וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואינג הודתה: ידענו על בעיה במטוסים כשנה לפני התאונות

חברת התעופה האמריקנית אמרה כי עוד לפני ההתרסקות הראשונה באינדונזיה, התגלתה תקלה ב-737 MAX הקשורה למערכת שנועדה להתריע מפני מידע סותר על הטיסה. עם זאת, בחברה מתעקשים כי זה לא סיכן את הטיסות. כל המטוסים מדגם זה מקורקעים מאז ההתרסקות באתיופיה לפני כחודשיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חברת התעופה האמריקנית בואינג הודתה הלילה (שני) כי היא ידעה על הבעיה במטוסי ה-737 MAX כשנה לפני שתי התאונות הקטלניות שבהן הדגם החדש היה מעורב - אולם היא לא פעלה בנושא. החברה אמרה כי אחת מתוכנות ההתרעה במערכות המטוס הייתה אופציונלית ולא סטנדרטית, אולם היא התעקשה כי זה לא סיכן את בטיחות הטיסות.

כל המטוסים מדגם זה מקורקעים מאז חודש מרץ, עם התרסקות טיסת אתיופיה איירליינס שעליה היו 157 נוסעים, שכולם נהרגו. חמישה חודשים קודם לכן, 189 נוסעים נהרגו בהתרסקות אותו הדגם באינדונזיה. הצי העולמי של מטוסי 737 MAX מנה 387 מטוסים עד שקורקע.

לקריאה נוספת בנושא:
התרסקות המטוס באתיופיה: מערכת הבטיחות הופעלה שלא לצורך
הטייסים ניסו למצוא את חוברת ההפעלה, אבל זה היה מאוחר מדי

נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
שרידי המטוס שהתרסק באתיופיה, מרץ/רויטרס

המאפיין המדובר הוא מערכת התרעת "מחלוקת זווית התקיפה", שנועדה ליידע את הטייסים במקרים שבהם שני חיישנים שונים מדווחים על מידע סותר. החברה אמרה כי היא לא ידעה שאותו מאפיין אפשרי במטוסים רק אם חברות התעופה רכשו חיישן נוסף. בבואינג אמרו כי הם התכוונו לסדר זאת עם עדכון תוכנה שתוכנן לפני התאונות, והדגישו כי זה לא השפיע על בטיחות המטוסים או תפעולם.

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA) אמרה כי בואינג לא עדכנה אותה על בעיית החומרה עד נובמבר 2018, כחודש אחרי תאונת המטוס האינדונזי של חברת ליון אייר. ה-FAA אמרה כי הבעיה הייתה בעלת "סיכון נמוך", אבל בואינג הייתה יכולה "למנוע בלבול אפשרי" אילו הייתה מדווחת על כך קודם לכן.

זווית הטיסה של המטוס זוהתה כאחד הגורמים שהובילו לשני אסונות התעופה. בואינג אמרה כי בשתי התאונות הקטלניות, מידע שגוי מה-AOA הוזן למערכת הרחבת מאפייני התמרון של המטוס (MCAS), שנועדה למנוע את הזדקרותו. החוקרים התמקדו בה אחרי ההתרסקויות, ובואינג מפתחת תוכנה חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בואינג 737 מקס. רויטרס
כל הצי העולמי מקורקע. מטוס בואינג מדגם 737 MAX/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully