וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא ביטלתי התקיפה באיראן - רק עצרתי אותה בשלב זה

נשיא ארצות הברית כתב בטוויטר כי בניגוד לדיווחים השונים, הוא לא נסוג מהתקיפה באיראן - אלא רק השהה אותה. מוקדם יותר דווח כי הפנטגון ביצע מתקפת סייבר נגד איראן, שמנעה ממערכות המחשבים האיראניות לשלוט בשיגור רקטות וטילים

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר הלילה (ראשון) כי "בניגוד לדיווחים, לא נסוגתי מהתקיפה באיראן, אלא רק עצרתי אותה נכון לשלב זה". את הדברים כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ אישר בשבוע שעבר תקיפה באיראן, זאת על רקע הפלת המל"ט האמריקני על ידי כוחות איראניים, אך חזר בו ברגע האחרון כי ראה בה תגובה "לא מידתית".

מוקדם יותר אמרו גורמים המעורים בפרטים ל"וושינגטון פוסט", כי טראמפ אישר מתקפת סייבר שמנעה ממערכות המחשבים של איראן לשלוט בשיגור רקטות וטילים. התקיפות בוצעו בליל חמישי האחרון על ידי אנשי יחידת הסייבר האמריקנית. לדברי הגורמים, הפנטגון הציע להתחיל בתקיפות אחרי המתקפה על שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן בתחילת החודש. הגורמים הוסיפו כי המתקפה נגד כוחות משמרות המהפכה של איראן תואמה עם פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, ולמרות שהמבצע גרם נזק למערכות הפיקוד והבקרה באיראן, הוא לא הוביל לקורבנות.

הבית הלבן וכן בכירים בפיקוד הסייבר של ארצות הברית סרבו להגיב. דוברת הפנטגון, אליסה סמית, אמרה כי "כמדיניות, אנחנו לא דנים בפעילות במרחב הסייבר והמודיעין ולא בתכנון פעולות מסוג זה".

לקריאה נוספת:
כל הפרטים על החלטת טראמפ לסגת מתקיפה באיראן | כותרות השבת
ממשל ללא טייס: קלות הדעת וההדק של טראמפ
טראמפ במסר לאיראן: "אני לא מחפש מלחמה"

במהלך סוף השבוע, אמר טראמפ בריאיון לרשת NBC כי הוא "לא מחפש מלחמה עם איראן", אך הזהיר כי אם יהיה עימות הוא יוביל להשמדתה. הוא הוסיף כי וושינגטון מוכנה לקיים שיחות עם טהראן אבל הזהיר כי לא יאפשר לה לפתח נשק גרעיני. טראמפ סיפר על חזרתו בו מהתקיפה ואמר כי "היו נהרגים 150 איראנים".

בתוך כך, אמר שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי ארצו תגביר את הלחץ הכלכלי על איראן עד שטהראן תנטוש את האלימות ותתמודד עם המאמצים הדיפלומטיים של ארצות הברית. "אנחנו מוכנים לדבר כשהזמן הנכון יגיע", אמר פומפאו בהצהרה. שר החוץ המשיך ואמר כי ברגע שטהראן "תוותר על האלימות ותבחר להגיב על הדיפלומטיה שלנו בדיפלומטיה - היא יודעת איך ליצור עמנו קשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully