וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול מכוון - ללא מרמה: כתב אישום מתוקן הוגש נגד עזרא סיידוף

25.6.2019 / 18:33

שבועיים אחרי הרשעתה של שרה נתניהו בפרשת המעונות, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר יגיע לבית משפט השלום בירושלים ויורשע בניצול מכוון של טעות הזולת. במסגרת הסדר הטיעון, יוטלו עליו עונש מאסר על תנאי, 150 שעות לתועלת הציבור וקנס של 10 אלף שקלים

צילום: רוני כנפו ; עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום מתוקן נגד עזרא סיידוף בפרשת המעונות. במסגרת ההסדר, סיידוף יורשע בשלוש עבירות של ניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה. כמו כן, יוטלו עליו עונש מאסר על תנאי, 150 שעות לתועלת הציבור וקנס בגובה 10 אלף שקלים.

סיידוף, שהיה סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, צפוי להגיע מחר ב-09:30 לבית משפט השלום בירושלים כדי להיות מורשע באופן פורמלי ולקבל את גזר דינו. בניגוד להסדר עם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ההסדר עם סיידוף כולל סעיף מפורש שמונע מהמדינה להגיש נגדו בעתיד תביעה אזרחית.

עוד בנושא פרשת המעונות בוואלה! NEWS:
היועמ"ש בוחן את התנהלות שרה נתניהו כלפי עובדי המעון בשבתות
ח"כ זוהר השווה בין שרה נתניהו לנסיכה דיאנה: "רדיפה עיתונאית"
נתניהו על הרשעת אשתו: הסתיים מסע ציד הזוי; גורם משפטי: הוא מתכחש לעובדות

חקירות שרה נתניהו ועזרא סיידוף , בימ"ש השלום ירושלים, 7 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
יורשע בשלוש עבירות. סיידוף/ראובן קסטרו

לפני שבועיים הורשעה נתניהו בניצול מכוון של טעות הזולת אחרי שחתמה על הסדר טיעון במסגרת הפרשה. נשיא בית משפט השלום, השופט אביטל חן, אישר את העונש עליו הסכימו נתניהו והפרקליטות והיא תשלם קנס בגובה עשרת אלפים שקלים ופיצוי לקופת המדינה בגובה 45 אלף שקלים.

בכתב האישום המתוקן ירד הסכום שהוציאה נתניהו מקופת המדינה ל-175 אלף שקלים, לעומת כפול מכך במקור. בנוסף לכך, הוסרו ממנו החלקים המייחסים לנתניהו פעולות אקטיביות שנעשו כדי להסתיר מחשבות משרד ראש הממשלה את העובדה שבמעון הועסקה מבשלת. בשל כך הופחת סעיף האישום ממרמה בנסיבות מחמירות לניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה.

עוד באותו נושא

זה ייגמר בוועדת חקירה: כשהקירות בשרה-לנד יתחילו לדבר

לכתבה המלאה
שרה נתניהו בהסרת הלוט מעל השלט "רמת טראמפ", רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הורשעה בניצול מכוון של טעות הזולת. שרה נתניהו/ראובן קסטרו

אחרי הרשעתה, אמר ראש הממשלה כי הסתיים "מסע ציד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים. לדבריו, "אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין". בתגובה, גורם משפטי בכיר אמר כי נתניהו "מתכחש לעובדות" ומתח ביקורת חריפה על דבריו: "ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי. ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת 'חמגשיות' כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות".

(עדכון ראשון 16:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully