וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: לא ניסוג למרות הסנקציות האכזריות של ארה"ב

26.6.2019 / 16:45

המנהיג העליון הגיב לעיצומים עליו ודחה את הלחץ שמפעילה וושינגטון ואמר כי העיצומים האמריקניים "אכזריים". מחר ייגמר האולטימטום שהציבה טהראן למדינות אירופה. רוחאני: הן לא עושות מספיק כדי לשמור עליו. טראמפ: "כל מלחמה לא תימשך זמן רב, לא נשלח כוחות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (רביעי) כי האומה האיראנית "לא תיסוג בפני הלחץ האמריקני". בדברים שפורסמו באתר הרשמי שלו, שהיו הראשונים מאז חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על סנקציות שהתמקדו גם בו, אמר חמינאי כי הסנקציות "אכזריות". הוא אמר כי ההצעה האמריקנית למשא ומתן היא "הונאה".

שתי האויבות הוותיקות היו בשבוע שעבר על סף עימות צבאי, אחרי שאיראן הפילה מל"ט ריגול אמריקני בשמי המפרץ ביום חמישי. עם זאת, טראמפ הבהיר כי היה מטיל סנקציות חדשות על טהראן גם אילולא תקרית הפלת המל"ט. טראמפ נסוג ברגע האחרון מתגובה, אולם הבהיר בימים האחרונים כי האופציה הצבאית עדיין על הפרק כשגם באיראן ממשיכים לאיים.

למתיחות זו נוספים גם הצעדים שנוקטת איראן לצמצום מחויבויותיה להסכם הגרעין, שממנו פרש טראמפ לפני שנה. מחר יסתיים האולטימטום שהציבו למדינות אירופה החתומות על ההסכם לפצות אותה על הנזקים מהסנקציות האמריקניות, ואיראן אמרה היום כי היא תגביר בתגובה את קצב העשרת האורניום.

"כל מלחמה עם איראן לא תימשך זמן רב", אמר היום טראמפ, שהוסיף כי בכל מקרה של פעולה נגדה, היא לא תכלול שליחת כוחות קרקעיים. "אני מקווה שזה לא יקרה, אבל אנחנו בעמדה חזקה מאוד".

לקריאה נוספת בנושא
אתגר לעליונות ארה"ב: הפלת המל"ט חשפה את יכולותיה המתקדמות של איראן
היועץ לביטחון לאומי של רוסיה: איראן לא מהווה איום לעולם
איראן: הסנקציות המפגרות על חמינאי חוסמות את הדרך למו"מ עם ארה"ב

המנהיג העליון של איראן חמינאי, 29 במאי 2019. AP
מכנה את ההצעה של ארה"ב למו"מ "הונאה". חמינאי בחודש שעבר/AP

נשיא איראן חסן רוחאני, שאתמול כינה את הסנקציות החדשות של טראמפ "מפגרות", אמר היום כי ארצות הברית לא בוחרת בנתיב הנכון מול ארצו. "היום אני אומר לאמריקנים כי הנתיב שבו בחרתם אינו הנתיב הנכון" צוטט רוחאני על ידי התקשורת בארצו. הוא אמר כי המדינות האירופיות החתומות על ההסכם מ-2015 - בריטניה, צרפת וגרמניה - לא עושות מספיק כדי לשמר אותו. לדבריו, יהיה זה לטובתן ולטובת ארצות הברית להיצמד להתחייבויותיהן.

מדינות אירופה הזהירו את איראן בימים האחרונים שלא להפר את המגבלות שהוטלו על תכנית הגרעין שלה במסגרת ההסכם.

(עדכון: 12:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully