וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים הסברים: אתיופיה תשלח את הקופסאות השחורות של המטוס לחו"ל

13.3.2019 / 14:06

בניסיון לגלות מה הוביל להתרסקות ולמותם של 157 נוסעים, תשלח חברת "אתיופיאן איירליינס" את הקופסאות למדינה אחרת בשל החוסר באמצעים שיש לה. מרבית העולם מקרקע את מטוסי הבואינג 737 MAX, אך בארה"ב לא מצאו קשר ישיר בין שתי התאונות של הדגם בחודשים האחרונים

עריכה: שניר דבוש וניב מעוז

חברת "אתיופיאן איירליינס" הודיעה היום (רביעי) כי היא תשלח את הקופסאות השחורות של המטוס שהתרסק לבדיקות בחו"ל על מנת לגלות מה הוביל להתרסקות הדגם החדש של בואינג. באסון נהרגו 157 נוסעים, בהם שני ישראלים, אחרי שמטוס מדגם 737 MAX החדיש התרסק דקות אחרי שהמריא מאדיס אבבה לניירובי. אותו דגם התרסק לפני פחות מחצי שנה באינדונזיה, עם 189 נוסעים, ושתי התאונות הסמוכות הובילו להשבתת הדגם במדינות רבות.

דובר של אתיופיאן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר ביבשת, אמר היום כי הטייס דיווח על בעיות שליטה במטוס וביקש לשוב לאדיס אבבה דקות אחרי ההמראה. הוא אמר כי הוא עבר הכשרה על המטוס אחרי התאונה באינדונזיה, והדגיש כי הרחבתה המהירה של החברה לא פגעה בסטנדרטים הביטחוניים שלה. הוא הוסיף כי אתיופיה תחליט אם לבטל הזמנות של מטוסים נוספים מהדגם הזה בתום חקירת התאונה.

לקריאה נוספת על האסון באתיופיה
תושבים באזור ההתרסקות: "המטוס השמיע רעשים מוזרים והותיר שובל עשן"
יממה אחרי ההתרסקות: נמצאו הקופסאות השחורות של המטוס האתיופי

נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
שרידי המטוס באתר ההתרסקות, שני/רויטרס

לפי חישוב של סוכנות הידיעות רויטרס, כשני שלישים מכלל 371 המטוסים מדגם זה הושבתו ברחבי העולם מאז יום ראשון, כולל באיחוד האירופי ובסין. עם זאת, ארצות הברית לא הצטרפה לגל זה, מאחר שלא נמצא קשר בין שתי התאונות. בואינג האמריקנית, יצרנית המטוסים הגדולה ביותר בעולם, אמרה כי יש לה ביטחון מלא בדגם MAX 737, אך מניותיה צנחו ואיבדו 11.15% מאז התאונה - 26.65 מיליארד דולר בשווי השוק שלה. אחרי התאונה הקודמת באוקטובר של חברת ליון אייר, עלתה לדיון מערכת האוטומציה של ה-737 MAX והחברה אמרה כי התוכנה תעודכן בשבועות הקרובים.

מנהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית אמר כי אין בעיות שיטתיות בדגם ולכן אין בסיס להשבית את כל הצי, שעליו מתבססת בואינג לעשרות השנים הקרובות. אל הלחץ על החברה התווספה היום הודעת חברת "נורבגיין אייר", שדורשת פיצויים על אובדן ההכנסות ועל העלויות הגדלות אחרי שקרקעה את צי מטוסי ה-737 MAX שלה.

חברת התעופה הלאומית של אתיופיה אמרה כי יידרשו לפחות חמישה ימים נוספים להעברת שרידי הנוסעים למשפחות הקורבנות, שהגיעו מיותר מ-30 מדינות. בין ההרוגים יותר מ-20 אנשי או"ם. מנכ"ל החברה אמר כי בחינת הקופסאות השחורות עשויה להיות באירופה. כמה קרובי משפחה יצאו הבוקר מאדיס אבבה כדי לחלוק כבוד ליקיריהם באתר ההתרסקות. לפי ההערכות, יידרשו כמה שבועות או חודשים לזהות את כולם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
זירת התרסקות מטוס אתיופיה איירליינס, 10 במרץ 2019. רויטרס
חלק משרידי המטוס/רויטרס

גורמים אמריקניים אמרו כי הקופסאות - הקלטות תא הטייס ונתוני הטיסה - ספגו נזק מסוים, אולם הם בטוחים כי ניתן יהיה להפיק מהן מידע בתוך יממה מתחילת הבחינה שלהן. שני גורמים שהיו מעורים בנושא אמרו כי הנשיא דונלד טראמפ שוחח עם מנכ"ל בואינג, דניס מולנבורג, וקיבל הבטחות כי המטוס בטוח לטיסה. שלוש החברות המרכזיות בארצות הברית המשתמשות בדגם הזה הביעו תמיכה בו, אך חלק מהנוסעים שאלו אם יכולים לבטל טיסות או לשנות אותן.

(עדכון ראשון 13:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully