וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ הפקיר את אילת, רשות שדות התעופה נכשלה: האמת על סגירת שדה דב

18.6.2019 / 16:57

אין הצדקה כלכלית להחזיק את שדה דב, אבל על סגירתו מדברים לפחות 20 שנה: כמו שהמדינה ידעה לתכנן את שכונת המגורים שתיבנה על הקרקע, היא הייתה יכולה לדאוג שסגירת השדה לא תהפוך לגזרה עבור האילתים. השאלה היא אם שר התחבורה הנכנס, בצלאל סמוטריץ', ירתם למענם. דעה

צילום: קובי נתן, עריכה: טל רזניק

בעוד פחות משבועיים ייסגר שדה דב בתל אביב. הסגירה שלו מלווה במאבק של עיריית אילת וכמה בעלי עניין. תכניות פינוי שדה דב הן לא חדשות: לפחות עשרים שנה מדברים על כך. שדה התעופה יושב על קרקע פרטית - אך כמו שהמדינה ידעה לתכנן את שכונת המגורים הענקית שייבנו בה עשרות אלפי יחידות דיור היא הייתה יכולה בזמן הזה לתכנן ולפעול כדי שסגירת שדה דב לא תהפוך לגזרה לאילתיים או לתיירים.

ראשית, בואו נדבר על עובדות בסיס. משדה דב ממריאים לכל היותר כאלף איש ביממה, 20 עד 36 מטוסי מדי יום בימי השיא. בשביל זה לא צריכים שדה תעופה עצמאי. לכן אין כל הצדקה כלכלית לנמל תעופה.

אך שר התחבורה היוצא ישראל כץ נרדם. במשמרת שלו הוא אומנם קידם פרויקטים רבים בתחום התחבורה - אבל כץ הפקיר את תושבי אילת. עד היום לא שודרג כביש 90 מצומת הערבה ועד נמל התעופה רמון, שבעצמו יעשיר את כיסם של נהגי המוניות באילת ולא ישיג דבר מעבר לכך. היום נסיעה מהטיילת באילת לשדה רמון עולה, לפי נוסעים, כ-140 שקלים. אם תבקשו מנהג מונית באילת שיפעיל מונה - רוב הסיכויים שתישארו בטיילת.

לקריאה נוספת:
הערכות: לאחר סגירת נמל התעופה שדה דב, הדרך לאילת מנתב"ג תתקצר
"מנתקים לאילת את החמצן": המאבק נגד סגירת שדה דב מגיע לי-ם

הפגנת תושבי אילת נגד סגירת שדה דב. קובי נתן, מערכת וואלה!
גזרה לאילתים/מערכת וואלה!, קובי נתן

שר התחבורה היה צריך לדרוש שבמקביל לבניית השדה החדש ייבנה קו רכבת באורך עשרים ק"מ מהטרמינל ברמון לטיילת באילת, ומחיר הנסיעה יעמוד על עשרה שקלים לכל כיוון. נכון, אז נהגי המוניות היו צועקים ואולי כץ לא היה נבחר למקום השלישי בפריימריז של הליכוד - אבל הדרך לאילת הייתה מתקצרת וזולה יותר.

גם כל בכי המלונאים באילת לא עושה עלי רושם. אין כל סיבה לנפוש במלון באילת כאשר בחצי מחיר אפשר לנפוש בקפריסין, בסיציליה, ברומא, ביוון, בבורגס, מקדוניה ועוד, ותאמינו לי: בכל יעד כזה אוכלים, נופשים ועושים שופינג הרבה יותר שווה מאילת. אז לא סגירת שדה דב תרסק את ענף המלונאות של אילת - אלא מחירי הלינה, חוסר ההתחדשות של העיר וחוסר האטרקציות התיירותיות.

עוד באותו נושא

"ניתוק אכזרי מהמרכז": מאות מחו מול בית רה"מ נגד סגירת שדה דב

לכתבה המלאה
המראה משדה דב, גוש דן שקיעה 16 במאי 2017. ראובן קסטרו
בשביל זה לא צריכים שדה תעופה עצמאי. המראה משדה דב/ראובן קסטרו

נתב"ג אמור להיות חלופה טובה ונכונה לסגירת שדה דב, אבל גם הנהלת רשות שדות התעופה נכשלה באופן חרוץ בהכנה של נמל התעופה בן גוריון למשימה. כבר שנים שבנמל התעופה פועלים שני טרמינלים שמנותקים זה מזה. מי שמגיע לנמל התעופה ברכבת מוצא את עצמו בטרמינל 3, ואילו הדרך לטרמינל אחד היא כבר בגדר מסע ארוך ומסובך. יעקב גנות, מנכל הרשות, יכול היה מזמן לקדם בניית חיבור מהיר בין שני הטרמינלים בצורה של קפסולה או רכבת עלית פנימית, כך שבתוך שתי דקות אפשר יהיה לנוע בין שני הטרמינלים אבל למה להשקיע ולהתאמץ? הרי כולם נוסעים לחו"ל ונמל התעופה מלא. זאת הסיבה, כך נראה, שכדי להגיע לנתב"ג צריך לנסוע שמונה קילומטרים יותר בגלל שלא בנו מחלף מחבר.

שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ', יש לך הרבה עבודה לעשות למען האילתים. השאלה עכשיו היא רק אם תירתם לסייע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully