וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים באזור ההתרסקות: "המטוס השמיע רעשים מוזרים והותיר שובל עשן"

12.3.2019 / 0:24

חקלאים החיים בסמוך לשדה שבו התרסק המטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס" עם 157 נוסעים סיפרו כי נשמע פיצוץ עז. "אף אחד לא שמע רעש כזה מעולם, וכולם חיים בנתיב של טיסה", אמרו עדי הראיה. סיבת התאונה הקטלנית עדיין לא ידועה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המטוס של חברת אתיופיאן איירליינס, שהתרסק אתמול עם 157 נוסעים, השמיע רעשים משונים וקולניים והותיר שובל של עשן והרס בזמן שהוא סוטה מעל שדה של פרות מבוהלות לפני שפגע בקרקע - כך סיפרו אתמול (שני) עדי ראיה. בין ההרוגים היו שני נוסעים ישראלים, וזהותו של אחד מהם פורסמה אמש - אברהם מצליח, בן 49, ממעלה אדומים.

טיסה 302 המריאה אתמול בשעות הבוקר מהבירה אדיס אבבה לבירת קניה, ניירובי, אך התרסקה מסיבה לא ברורה אחרי כמה דקות ספורות. כל הנוסעים, שהיו מ-30 מדינות שונות, נהרגו. הטייס ביקש לשוב על עקבותיו אחרי שחווה בעיות בטיסה, אבל זה היה מאוחר מדי.

מנכ"ל חברת התעופה הלאומית של אתיופיה אמר כי "לא נשללת שום אפשרות" לגבי סיבת ההתרסקות, ובינתיים הושבת צי המטוסים מהדגם החדיש בואינג 737 MAX 8 באתיופיה, בסין ובאינדונזיה בעקבות התאונה השנייה שבה מעורב הדגם בתוך חצי שנה. הבוקר אותרו הקופסאות השחורות של המטוס, ומציאתן עשויה לשפוך אור על הגורמים שהובילו לאסון התעופה.

לקריאה נוספת בנושא:
שתי תאונות קטלניות בחצי שנה: מה קורה למטוס החדיש של בואינג?
שטח הררי, ללא גישה: מאמצי חיפוש הגופות בהתרסקות מטוס הנוסעים
נעליים ועשן בזירה: הטייס באתיופיה דיווח על בעיות אחרי ההמראה

נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
שרידי המטוס באזור ההתרסקות, היום/רויטרס

שישה תושבים באזור החקלאי שבו צנח המטוס סיפרו לסוכונות הידיעות רויטרס כי ראו עשן שעלה מחלקו האחורי של מטוס הבואינג 737 MAX 8 החדיש, כשארבעה מהם אמרו גם ששמעו רעש עז. "זה היה רעש שקשוק חזק, כמו מתיחה והרעדה של מתכת", אמרה טורן בוזונה, חקלאית בת 26 שמתגוררת במרחק של כ-300 מטר מאתר ההתרסקות. "כולם אמרו שהם לא שמעו מעולם רעש כזה ממטוס, והם חיים תחת נתיב טיסה".

מלקה גלאטו, חקלאי מקומי בן 47 שבשדה שלו התרסק המטוס, תיאר גם הוא עשן וגצים שעלו מחלקו האחורי של המטוס. "המטוס היה קרוב מאוד לאדמה והוא עשה לפתע סיבוב. הפרות שרעו בשדות ברחו בבהלה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התרסקות מטוס באתיופיה, מרץ 2019. רויטרס
נעל בזירת ההתרסקות, אתמול/רויטרס

טמירת אברה בן ה-25 הלך בשדה בזמן ההתרסקוץ, ואמר כי שניות לפני כן ראה את המטוס סוטה בחדות כשעשן לבן וניירות ובגדים נראו עפים ממנו. לדבריו, המטוס התרסק כ-300 מטרים מהנקודה שבה עמד. "המטוס ניסה לטפס לגובה, אך כשל וצלל עם אף המטוס כלפי מטה. היו אש ועשן שחור".

צוותי החילוץ עברו בשדה בין ההריסות והציוד האישי של הנספים. העובדים עברו בין ספרי ילדים ומילון אנגלי-צרפתי שנמצא בשטח. תיק יד של אישה שחלקו נשרף נמצא לצד בקבוק בושם ריק. ההריסות הקטנות התפזרו על פני שטח בגדול משני מגרשי כדורגל, והחלק הגדול שבהריסות היה מנוע וגלגל המטוס.

עדה נוספת בשם גדיסה בנטי סיפרה כי המטוס ניסה להרים את חלקו הקדמי בשעה שאש בערה ליד זנבו. "כשהמטוס חלף מעל לביתנו האף שלו היה מופנה כלפי מטה וזנבו כלפי מעלה. הוא פגע בקרקע בעוצמה והתפוצץ.

(עדכון ראשון: 19:03)

בגדים וחצפים אישיים של קורבנות הנוסעים בזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
הריסות בזירת האסון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully