וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: לאחר סגירת נמל התעופה שדה דב, הדרך לאילת מנתב"ג תתקצר

16.6.2019 / 16:57

לקראת סגירת נמל התעופה בתל אביב לתנועה אווירית, גורמים בענף התעופה מעריכים כי המהלך יוביל לקיצור הדרך לאילת בטיסה מנתב"ג. עם סגירתו, תפעיל רשות שדות התעופה שאטלים חינם לכל הנוסעים ללא מזוודות מבן גוריון עד לתחנת הרכבת בתל אביב

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

לקראת סגירת נמל התעופה שדה דב בתל אביב, הדרך לאילת מנמל התעופה בן גוריון תתקצר - כך מעריכים היום (ראשון) גורמים בענף התעופה והתחבורה. זאת, לאחר השלמת ההערכות לסגירת התנועה האווירית בשדה דב והעברתה לנתב"ג.

רשות שדות התעופה תפעיל שאטלים חינם מהמטוסים הנוחתים בנתב"ג משדה התעופה רמון-אילת לכל הנוסעים ללא מזוודות. השאטל יוביל את הנוסעים מהמטוס ישירות דרך הנתיב המהיר בכביש 1 לתחנת הרכבת ארלוזורוב בתל אביב.

במקביל יופעלו שני קווי הסעה חינם לנוסעים המגיעים לקבל טיפול רפואי. האחד קו ישיר לבית החולים שיבא תל השומר המטפל במרבית החולים והקו השני לבית החולים איכילוב. כמו כן, בנתב"ג החליטו לאפשר בידוק מהיר זהה למחזיקי כרטיס "אלפא" (כרטיס נוסע מתמיד פנים ארצי, א"א) כך שזמן ההתייצבות לטיסה יהיה כשעה לפני ההמראה גם ברמון-אילת וגם בנתב"ג.

עוד בוואלה! NEWS:
במחאה על סגירת שדה דב: ראש עיריית אילת עוזב את הליכוד
"מנתקים לאילת את החמצן": המאבק נגד סגירת שדה דב מגיע לי-ם

מנחת מטוסים בבסיס שדה דב, תל אביב. ראובן קסטרו
ההערכות כי הדרך לאילת תתקצר אם ייסגר. נמל התעופה שדה דב בתל אביב/ראובן קסטרו

בבן גוריון התאימו בנוסף מערכת בידוק מהיר של מזוודות לטסים בקו לרמון-אילת וכן מערכת מסוע מזוודות ייעודי כך שזמן ההמתנה יתקצר מרגע הנחיתה ועד לעזיבת הנמל. עוד הוכשרו רחבות חנית מטוסים בצמוד לטרמינל 1 לטובת הטיסות לאילת כך שלא יהיה צורך בהסעה באוטובוס מהטרמינל למטוס וממנו. מגרש חנייה מיוחד הוכשר סמוך לטרמינל 1 לטסים לשדה התעופה רמון-אילת.

גורמים בענף התחבורה אומרים כי סך התנועות משדה דב לרמון-אילת עמד על בין 20 ל-36 המראות ונחיתות של מטוסים ביום ומדובר בירידה של 9% מתחילת השנה בטיסות לאילת ביחס לשנה הקודמת. "מבחן תנועת הנוסעים והתיירים באילת היא תוצאה של מחיר הלינות בעיר. היום מחיר לילה באילת זה כמו מחיר נופש שבועי ביעדים באירופה", אומר בכיר בענף התעופה.

לטענתו, באילת לא עשו דבר לקידום התיירות במקום. "מה עשתה העיר אילת לקידום התיירות כלום. מה עושים נהגי המוניות באילת עוקצים תיירים ישראלים במחירים לשדה". לדבריו, "חברות התעופה הקטינו את כמות המושבים בטיסות לאילת והגדילו ב-48% את הטיסות הבינלאומיות לחו"ל".

עוד באותו נושא

במחאה על סגירת שדה דב: ראש עיריית אילת ביטל פגישה במשרד רה"מ

לכתבה המלאה
ראש עיריית אילת הודיע כי הוא עוזב 
את הליכוד בעקבות סגירת שדה דב. יותם רונן
ביטל פגישה עם נתניהו, ראש העיר אילת/יותם רונן

בתוך כך, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי הודיע אמש כי הוא לא יגיע לפגישה שאליה זומן היום במשרד ראש הממשלה, שאותה כינה "ישיבת האמבוש". לדבריו, הישיבה שתוכננה בהמשך לפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מיום חמישי האחרון, "מנוגדת בתכלית הניגוד להחלטת ראש הממשלה, אשר נאמרה בצורה חדה ונטולת יכולת לפרשנות".

במכתב לנתניהו טען הלוי כי "ראש הממשלה הדגיש כבר בפתח דבריו שליבת הנושא היא משפטית ומאחר שהוא כן רוצה שיימצא פתרון, דרש מכם לתאם לנו ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי לממשלה. בכל מצב אם ותתואם פגישה עם היועץ המשפטי עצמו נגיע בשמחה. אמשיך ואומר שההצעה שלנו האומרת שיש להתקדם בתכנון, שיימשך לכל הפחות שנתיים ובהמשך בבנייה, שתיארך מספר שנים, על פי תכנית רמי ועיריית תל אביב תוך הקצאת הדירות לגוש הגדול ולפרטיים, פותרת את כל הבעיות".

"ביטול הגזירה ההרסנית": תושבי אילת יפגינו מול בית רה"מ

במקביל, רשות שדות התעופה עדכנה היום כי "כל המערכות שהיו בשדה בעיר אילת פורקו מהשדה ובכלל המערכות המבצעיות ובכלל זה הניווט, התאורה. על מנת להשמיש חזרה את השדה באילת זה תהליך של כשנה בעיקר ריבוד וחיזוק המסלול הישן".

מחר צפויה להתקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים ומול הכנסת. לקראת הפגנה, שתתקיים בתמיכת ההסתדרות, עשרות אוטובוסים ייצאו מאילת ומחבל אילות בהשתתפות צעירים, סטודנטים ועובדים מכל הגופים. תושבי אילת יאיישו את אוהל המחאה שיוקם בגן הוורדים, מול הכנסת, ולדברי ראש העיר, "יישאר שם ככל שיידרש עד שתתבשר העיר אילת על ביטול הגזירה ההרסנית של סגירת שדה דב בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully