וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס באתיופיה: מערכת הבטיחות הופעלה שלא לצורך

29.3.2019 / 8:38

חוקרים אמריקניים חשפו ממצאים ראשונים מחקירת תאונת הטיסה באדיס אבבה, בה נהרגו 157 נוסעים, מהם עולה כי מערכת מניעת הזדקרות הופעלה שלא לצורך - שניות לפני ההתרסקות. אותה תקלה ככל הנראה גרמה לתאונה הקטלנית במטוס מאותו הדגם באינדונזיה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ממצאים ראשונים מחקירת התאונה הקטלנית במטוס "אתיופיאן איירליינס" מדגם בואינג 737 מקס באתיופיה מצביעים כי מערכת מניעת הזדקרות הופעלה באופן אוטומטי שלא לצורך, רגעים ספורים לפני ההתרסקות - כך מסרו היום (שישי) חוקרים אמריקניים ל"וול סטריט ג'ונרל". החוקרים ביססו את מסקנתם על סמך שחזור נתוני הקופסאות השחורות שהיו על המטוס.

מהחקירה עולה כי מדובר בתקלה חוזרת, שהובילה להתרסקותו של מטוס מאותו הדגם באינדונזיה באוקטובר האחרון. ממשלת אתיופיה והחוקרים בצרפת, שאמונים על חקירת התרסקות מטוס "ליון אייר", אמרו כי נתוני הטיסה מצביעים על קווי דמיון ברורים בין שתי התרסקויות המטוס, שהיה מהדגם החדיש ביותר של בואינג.

בשבוע שעברה השביתה בואינג את כל מטוסי הבואינג 737 מקס 7 ו-8 שלה, בעקבות ההתרסקות באתיופיה. עם זאת חברות התעופה רשאיות להטיס את המטוסים על מנת להעביר אותם בין שדות תעופה, אך ללא נוסעים.

לקריאה נוספת בנושא
הצרות של בואינג: מטוס מהדגם שהתרסק נחת נחיתת חירום באורלנדו
הטייסים ניסו למצוא את חוברת ההפעלה, אבל זה היה מאוחר מדי
אתיופיה: מהחקירה עולה "דמיון מובהק עם התרסקות המטוס האינדונזי"

בגדים וחצפים אישיים של קורבנות הנוסעים בזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
זירת התרסקות המטוס סמוך לאדיס אבבה, החודש/רויטרס

גורמים המעורים בחקירה ששוחחו עם רויטרס על ההקלטות הקוליות מההתרסקות באינדונזיה - שטרם שוחררו רשמית - אמרו כי הן מראות שהקפטן ביקש מטייס המשנה לבדוק את מדריך הטיסה בתוך דקות מההמראה, בעודם נאבקים להשתלט על המטוס. הקפטן היה בשליטה על טיסת JT610 כשזו המריאה מג'קרטה. שתי דקות לאחר מכן, דיווח טייס המשנה על "בעיות בבקרת הטיסה" לבקרי האוויר. המקורות אמרו כי בהקלטות הוזכרה מהירות המטוס, לצד בעיה במסך של הקפטן, אך לא אצל טייס המשנה.

חקירת התרסקות המטוס, שכל 189 נוסעיו נהרגו, הפכה משמעותית עוד יותר לחברת בואינג ולחברות תעופה בשל הדמיון להתרסקות המטוס האתיופי, שהיה מאותו דגם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוס של חברת אתיופיה איירליינס, ינואר 2017. רויטרס
בדיקות ה-DNA של קורבנות התאונה יימשכו כשישה חודשים/רויטרס

157 נוסעים ואנשי צוות נהרגו בהתרסקות המטוס שעשה את דרכו מאדיס אבבה לניירובי, בירת קניה לפני כשלושה שבועות. ההרוגים היו מ-32 לאומים שונים, רובם מקניה, כולל שני ישראלים - אברהם מצליח ושמעון ראם. לפני כשבועיים הודיעה חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" בדיקות ה-DNA של שרידי גופות קורבנות התרסקות המטוס יכולות להימשך עד שישה חודשים, והציעה למשפחות לקבור אדמה שרופה מאזור ההתרסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully