וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הסנקציות המפגרות על חמינאי חוסמות את הדרך למו"מ עם ארה"ב

25.6.2019 / 9:59

בטהראן אמרו כי ההחלטה של טראמפ להשית עיצומים על המנהיג העליון ובכירים אחרים "סוגרת תמידית" את הנתיב הדיפלומטי. רוחאני הגיב כי הסנקציות מציגות את הייאוש של וושינגטון ונידונו להיכשל. בארה"ב מנסים לדחוף את המשטר בחזרה למו"מ אחרי תקריות שכמעט הובילו למלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי הסנקציות שהטילה ארצות הברית אתמול, כולל על המנהיג העליון עלי חמינאי, ייכשלו. לדבריו, המדיניות האמריקנית נגד טהראן מציגה את "הייאוש" של ממשל טראמפ. הנשיא כינה את הבית הלבן "מפגר מנטלית" והדגיש כי מדינתו פועלת ב"בסבלנות אסטרטגית", אך לא תפחד להגיב.

במשרד החוץ בטהראן אמרו כי הסנקציות על הבכירים במשטר חוסמות את האפשרות למגעים דיפלומטיים בין שתי. לפי דובר משרד החוץ, "הטלת סנקציות לא נחוצות על המנהיג העליון ועל ראש הדיפלומטיה של איראן (שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף) היא סגירה תמידית של הדרך לדיפלומטיה".

שתי האויבות הוותיקות היו בשבוע שעבר על סף עימות צבאי, אחרי שאיראן הפילה מל"ט ריגול אמריקני בשמי המפרץ ביום חמישי. עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר אתמול כי היה מטיל סנקציות חדשות על טהראן גם ללא תקרית הפלת המל"ט. טראמפ נסוג ברגע האחרון מתגובה, אולם הבהיר בימים האחרונים כי האופציה הצבאית עדיין על הפרק כשגם באיראן ממשיכים לאיים.

הלילה גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את המתקפה על מכליות הנפט במפרץ הפרסי ואמרה כי היא רואה בה סכנה רצינית לשלום ולביטחון הבינלאומי. בחודשיים האחרונים הותקפו שש מכליות בנתיב השיט האסטרטגי, בפעולות שלפי ארצות הברית, ערב הסעודית ובריטניה בוצעו בידי איראן. טהראן מכחישה, אך התקריות הללו החריפו את המתיחות שלה עם וושינגטון, לצד הפרישה מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות.

לקריאה נוספת בנושא
חמינאי על הכוונת: טראמפ חתם על סנקציות חדשות נגד איראן
דיווח: ארצות הברית מתכננת מבצעים חשאיים נגד איראן
בסעודה ובתפילה: המשטר באיראן חוגג את הפלת המל"ט, ואת ההיסוס של טראמפ

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך פגישה עם בכירים במערכת הבריאות, טהראן, איראן 25 ביוני 2019. רויטרס
מזלזל במדיניות האמריקנית. רוחאני, היום/רויטרס

הסנקציות האמריקניות החדשות הוטלו אתמול גם על שמונה בכירים במשמרות המהפכה "האחראים להפלת המל"ט". שר האוצר סטיב מנוצ'ין אמר כי הנשיא הנחה אותו להטיל בהמשך השבוע סנקציות נוספות על שר החוץ של איראן. השר ציין כי הפעם ארצות הברית לא התייעצה עם בעלות בריתה בנוגע להטלת העיצומים החדשים. גם מנוצ'ין הדגיש כי בקשתו של הנשיא, שתחסום את העברתם של "מילארדי דולרים" לנכסים איראניים, התקבלה לפני הפלת המל"ט.

זריף, מאדריכלי הסכם הגרעין ב-2015 אמר אתמול בתגובה כי טראמפ "צודק ב-100% שהמפרץ הפרסי אינו העסק של צבא ארצות הברית". זריף צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כעת זה ברור כי 'נבחרת B' (היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, יורש העצר הסעודי בן סלמאן, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן מאיחוד האמירויות וראש הממשלה בנימין נתניהו) לא דואגת לאינטרסים של ארצות הברית - הם בזים לדיפלומטיה וצמאים למלחמה".

(עדכון ראשון: 09:13)

עוד באותו נושא

איראן: מתקפות הסייבר של ארה"ב נגדנו לא היו מוצלחות

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 22 במאי 2019. רויטרס
טראמפ הולך על הראש שלו. חמינאי, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully