם יותר הותר לפרסום כי אברהם מצליח ממעלה אדומים נהרג גם הוא באסון שגבה את חייהם של 157 נוסעים.

ראם הוא אב לחמישה ילדים, שלושה מאשתו הנוכחית ועוד שניים מנישואים קודמים. הוא שימש כסמנכ"ל אבטחה בחברת שפרן ייעוץ וניהול, המתמחה בייעוץ בתחומי ניהול אבטחה וביטחון לחברות, וארגונים פרטיים בארץ ובחו"ל. הוא יצא מישראל בדרכו לניירובי, דרך אדיס אבבה, לפגישה עסקית.

עוד בנושא:
תושבים באזור ההתרסקות: "המטוס השמיע רעשים מוזרים והותיר שובל עשן"
יממה אחרי ההתרסקות: נמצאו הקופסאות השחורות של המטוס האתיופי
שתי תאונות קטלניות בחצי שנה: מה קורה למטוס החדיש של בואינג?

שמעון ראם, ההרוג מתאונת המטוס באתיופיה. אתר רשמי
"תמיד עוזר וחושב על הזולת". שמעון ראם מזכרון יעקב/אתר רשמי
התרסקות מטוס באתיופיה, מרץ 2019. רויטרס
זירת התאונה באתיופיה, השבוע/רויטרס

מנכ"ל החברה עודד רז סיפר כי בסביבות חצות עוד שוחח עמו בטלפון, לפני שעלה על הטיסה בנמל התעופה בן גוריון. עם קבלת הידיעה על תאונת המטוס הקטלנית, החל לברר אם ראם היה בין הנוסעים. "בדקנו את מספרי הטיסות וידענו שהוא כנראה עלה על הטיסה הזאת", שחזר. בשעות הצהריים קיבל לכך אישור רשמי ממשרד החוץ, "מדובר בחברות של 30 שנה שנקטעה באחת". עוד ציין שזו טיסה שהיה עושה כדרך קבע בשל תפקידו בחברה.

ראם הוא יליד דימונה, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. חבריו מספרים עליו כי הוא היה אדם יצירתי עם יכולות חשיבה נדירות. "כואב הלב", אמר כפיר אלמוג, שהתגורר שנים ארוכות בסמיכות למשפחה. "כל אחד היה רוצה שכן כזה. תמיד עוזר, תמיד חושב על הזולת", ספד לו. "לפני כחודש, באירוע יום המשפחה שנערך בבית הספר החורש, שם הילדים שלנו לומדים, הוא שמע על פרישתי הקרובה מצה"ל ומיד נרתם לנסות ולאתר לי מקומות עבודה בעולם האזרחי התואמים את הקריירה הצבאית שלי בחיל הרפואה". עוד הוסיף כי "הוא ואשתו סייעו לנו רבות במאבקים אזרחיים שתושבי זכרון יעקב מנהלים בשנים האחרונות".

אברהם מצליח, ההרוג בהתרסקות המטוס באתיופיה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אברהם מצליח, אחד משני הישראלים שנהרגו בתאונה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

משפחתו של שמעון מספרת על איש משפחה למופת, שהיה מודל חיקוי והערצה בחיי כל אחד ואחת מבני המשפחה. "הטרגדיה תפסה אותנו לא מוכנים. אני לא מאמין שזה קרה", סיפר אחיינו נועם הרוש ממעלה אדומים. "מדובר במי שתרם למעלה מ-20 שנה לביטחון המדינה במגוון תפקידים שהחלו בחיל השריון כחייל וקצין". לדבריו, "הוא היה מסור לעבודה בכל דרך וצורה אפשריות. תמיד ציינו את זה שהיה מאוד יסודי ומקצוען בכל רמ"ח אבריו. עוד ציין כי ראה אותו לאחרונה לפני כחודשיים.

ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, זיו דשא, מסר כי צוותי המועצה הגיעו לבית המשפחה. "אנחנו משתתפים בצער המשפחה, מחבקים אותה ותומכים ככל שניתן גם ברעיה וגם בילדים", אמר. "אנחנו יודעים על שקרה אתמול משעות הצהריים, המשפחה קיבלה עדכון מהמשטרה ושלחנו צוותים סוציאליים ופסיכולוג מטעם העירייה".

נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
שרידי המטוס שנמצאו לאחר ההתרסקות/רויטרס

רשויות באתיופיה איתרו אתמול את שתי הקופסאות השחורות של מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס", שהתרסק אתמול עם 157 נוסעים. מציאת שתי הקופסאות - ההקלטות מתא הטייס ורישומי הטיסה - עשויה לשפוך אור על סיבת ההתרסקות של המטוס החדיש בואינג 737-800 MAX. באתיופיה הכריזו על יום אבל לאומי במקביל להמשך החיפושים אחר גופות ההרוגים, והשביתו את צי המטוסים החדיש. גם בסין ובאינדונזיה עצרו את השימוש במטוסים עד להודעה חדשה.

בתאונת המטוס הקלטנית נספו 157 בני אדם כולל שמונה אנשי צוות. הנוסעים היו מ-32 לאומים שונים, רובם מקניה. 18 מהם אזרחי קנדה, תשעה צרפתים, שמונה איטלקים, שמונה סינים, שמונה אמריקנים, שבעה בריטים ושישה ממצרים. כמו כן, נהרגו חמישה הולנדים, ארבעה הודים, ארבעה סלובקים, שלושה אוסטרים, שלושה שבדים, שלושה רוסים, שני מרוקאים, שני ספרדים, שני פולנים ושני ישראלים. בנוסף לכך, נהרגו בודדים מבלגיה, סומליה, טוגו, אוגנדה וניגריה.

נציגי האו"ם, נציבי האו"ם לפליטים וארגון המזון העולמי הודיעו כי עמיתיהם היו על המטוס. סוכנות ההגירה של האו"ם העריכה כי 19 עובדים נהרגו.

גל של מדינות אוסרות על טיסה במטוס

בעקבות האסון הודיעו שורת מדינות באירופה על איסור טיסה במטוסי 737 max של בואינג, בהן: צרפת, גרמניה, בריטניה, ואירלנד. הן מצטרפות למדינות נוספות מחוץ ליבשת בהן סין, אוסטרליה, מלזיה, עומאן וסינגפור.

בואינג הודיעה היום כי יש לה "ביטחון מלא" לגבי רמת הבטיחות של מסוקי ה-737-8, אף שהם "מבינים את סוכנות הרגולציה והלקוחות שקיבלו ההחלטות הנכונות בעיניהן לשווקיהם". יצרנית המטוס הוסיפה כי מנהל התעופה האמריקני "אינו מחייב פעולות נוספות בשלב הזה, ובהתבסס על המידע המעודכן, אין לנו בסיס להנחיות חדשות עבור המפעילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully