וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ארצות הברית תשבית את מטוסי הבואינג מהדגם שהתרסק

14.3.2019 / 2:00

נשיא ארצות הברית הודיע כי המטוסים יושבתו בעקבות האסון באתיופיה שגבה חייהם של 157 הנוסעים. ארה"ב הייתה בין הבודדות מהמדינות הגדולות בעולם שלא קרקעה את מטוסי הבואינג

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (רביעי) כי ארצו תשבית את מטוסי הבואינג מהדגם שהתרסק באסון באתיופיה, בעקבות מידע חדש על כך שיש קשר בין ההתרסקות ביום ראשון לבין התרסקות של אותו הדגם באידונזיה לפני כמה חודשים. טראמפ הודיע מדובר בדגמי מקס 8 ומקס 9 וזאת אחרי שעד כה ארצו הייתה הבודדה ממדינות העלם הגדולות שלא קרקעו את דגמי בואינג 737.

"נוציא הוראת חירום לפיה כל המטוסים מדגם זה יקורקעו", אמר לכתבי הבית הלבן. עוד הוא אמר כי בחברה מחפשים תשובות "ועד שהם ימצאו, המטוסים מקורקעים". ממלא מקום ראש רשות התעופה הפדרלית, דן אלוול, אמר כי הם מצפים שיידרשו כמה חודשים לפני תיקון התכנה במטוס ולדבריו, הוא אינו יודע כמה זמן יימשך קרקוע המטוסים. עוד ציין כי הקופסאות השחורות מהתרסקות המטוס נשלחו לצרפת.

בהמשך הודיעה חברת בואינג עצמה כי היא תקרקע את כל 371 המטוסים מדגם מקס 8 הפרוסים בעולם. למרות זאת בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה ביותר בעולם, אמרה כי יש לה ביטחון מלא בדגם MAX 737. עוד לפני ההודעה, מדינות רבות השביתו את דגמי הבואינג, בהן קנדה, בריטניה, אוסטרליה, קוריאה הדרומית, סין, וסינגפור.

באסון באתיופיה נספו כל 157 הנוסעים ובהם שני ישראלים, שמעון ראם, תושב זכרון יעקב בן 58, ואברהם מצליח, בן 49 ממעלה אדומים.

עוד בנושא אסון התעופה באתיופיה:
נעליים ועשן בזירה: הטייס באתיופיה דיווח על בעיות אחרי ההמראה
אתיופיה: 157 נוסעים, בהם שני ישראלים, נהרגו בהתרסקות מטוס
שטח הררי, ללא גישה: מאמצי חיפוש הגופות בהתרסקות מטוס הנוסעים

מטוס בואינג 737 MAX 8 ברנטון, וושינגטון. AP
עדויות חדשות על קשר בין התאונות. דגם המטוס שהתרסק/AP

מוקדם יותר אתמול הודיעה חברת "אתיופיאן איירליינס" הודיעה היום כי היא תשלח את הקופסאות השחורות של המטוס שהתרסק לבדיקות בחו"ל על מנת לגלות מה הוביל להתרסקות הדגם. אותו דגם התרסק לפני פחות מחצי שנה באינדונזיה, עם 189 נוסעים, ושתי התאונות הסמוכות הובילו להשבתת הדגם במדינות רבות.

דובר של אתיופיאן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר ביבשת, אמר כי הטייס דיווח על בעיות שליטה במטוס וביקש לשוב לאדיס אבבה דקות אחרי ההמראה. הוא אמר כי הוא עבר הכשרה על המטוס אחרי התאונה באינדונזיה, והדגיש כי הרחבתה המהירה של החברה לא פגעה בסטנדרטים הביטחוניים שלה. הוא הוסיף כי אתיופיה תחליט אם לבטל הזמנות של מטוסים נוספים מהדגם הזה בתום חקירת התאונה.

(עדכון ראשון: 21:10)

עוד באותו נושא

מחפשים הסברים: אתיופיה תשלח את הקופסאות השחורות של המטוס לחו"ל

לכתבה המלאה
נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
נזקי ההריסות מזירת התאונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully