וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של בואינג: מטוס מהדגם שהתרסק נחת נחיתת חירום באורלנדו

27.3.2019 / 9:36

טייסי מטוס ה-737 מקס דיווחו על תקלה במנוע ונחתו בשלום בנמל התעופה בפלורידה. ארה"ב אסרה על הטסת נוסעים במטוסים מדגם זה בעקבות מעורבותם בשתי התאונות הקטלניות באתיופיה ובאינדונזיה. עם זאת, מסתמן כי אין קשר בין נחיתת החירום לבין הגורם להתרסקויות האחרונות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מטוס חברת "Southwest" מסוג בואינג 737 מקס נחת אתמול (שלישי) נחיתת חירום בפלורידה, בעקבות תקלת מנוע. הצוות הכריז על מצב חירום לאחר ההמראה מנמל התעופה הבינלאומי באורלנדו, ושב על עקבותיו בשלום. המטוס היה ריק מנוסעים, והוא הועבר לעיר ויקטורוויל שבקליפורניה, שם מאוחסנים כלי הטיס של החברה.

לפני כשבועיים קורקעו בארצות הברית מטוסי בואינג מדגם זה בעקבות התאונה הקטלנית שאירעה באתיופיה, בה נהרגו כל 157 הנוסעים. זאת הייתה ההתרסקות השנייה בה היה מעורב ה-737 מקס, לאחר שבשנה שעברה נהרגו 189 נוסעי מטוס חברת "ליון אייר" מאינדונזיה. חברות התעופה האמריקניות רשאיות להשתמש במטוסים אלו, אך ללא נוסעים.

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית מסרה כי היא חוקרת את נסיבות המקרה. עם זאת, מצב החירום לא קשור לתוכנה החשודה כגורם לשתי התאונות הקטלניות.

לקריאה נוספת בנושא
הטייסים ניסו למצוא את חוברת ההפעלה, אבל זה היה מאוחר מדי
אתיופיה: מהחקירה עולה "דמיון מובהק עם התרסקות המטוס האינדונזי"
טראמפ: ארצות הברית תשבית את מטוסי הבואינג מהדגם שהתרסק

מטוס בואינג של חברת סאות'ווסט. AP
נחיתת חירום. מטוס בואינג של חברת Southwest/AP

דוברת שדה התעופה באורלנדו, קרולין פנל, אמרה כי אחד משלושת מסלולי נמל התעופה הושבת לטובת ניקיון בעקבות נחיתת החירום. לדבריה, זה הליך סטנדרטי הנועד לחפש חלקים שייתכן שנפלו מהמטוס על המסלול. טרם ברור אם נמצאו חלקים כאלה. שני נתיבי ההמראה הנוספים של שדה התעופה נותרו פתוחים ולא נרשמה פגיעה בפעילותו.

מחברת התעופה נמסר כי טייסי המטוס דיווחו על "בעיית ביצוע" עם המנוע זמן קצר לאחר ההמראה לכיוון נמל התעופה בקליפורניה. מטוס מסוג 8 מקס יועבר למתקן התחזוקה של החברה באורלנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully