וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקה, הפסקה, מבקש לשוב": הרגעים האחרונים של המטוס שהתרסק

סוכנויות הידיעות ודנה ירקצי

15.3.2019 / 12:37

בניו יורק טיימס נחשפו הדברים שאמר הטייס לבקרי האוויר באתיופיה בזמן שדיווח על בעיה בהגאים וביקש לשוב על עקבותיו. "הוא נשמע בפאניקה", אמר גורם שבחן את ההקלטות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

טייס המטוס שהתרסק באתיופיה דיווח בקשר על בעיות בטיסה כדקה אחרי ההמראה - כך דווח הלילה (שישי) בניו יורק טיימס, שפרסם קטעים מרשת הקשר בין הטייס לגורמי הפיקוח בנמל התעופה באדיס אבבה. כמו כן, הסוכנות לבטיחות אווירית בצרפת החלה היום לחקור את המידע שהתקבל מהקופסה השחורה של מטוס הבואינג 737 MAX 8 שהתרסק.

עקבו אחרינו בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

"הפסקה, הפסקה, מבקש לשוב", אמר הטייס במטוס הבואינג, שבו היו 157 נוסעים, כולל אנשי הצוות. גורם שבחן את התקשורת בין המטוס לבין הבקרים אמר כי הטייס היה ב"פאניקה" וביקש שיפנו לו נתיב נחיתה.

גורם בחברת "אתיופיאן איירליינס" אמר כי הצוות של המטוס דיווח על בעיות במערכת השליטה מיד לאחר ההמראה מאדיס אבבה לניירובי. בעקבות התאונה, קרקעו מדינות רבות בעולם, כולל ארצות הברית, את צי המטוסים מהדגם החדש עד שלבסוף גם בואינג הכריזה על קרקועו המוחלט. זאת אחרי שנמצא קשר בין התאונה הזו להתרסקות נוספת של המטוס, לפני כחצי שנה באינדונזיה.

עוד בנושא אסון התעופה באתיופיה:
מחפשים הסברים: אתיופיה תשלח את הקופסאות השחורות של המטוס לחו"ל
תושבים באזור ההתרסקות: "המטוס השמיע רעשים מוזרים והותיר שובל עשן"
"תרם שנים לביטחון המדינה": שמעון נהרג בהתרסקות המטוס באתיופיה

נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
שרידי המטוס שהתרסק/רויטרס

בניו יורק טיימס דווח כי הטייס, יארד גטאצ'ו, שמר בתחילה על רוגע כשדיווח על התקלה כדקה אחרי ההמראה. המטוס היה מתחת לגובה המינימלי הנדרש, אבל הצליח לטפס בחזרה בתוך שתי דקות וביקש לנסוק לגובה של 14 אלף רגל. בקרי האוויר החלו לדאוג כשראו שהמטוס עולה ויורד במאות רגל וטס במהירות חריגה.

הם פנו לשתי טיסות אחרות של החברה שהתקרבו לנמל התעופה וביקשו מהמטוסים להישאר בגובה רב יותר, ואז כבר החל הטייס להילחץ. המטוס המשיך לטפס, עד שדקה לאחר מכן נעלם מהמכ"ם בשמי שטח צבאי סגור.

באסון התעופה נהרגו שני ישראלים - שמעון ראם מזכרון יעקב ואברהם מצליח ממעלה אדומים. צוות זק"א החל היום באיתור חלקי הגופות והשרידים מהמטוס, לאחר ששגריר ישראל באתיופיה רפאל מורב קיבל אתמול את אישור השלטונות המקומיים לפעילות הארגון באתר ההתרסקות. אל הצוות התלוו השגריר, הקונסול עופר דך ונציגי משפחות הנספים.

(צילום: 7:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully