וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מנהל הקמפיין של טראמפ קידם בחשאי את עסקיו של פוטין"

22.3.2017 / 13:05

באי-פי דווח כי פול מנפורט, שניהל את קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב בתחילתו, שיתף פעולה עם מיליארדר רוסי לפני כעשור כדי לעזור לאינטרסים של הנשיא. זאת בניגוד לטענות אנשיו של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, פול מנפורט, עבד בחשאי עבור מיליארדר רוסי כדי לקדם את האינטרסים של הנשיא ולדימיר פוטין לפני כעשור – כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות אי-פי. לפי הדיווח, הוא הציע אסטרטגיה פוליטית שאפתנית לערעור כוחה של האופוזיציה האנטי-רוסית ברפובליקות הסובייטיות לשעבר.

עבודתו סותרת את טענות ממשל טראמפ ושל מנפורט עצמו על כך שהוא מעולם לא קידם את האינטרסים של מוסקבה. מנהל הקמפיין לשעבר אישר כי הוא עבד עבור איל האלומיניום ומקורבו של פוטין אולג דריפסקה, אך טען כי עבודתו הוצגה בצורה לא נכונה כחלק מ"קמפיין הכפשה" נגדו. החשיפה מגיעה כמה ימים אחרי שראש ה-FBI ג'יימס קומי אישר בשימוע בקונגרס כי מתנהלת חקירה סביב הקשרים של מוסקבה לאנשיי הקמפיין של טראמפ.

לקריאה נוספת:
ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ
ועדת המודיעין בבית הנבחרים: אין קנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה
דיווח: פלין קיבל עשרות אלפי דולרים מהקרמלין עבור נאום במוסקבה

פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
ממשיך לסבך את ממשל טראמפ. מנפורט/רויטרס

לפי הדיווח, מנפורט הציע ביוני 2005 תכנית חשאית שבמסגרתה הוא ישפיע על הפוליטיקה, העסקים והכיסוי החדשותי בארצות הברית, באיחוד האירופי ובמדינות חבר העמים כדי לסייע לפוטין, בזמן הידרדרות ביחסים בין ממשלו של ג'ורג' וו. בוש למוסקבה. לפי גורמים המעורים בתשלומים שקיבל מנפורט ורישומים עסקיים שהגיעו לידי אי-פי, מנפורט העביר את תכניתו לדריפסקה. בתחילת 2006, לפי הדיווח, מנפורט חתם עם על דריפסקה על חוזה בסך עשרה מיליון דולר לשנה. השניים שמרו על יחסים עסקיים לפחות עד שנת 2009, אמר אחד אנשים המעורים בנושא.

"אנחנו מאמינים שהתכנית תסייע לממשלתו של פוטין, יחד עם העם עובדים ברמה הנכונה ובעלי מחויבות נכונה להצלחה", כתב מנפורט ב-2005 לדריפסקה. המאמץ, לדבריו, "ישתלם ויעזור להתמקד מחדש במדיניות של פוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully