וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפלת המל"ט: "ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד מיליציה איראנית בעיראק"

גורמים אמריקניים אמרו לרשת CNN כי מערכות תקשורת של גדודי חיזבאללה הותקפו אחרי התקרית בשמי המפרץ. המיליציה הגיבה: מתקפת הסייבר האמריקנית לא השיגה את מטרותיה. הארגון אחראי לשורת פיגועים נגד כוחות אמריקניים ועשוי לשמש את טהראן במקרה של עימות עתידי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צבא ארצות הברית ביצע מתקפת סייבר גדולה נגד מיליציה שיעית הקשורה לאיראן לאחר הפלת המל"ט - כך אמרו שני גורמים אמריקניים לרשת CNN. מטרת התקיפה הייתה לנטרל ולפגוע ביכולות של גדודי חיזבאללה העיראקים, שלהם יש גם כוחות בסוריה. אחד הגורמים אמר כי המטרה הייתה לפגוע ברשתות התקשורת של הארגון, אבל הוא והגורם השני, ששמרו על עילום שם, לא הסכימו לפרט על הצלחת המבצע.

הפנטגון סירב להגיב. עם זאת, המיליציה העיראקית גדודי חיזבאללה אמרה כי מתקפת הסייבר האמריקנית לא השיגה את מטרותיה. עוד היא הצהירה כי "הבה נראה את ההבדלים בין רוחם של החלשים לבין חוסר היכולת של השחצנים".

ב-CNN ובכלי תקשורת אמריקניים אחרים דווח כי ארצות הברית תקפה מערכות שיגורים באיראן אחרי הפלת המל"ט. לפי CNN, מערכת העוקבת אחרי תנועת מכליות נפט במפרץ הפרסי הושבתה במתקפת הסייבר. איראן הצהירה בתחילת השבוע כי מתקפות הסייבר האמריקניות נגדה לא צלחו.

עיראקים שיעים, חברי הכוח הגיוס העממי, מציינים את יום אל-קודס בבגדאד, 23 ביוני 2017. רויטרס
לוחמי מיליציות שיעיות צועדים בבגדאד, 2017/רויטרס

גדודי חיזבאללה הוגדרו ארגון טרור על ידי ארצות הברית ב-2009. בארצות הברית חוששים משלוחותיה של איראן בשל הגישה שלהם לטילים האיראניים, שבאחד מהם נעשה שימוש להפלת כלי הטיס האמריקני. לפי ההערכות, במקרה של עימות בין וושינגטון לטהראן, הארגונים הנאמנים לה עשויים לתקוף את הכוחות האמריקניים באזור ואת בעלות בריתה.

הארגון קיבל אחריות על שורת מתקפות מאז 2007. בדוח של מחלקת המדינה בשנה שעברה נכתב כי הוא אחראי לפיגועים נגד כוחות אמריקניים וכוחות זרים אחרים בעיראק, כולל מתקפה בבגדאד שבה נהרגו חמישה חיילים אמריקנים ב-2011.

(עדכון ראשון: 8:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully