וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המודיעין בבית הנבחרים: אין קנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה

19.3.2017 / 16:31

יו"ר הוועדה מסר כי הדלפת שמו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין לתקשורת, "היא הפשע היחיד שאנחנו יודעים שבוצע". כמו כן, הוא הדגיש שוב כי אין שום ראיות לכך שבמגדל טראמפ בוצעו האזנות סתר

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים בארצות הברית דווין נונס מסר היום (ראשון) כי אין כל ראיות לקנוניה שנרקמה בין קמפיין הנשיא דונלד טראמפ לבין רוסיה במהלך 2016. כמו כן, נונס הדגיש שוב, בדומה למסקנותיהן של ועדות המודיעין בקונגרס, כי אין אינדיקציה לכך שבמגדל טראמפ בוצעו האזנות.

"בהתבסס על כל מה שהגיע לידינו עד הבוקר, אין כל ראיה לקנוניה", אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז". דבריו נאמרים יום לפני שראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי צפוי להופיע בפני הוועדה, אל מול מחוקקים המבקשים לבדוק אם היו קשרים בין קמפיין טראמפ לרוסיה וכן אם אובמה צותת לטראמפ במהלך מסע הבחירות.

באשר לחקירת הקשר בין רוסיה לקמפיין טראמפ, אמר נונס כי הדלפת שמו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין לתקשורת, "היא הפשע היחיד שאנחנו יודעים שבוצע". נונס הוסיף כי ועדת המודיעין חוקרת אם שמות נוספים של עוזרי טראמפ, מלבד פלין, הודלפו לתקשורת.

לקריאה נוספת:
ראשי ועדת המודיעין של הסנאט: "אין ראיות לציתותים לטראמפ"
"קשקוש מוחלט": בכיר ה-NSA מבטל את טענות טראמפ על האזנות
הבית הלבן: "לא התכוונו לטעון שסוכנות הביון הבריטית צותתה לטראמפ"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הגברת הראשונה מלניה טראמפ (לובשת אליס רוי) ובנם בארון מגיעים לאחר טיסה במטוס הנשיאותי לפאלם ביץ', מערב פלורידה, 17 מרץ 2017. GettyImages
טראמפ, בסוף השבוע/GettyImages

נונס אמר כי לאחר בדיקה של מסמכי משרד המשפטים, שהוגשו ביום שישי האחרון לוועדה, לא עלו שום ראיות התומכות בגרסתו של הנשיא, שלפיה קודמו בתפקיד ברק אובמה הורה לערוך האזנות סתר במגדל זה. מחוקקים בכירים ביקשו לקבל ראיות לכך שניתנו צווי בית משפט לביצוע האזנות לטראמפ, לאנשי הקמפיין שלו או למשפחתו ולחבריו. טראמפ עדיין מתעקש כי האשמותיו נכונות, למרות סדרת הכחשות מצד ראשי הקונגרס.

ביום חמישי האחרון הודיעו יחד נציגי שתי המפלגות בוועדת המודיעין של הסנאט כי "לא נמצאו לציתותים במגדל טראמפ כל ראיות". בהודעה משותפת של יושב ראש הוועדה, ריצ'ארד בר מהמפלגה הרפובליקנית ומארק וורנר מהמפלגה הדמוקרטית, נכתב כי "בהתבסס על המידע המצוי בפנינו, איננו רואים כל אינדיקציה לכך שמגדלי טראמפ היו נתונים למעקב מכל סוג על ידי ממשלת ארצות הברית, לא לפני ולא אחרי בחירות 2016". ההצהרה החד-משמעית מגיעה יממה לאחר ריאיון של הנשיא טראמפ ברשת "פוקס", שבמהלכו שב והבטיח כי בקרוב יוצגו ראיות למעקב שכזה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש ה-FBI ג'יימס קומי, מרץ 2015. AP
יעיד מחר בפני ועדת המודיעין. קומי/AP

ואולם, בימים האחרונים ניסו הבית הלבן ומקורביו לשנות את הפרשנות לציוצי טראמפ שהאשימו את אובמה בהאזנות. דובר הבית הלבן שון ספייסר הסביר כי טראמפ השתמש במרכאות כדי לתאר את הציתותים ולכן לא התכוון אליהם באמת, אלא למעקב באופן כללי. זאת, אף שבאחד הציוצים כתב במפורש כי אובמה צותת לטלפונים שלו באוקטובר.

אובמה בעצמו לא הגיב לסערה, אך מקורביו הכחישו את ההאשמות של טראמפ. דוברו קווין לואיס אמר כי "העיקרון הבסיסי של ממשל אובמה היה ששום גורם רשמי בבית הלבן יתערב בחקירה עצמאית שאותה מוביל משרד המשפטים. כחלק מעיקרון זה, הנשיא אובמה ושום גורם אחר לא הורה על מעקב לאזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא לגמרי שקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully