וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על סגירת שדה דב: ראש עיריית אילת עוזב את הליכוד

11.6.2019 / 13:22

ראש העיר מאיר יצחק הלוי מחה על הכוונה לסגור את שדה התעופה בתל אביב, המשמש כעורק תחבורה מרכזי לעירו. במסיבת עיתונאים שקיימו אנשי ענף המלונאות עם נציגי העיר יחד עם ראש עיריית תל אביב חולדאי, קראו לממשלה לחזור בה מהתכנית. "מחסלים עיר שלמה"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

כשבועיים לפני הסגירה הצפויה של שדה התעופה דב הוז בתל אביב, קראו היום (שלישי) ראש עיריית ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק, בעלי רשת מלונות פתאל דוד פתאל, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב וראש עיריית תל אביב רון חולדאי למנוע את סגירתו של שדה התעופה.

ראש העיר הלוי הודיע כי הוא עוזב את הליכוד בעקבות סגירת שדה דב. "עבורי ועבור תושבי אילת מדובר בשעת חירום", אמר. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לגלות אחריות ולדחיות את רוע הגזרה. לעצור את הגרזן שרוצים להנחית שיחסל את העיר אילת, מדובר במהלך שמתעמר באזרחי אילת. שאומר לכו תשרתו בדרום הרחוק ואז זונח אותם לאנחות.

לקריאה נוספת:
"מנתקים לאילת את החמצן": המאבק נגד סגירת שדה דב מגיע לי-ם
חסימות בכניסה, אין טיסות: באילת שובתים על רקע סגירת שדה דב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיבת העיתונאים למניעת סגירת שדה דב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בארבע השנים הקרובות לא הולך להיבנות כלום, אז מה החיפזון להרוס עיר שלמה? רק בצע כסף", המשיך הלוי. "יש פה שיח של הסכמות ואינטרסים שראוי שייבדק לעומקם של דברים. אני מכהן כראש עיריית אילת 16 שנים, 45% הצביעו בבחירות האחרונות בעד הליכוד. אני מודיע בצורה ברורה, מי שבחר בי זה 65% אחוז מתושבי אילת. הנאמנות שלי היא רק להם ועכשיו אני מחזיר את כרטיס חבר הליכוד שלי ואמשיך להילחם עבור תושב וילד באילת. בזה נגמר הפרק שלי בתנועת הליכוד, אני מאמין שהאמירה שלי תשפיע בבחירות. הבוקר שוחחתי עם חמישה שרים מהליכוד שאמרו שאני עושה דבר נכון".

מסיבת העיתונאים נערכה על רקע חששם של תושבי אילת ושל גורמי התיירות, מפגיעה בנתיב התנועה המהיר בין העיר הדרומית וגוש דן. פגיעה כזאת ומעבר הטיסות משדה דב לנתב"ג, צפויה להאריך בצורה משמעותית את משך הנסיעה בין שני אזורי הארץ, וצפויה לפגוע בתושבים שנוסעים לבדיקות רפואיות, באנשי עסקים וכמובן בתיירות שהיא מקור ההכנסות העיקרי של העיר אילת.

יצחק הלוי הוסיף כי שדה דב הוא התחבורה הציבורית שלנו שמביא את הרופאים ומנחית את החולים כל יום לקבל שירותים רפואיים בתל אביב". עוד אמר יצחק הלוי כי "לא במקרה כל ראשי העיר פנו לראש הממשלה וכל השרים סבורים שמדובר בטעות אסטרטגית. גם ההסתדרות הביעה את תמיכתה המלאה. כל המשק ילך אחרי המאבק הצודק הזה. לתדהמתנו ישראל מתפרקת מכל נכסיה ותשתיותיה".

עוד באותו נושא

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית לדחות את פינוי שדה דב

לכתבה המלאה
מנחת מטוסים בבסיס שדה דב, תל אביב. ראובן קסטרו
"למה להרוס עיר שלמה?". שדה דב/ראובן קסטרו

לדברים הצטרף גם ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. "אני עדיין ראש עירייה שומר חוק ולא יכול לעשות פעולות שנוגדות את החוק", אמר. "מסיבת העיתונאים נועדה לעצור את האיוולת. ההתנגדות שלנו לתוכנית נועדה לתת לשדה דב עוד חמש שנים. מדינת ישראל יודעת לשנות תכניות. מצעד האיוולת מאז מסיבת העיתונאים האחרונה לא השתנה".

מנכ"ל רשת מלונות דן, רונן ניסנבאום, התריע מפני קשיי ההיערכות למהלך. "יש כמה אנשים בממשלה וגורמים עם אינטרסים שתומכים המהלך הזה", אמר. "יש לדבר הזה השלכות גם ל-17 בספטמבר יום הבחירות". איש התקשורת אבי בניהו, שארגן את מסיבת העיתונאים הצהיר כי ההסתדרות עומדת לצדם. ב-17 בחודש כל תושבי אילת יעלו לירושלים ויעשו הפגנה גדולה מול בית ראש הממשלה".

מוקדם יותר התקיימה פגישת חירום בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. בהשתתפות ראש העיר אילת, נציגי המלונאים ועיריית תל אביב על רקע החשש מפגיעה בפרנסתם של תושבי העיר. "סגירת שדה דב זו בכייה לדורות", אמר יו"ר ההסתדרות. "זו החלטה לא נכונה אשר תפגע בכלכלת אילת, בתעסוקה, בתיירות הפנים והחוץ, בחולים, באקדמיה ובתשתיות. ניתן להמשיך להפעיל את המסלול תוך כדי התחלת הבנייה ממזרח למערב, הרי יש עוד שנים רבות לפנינו עד שתחל הבנייה. סגירת השדה כרגע היא חוסר אחריות ואסור לעשות זאת. ההסתדרות תתמוך במאבק נגד סגירת שדה דב בתחילת חודש יולי, ואנו בוחנים את המשך צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully