וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של נסראללה: "טראמפ לא צריך מלחמה עם איראן שתבעיר את האזור"

27.6.2019 / 11:12

נעים קאסם אמר בריאיון לעיתון לבנוני כי לא סביר שארה"ב תתקוף את איראן בשל יכולות ההגנה שלה. לדבריו, טראמפ "לא ירוויח ממלחמה שאותה הוא יכול להתחיל - אבל שעל תוצאותיה הוא לא יכול לשלוט"

רויטרס

חיזבאללה לא סבור שארצות הברית תפתח במלחמה נגד איראן, בין היתר בשל יכולותיה ההגנתיות של טהראן - כך אמר נעים קאסם, סגנו של מנהיג הארגון, בריאיון שפורסם היום (חמישי) בעיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה.

לדבריו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "לא צריך מלחמה". סגנו של חסן נסראללה הוסיף כי "הוא לא ירוויח ממלחמה שאותה הוא יכול להתחיל, אבל שעל תוצאותיה הוא לא יכול לשלוט, וכזו שיכולה להתחיל עם איראן אבל להצית את כל האזור". אתמול אמר טראמפ כי כל עימות בין שתי המדינות יהיה מהיר, ולא יכלול שליחת כוחות קרקעיים. זאת בזמן שהביע את רצונו להימנע מעימות כזה, תוך שהוא תוקף את הנהגתה של איראן.

קאסם ציין את "ההישגים הגדולים" של הברית שמנהיגה איראן ב"פלסטין, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בתימן ובכל מקום אחר". חיזבאללה שלח את לוחמיו בשנים האחרונות לסוריה ולעיראק, במסגרת הכוחות שנלחמו בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ובמורדים בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: התגובה שלנו לחדירה אמריקנית לגבולותינו תהיה חזקה יותר
אחרי הפלת המל"ט: "ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד מיליציה איראנית בעיראק"
הסוואה איראנית: ברמת הגולן, חיזבאללה נותן פקודות לצבא סוריה

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אוגוסט 2016. רויטרס
לא מאמין שתפרוץ מלחמה. נעים קאסם/רויטרס

בחודש שעבר אמר נסראללה, שארגונו הוקם על ידי משמרות המהפכה של איראן במלחמת לבנון הראשונה ב-1982, אמר בחודש שעבר כי אין זה סביר שארצות הברית תפתח במלחמה נגד איראן כי היא "תשלם מחיר כבד".

חיזבאללה בעצמו נמצא במצב כלכלי קשה בשל הסנקציות שהטיל טראמפ על איראן ועל בעלי בריתה מאז שפרש מהסכם הגרעין לפני שנה. בחודשיים האחרונים החריפה המתיחות, עם הידוק העיצומים על מגזר הנפט האיראני.

עוד באותו נושא

נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בבית הלבן 25 ביוני 2019. AP
הסנקציות פגעו גם בחיזבאללה. טראמפ, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully