וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: התגובה שלנו לחדירה אמריקנית לגבולותינו תהיה חזקה יותר

טהראן נערכת לחציית רף האורניום המועשר שנקבע בהסכם הגרעין, ומאיימת על וושינגטון אחרי הפלת המל"ט. "זה היה ניסיון טוב עבורם להימנע מכל תוקפנות נגד גבולותינו". מקרון: "אני רוצה לשכנע את טראמפ כי מדובר באינטרס שלו לפתוח מחדש את תהליך המו"מ"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יו"ר הפרלמנט של איראן עלי לריג'יאני הזהיר היום (חמישי) את ארצות הברית מפני חדירה לגבולותיה, כשבוע אחרי שאיראן הפילה מל"ט אמריקני בתקרית שקירבה את שתי המדינות אל סף עימות צבאי. "זה היה ניסיון טוב עבורם להימנע מכל תוקפנות נגד גבולותינו", צוטט הבכיר על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "התגובה של איראן תהיה חזקה יותר אם הם יחזרו על הטעות שלהם".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס לאירועים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי איומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על "השמדת" איראן, הם "פשע מלחמה". ו"מלחמה קצרה", לדברי טראמפ, עם איראן היא "אשליה.

במקביל, גורמים דיפלומטיים אמרו היום כי איראן צפויה לחצות בתוך ימים בודדים את הרף שנקבע לה בהסכם הגרעין לכמות האורניום המועשר שמותר לה להחזיק. זאת לפי נתונים אחרונים שנאספו על ידי פקחי האו"ם. איראן אמרה בימים האחרונים כי היא תחצה את הרף בשל כישלונן של מדינות אירופה לפצות אותה על הפרישה האמריקנית מההסכם ועל הסנקציות שהטילה מחדש.

עוד בנושא:
אתגר לעליונות ארה"ב: הפלת המל"ט חשפה את יכולותיה המתקדמות של איראן
חמינאי על הכוונת: טראמפ חתם על סנקציות חדשות נגד איראן
חמינאי: לא ניסוג למרות הסנקציות האכזריות של ארה"ב

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך פגישה עם בכירים במערכת הבריאות, טהראן, איראן 25 ביוני 2019. רויטרס
המשבר בשיאו. רוחאני, שלישי/רויטרס

בתוך כך, נשיא צרפת עמנאול מקרון אמר כי "אני רוצה לשכנע את טראמפ כי זה אינטרס שלו לפתוח מחדש את תהליך המשא ומתן, ולחזור על סנקציות מסוימות כדי לתת לו סיכוי". את הדברים אמר מקרון ביפן, שם הוא עתיד לפגוש את טראמפ בפסגת G-20. מקרון אמר כי יש לו שני סדרי עדיפויות: הפחתת המתח הצבאי ושמירה על איראן מלהפר את ההסכם - שאירופה עדיין מעוניינת להציל - אף על פי שטראמפ התעלם מעצתה ופרש ממנו בשנה שעברה.

(עדכון ראשון: 08:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully