וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית לדחות את פינוי שדה דב

22.3.2017 / 14:25

במליאת הכנסת אושר החוק לפיו שדה התעופה האזרחי ימשיך לפעול עד פינוי שדה התעופה הצבאי בעוד כשנתיים. "הבטחנו וקיימנו", אמר ח"כ סמוטריץ'. ח"כ שמולי הוסיף: "הורדנו את החרב מהצוואר של אילת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת חוק שדה דב בקריאה שניה ושלישית. בכך, נמנעה סגירת שדה התעופה האזרחי וזה ימשיך לפעול עד פינוי שדה התעופה הצבאי מהשטח. את ההצעה יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואיציק שמולי (המחנה הציוני), יחד עם עשרות ח"כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה. ההצעה קודמה בניגוד לעמדת בעלי הקרקעות הפרטיות בשדה דב. יוזמיה טענו כי דחיית פינויו של שדה דב נועדה למנוע את הפגיעה הקשה הצפויה, תיירותית, כלכלית ורפואית, בעיר אילת ובתושביה.

לפי החוק, שדה התעופה דב הוז ימשיך לשמש כשדה תעופה אזרחי כל עוד לא הופסק השימוש בו כשדה תעופה צבאי. בנוסף לכך, שר הביטחון יודיע לשר התחבורה והבטיחות בדרכים על הפסקת הפעילות התעופה צבאית לפחות 60 ימים לפני אותו המועד. כמו כן, במהלך התקופה, תועבר פעילות התעופה האזרחית בשדה דב לשטח מסוף זמני שיוקם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "על פי החלטת ממשלה מספר 2392 הפעילות הצבאית בשדה דב אמורה להיפסק בחודש ינואר 2019. נוכח זאת שעל אף החלטת הממשלה טרם קודמה הקמת שדה תעופה בעין שמר, אין מקום להקדים את הפסקת פעילות התעופה האזרחית בשדה דב לפני הפסקת הפעילות הצבאית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דיווח: "מנהל הקמפיין של טראמפ קידם בחשאי את עסקיו של פוטין"
איזנקוט מאשר: צה"ל החל לעשות שימוש בנשק מתקדם נגד המנהרות
סקר: יש עתיד בפער קטן על הליכוד; המחנה הציוני מתרסקת

שדה דב. יותם רונן
"נמצא תחליף מספק שישאיר את נתיב האוויר פתוח". שדה דב/יותם רונן

"הבטחנו – קיימנו", אמר ח"כ סמוטריץ' לאחר אישור החוק. "שדה התעופה שדה דב יישאר במקומו עד לפינוי השדה הצבאי. בזמן הזה על המדינה למצוא תחליף מספק לשדה התעופה שישאיר את נתיב האוויר פתוח ויהווה פתרון קבע עבור תושבי הפריפריה".

ח"כ שמולי הוסיף: "בזכות מאמצים רבים של ראש העיר אילת ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הצלחנו ברגע האחרון לגייס את כל הכנסת כדי להוריד את החרב מהצוואר של אילת והפריפריה. אני מאמין ומקווה שבעלי הקרקע יצליחו בסופו של דבר לקדם את התכניות במקום, אבל השדה יוכל להתפנות רק כשתהיה חלופה. עד אז לא ניתן לרסק את הפריפריה עבור מגדל פאר מול חוף הים בתל אביב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נערכים לקראת פינוי מאחז עמונה. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
"צריך פתרון קבוע לתושבי הפריפריה". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

שר התיירות יריב לוין התייחס לאישור החוק ואמר כי הוא "שמח שהמאבק הקשה שהובלתי בממשלה להצלת שדה דב הצליח. העיר אילת חייבת להיות מקושרת בקשר אווירי ישיר לתל אביב. הדבר חיוני הן לתושבי העיר והן לתנועת תיירות הפנים לאילת. סגירתו של השדה הייתה בגדר גזר דין מוות לאילת".

לפי ההצעה, פינוי שדה התעופה האזרחי יידחה בשנתיים במקביל לפינוי השדה הצבאי ולא בחודש הקרוב כפי שקבעה הממשלה. הטענה לכך שסגירת שדה דב תוביל לפגיעה בעיר אילת נעוצה בכך שטרם הוקמה חלופה אחרת ונמל התעופה בן גוריון אינו ערוך לקלוט את הפעילות במקומו.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מסר: "במאבק למען תושבי אילת מול גורמים כבדי משקל וממון, ניצחו הנחישות, האמונה, העקביות ובעיקר הצדק. סיימנו בניצחון מערכה חשובה מאוד, אך הקרב לא הסתיים. צריך לראות שהפתרונות התחבורתיים לתושבי העיר אילת לקראת שנת 2019 יהיו הכי טובים שרק ניתן לקבל ועל כך יש בכוונתי להמשיך ולהיאבק".

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הוסיף: "סגירת שדה דב משמעותה חיסול התעופה הפנים ארצית במדינת ישראל והנחתת מכת מוות על העיר אילת. ההחלטה על דחיית הפינוי אינה מספקת ועל הממשלה להחליט על השארתו של שדה התעופה במקומו עד להסדרת חלופה ראויה".

איציק שמולי בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בדיון בקשיי המחלימים ממחלות קשות, כנסת. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"השדה יתפנה רק כשנמצא חלופה". שמולי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully