וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מתקפות הסייבר של ארה"ב נגדנו לא היו מוצלחות

24.6.2019 / 8:26

לאור הדיווחים על שיבוש מערכות השיגור של טהראן אחרי הפלת המל"ט, שר התקשורת האיראני טוען כי "הם מנסים חזק, אבל הם לא הצליחו". בהמשך היום צפויה ארצות הברית להכריז על סנקציות חדשות על איראן

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

שר התקשורת של איראן אמר היום (שני) כי מתקפות הסייבר של ארצות הברית נגד מטרות בארצו לא היו מוצלחות. זאת לאחר דיווחים על כך שהפנטגון תקף את מערכות השיגור של טהראן אחרי הפלת המל"ט האמריקני ביום חמישי במסגרת מבצע שתוכנן זה זמן רב, על אף שהנשיא דונלד טראמפ עצר פעולה צבאית קונבנציונלית נגד איראן.

"הם מנסים חזק, אבל הם לא הצליחו", אמר מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי. "בתקשורת שאלו אם הטענות למתקפות סייבר נגד איראן נכונות", כתב בטוויטר. "בשנה שעברה נטרלנו 33 מיליון מתקפות עם חומת אש".

האיבה בין שתי המדינות מגיעה לשיאים חדשים בחודשיים האחרונים, אחרי הפלת כלי הטיס האמריקני בשמי המפרץ על ידי טיל איראני. לכך קדמו תקיפות שש מכליות נפט במי המפרץ, שלפי ארצות הברית וערב הסעודית בוצעו גם הן בידי טהראן, אולם היא מכחישה. בהמשך היום צפויה ארצות הברית להכריז על סנקציות חדשות על איראן.

בו בזמן, איראן ממשיכה להתגרות. מפקד הצי שלה, חוסיין חנזדי, אמר כי הפלת המל"ט הייתה "תגובה נחושה" נגד ארצות הברית והוא הזהיר כי איראן לא תהסס לעשות זאת שוב. "כולם ראו את הפלת המל"ט הלא מאויש", אמר הבכיר, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "אני יכול להבטיח לכם שהתגובה הזו יכולה לקרות שוב, והאויב יודע את זה".

לקריאה נוספת:
בולטון נפגש עם נתניהו: אסור לאיראן לפרש את זהירות ארה"ב כחולשה
דיווח: "ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן אחרי הפלת המל"ט"
טראמפ: לא ביטלתי התקיפה באיראן - רק עצרתי אותה בשלב זה

שרידי המל"ט האמריקני שהפילה איראן מוצגים על ידי הטלוויזיה הרשמית, 21 ביוני 2019. אתר רשמי
שרידי המל"ט האמריקני מוצגים על ידי משמרות המהפכה, שישי/אתר רשמי

שר התקשורת כינה את המתקפות על מערכות המחשב של איראן "טרור סייבר", כשהוא מתייחס לסטוקסנט, הדוגמה הידועה לווירוס ששימש לתקיפת מכונות תעשייה. הווירוס, שלפי ההערכות פותח בידי ארצות הברית וישראל, תקף את מתקני הגרעין של איראן בנובמבר 2007. הוא התגלה ב-2010 אחרי תקיפת מתקן העשרת האורניום בנתנז.

וושינגטון, מצדה, מאשימה את טהראן בהגברת מתקפות הסייבר נגדה. ביום שבת אמר בכיר במשרד להגנת המולדת כי ברשויות זיהו עלייה ב"פעילות הסייבר הזדונית" נגד ארצות הברית שמבצעים גורמים הקשורים לממשלת איראן.

עוד באותו נושא

דיווח: ארצות הברית מתכננת מבצעים חשאיים נגד איראן

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בדרכו לבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 ביוני 2019. רויטרס
יטיל סנקציות חדשות. טראמפ, אתמול/רויטרס

הלילה, מסרו גורמים ל"ניו יורק טיימס" כי המודיעין האמריקני ובכירים בצבא עובדים על גיבוש תכניות חשאיות נגד התקיפות האיראנית במפרץ הפרסי. לפי הדיווח, הבית הלבן דרש לפתח אפשרויות חדשות שיוכלו לסייע להביא לכניעתה של טהראן מבלי להחמיר את המתיחות ולהידרדר למלחמה כוללת.

גורמים אמריקניים המעורים בפרטים סיפרו כי המטרה היא לפתח מבצעים דומים למתקפת הסייבר שבוצעה ביום חמישי האחרון, שיחזקו את מלחמת הצללים, במסגרתה האשימה ארצות הברית את טהראן בתקיפת מכליות הנפט במפרץ. איראן מכחישה כל קשר למתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully