וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פלין קיבל עשרות אלפי דולרים מהקרמלין עבור נאום במוסקבה

מסמכים שהגיעו ל"יאהו" הראו כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר קיבל כ-45 אלף דולר בדצמבר 2015 כדי לשאת דברים באירוע לציון עשור להקמת רשת RT. פלין פוטר בחודש שעבר בשל קשריו עם שגריר רוסיה לפני כניסתו לתפקיד

צילום: רויטרס

רשת RT הרוסית שבבעלות הקרמלין שילמה כ-45 אלף דולר למייקל פלין, שהתפטר מתפקידו כיועץ לביטחון לאומי בשל קשריו עם מוסקבה, כדי שיישא דברים באירוע לציון עשור להקמתה – כך דיווח הערב (חמישי) אתר החדשות האמריקני יאהו, על בסיס מסמכים שהגיעו לידיו מוועדה בקונגרס. פלין לא הגיב לטענות.

לפי הדיווח, הגנרל, שפוטר על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הגיע לביקור בבירת רוסיה יחד עם בנו, שם שהו במשך שלושה ימים במלון היוקרתי "מטרופול" הסמוך לכיכר האדומה. הסוכנות האחראית לנאומיו של פלין, שהודח על ידי ברק אובמה ב-2014 כשהיה ראש סוכנות המודיעין ההגנתי, לקחה עמלה של 25% מהסכום, כך שהגנרל נותר עם 33,750 דולר שהגיעו מהקרמלין.

RT נחשבת לשופר תעמולה של מוסקבה. לפי הדיווח, פלין קיבל גם 11,250 דולר משתי חברות רוסיות פרטיות, בהן חברת אבטחת המחשבים "קספרסקי". חברי קונגרס דמוקרטיים טוענים כי הסכומים שקיבל פלין מפרים את תקנות הפנגטון, שקובעים כי גנרלים לשעבר לא יכולים לקבל תשלומים מטעם ממשלה זרה. בשבוע שעבר נרשם פלין בדיעבד כסוכן זר לאחר שנחשף כי עבד במהלך תקופת הקמפיין כלוביסט של חברה בבעלות איש עסקים טורקי המקורב לנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
פלין לצד פוטין באירוע במוסקבה, דצמבר 2015/צילום מסך, רשת RT

פלין הודח בחודש שעבר זאת ברקע ביקורת שהוטחה בו על כך שהטעה את סגן הנשיא מייק פנס בקשר לפגישתו עם שגריר רוסיה במדינה, סרגיי קיסליאק, לפני שנכנס לתפקיד. לפי דיווחים, פלין הטעה את פנס בכך שאמר לו שבשיחותיו עם רוסיה לא עלה נושא הסנקציות שהטילה ארצות הברית על מוסקבה בעקבות פעולותיה באוקראינה. מקורות שונים דיווחו כי שיחתם של השניים עסקה גם בסוגיה זו.

מדובר בעבירה על החוק לכאורה, שכן לאזרחים פרטיים אסור להתערב במדיניות החוץ של וושינגטון, ובאותה העת היה פלין אזרח פרטי. בקרמלין הכחישו כי השניים שוחחו על כך. פלין עצמו הכחיש זאת תחילה בתוקף, אולם לאחר הפרסום דוברו מסר לעיתון כי הוא "לא יכול להיות בטוח שהנושא לא עלה כלל בשיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully