וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הרשעת אשתו: הסתיים מסע ציד הזוי; גורם משפטי: הוא מתכחש לעובדות

אחרי הרשעתה של שרה נתניהו בפרשת המעונות, אמר רה"מ כי הסתיים "מסע ציד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל" וטען שלא נשאר דבר מההאשמות. "היא אמרה שהיא סבלה מספיק ושהיא רוצה שהגיהנום הזה ייפסק". גורם משפטי בכיר: הוא מתעלם כליל מהודאתה

צילום: רוני כנפו ; עריכה: שניר דבוש

הרשעת שרה נתניהו בפרשת המעונות - עדכונים אחרונים:

  • שרה נתניהו הודתה בקולה בניצול מכוון של טעות הזולת
  • השופט אישר את העונש - קנס ופיצוי כספי - בגובה של 55 אלף שקל
  • הרשעתה - בהמשך לחתימה על הסדר טיעון וכתב אישום מתוקן
  • נתניהו: "מסע ציד הזוי"
  • גורם משפטי בכיר: אשתו הודתה אך רה"מ מתכחש לעובדות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי פרשת המעונות הייתה "מסע ציד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים. בהתייחסות ראשונה להסדר הטיעון עם רעייתו שרה נתניהו, שהורשעה במסגרתו ולפי הודאתה בניצול מכוון של טעות הזולת, אמר ראש הממשלה כי "אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין".

"שרה עברה ארבע שנים של גיהינום מול מכלל האשמות שלא נשאר מהם דבר", הוסיף ראש הממשלה. "היום כשהיא החליטה לא ללכת למשפט היא אמרה שהיא סבלה מספיק ושהיא רוצה שהגיהנום הזה ייפסק".

עוד בנושא:
הרשעת שרה נתניהו היא החזרה הגנרלית לקראת מזעור תיקי רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו בטקס חיילים מצטיינים, "כל ישראל מירושלים", בבית הנשיא, 9 במאי 2019. קובי גדעון, לע"מ, אתר רשמי
"אם זו לא הייתה היא, לא הייתה חקירה". בני הזוג נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון, לע"מ

בהמשך, גורם משפטי בכיר מתח ביקורת חריפה על דברי ראש הממשלה: "למרות שהיום עמדה גב' נתניהו בבית המשפט, הודתה בביצוע עבירה פלילית שבמסגרתה קיבלה בתחבולה מהמדינה סכום של 175,000 שח, והורשעה בדין, מיד לאחר מכן ראש הממשלה למעשה מתכחש לעובדות אלה וטוען כאילו נוהל נגדה 'מסע ציד הזוי'. ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי".

עוד הוסיף הגורם: "ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת 'חמגשיות' כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות. כל בר דעת מבין שבסכום של 175,000 שח, לא מזמינים 'חמגשיות'. ראש הממשלה אמנם אמר מן השפה ולחוץ שיש לו הערכה רבה לבית המשפט, אך בדבריו הוא למעשה מתעלם לגמרי מפסק הדין המרשיע. העובדה שראש הממשלה התעלם מכל אלה, היא גם מסר לא ראוי לציבור והיא אף מבזה את מערכת המשפט. ניתן היה לצפות להתנהגות שונה מכל אדם ביחס למערכת המשפט, ודאי מראש הממשלה, שרק לפני ימים ספורים דיבר על הצורך לציית לכל פסק דין של בית המשפט. שרה נתניהו היא לא דרייפוס. היא הודתה במעשה פלילי כי גם היא יודעת מצויין שזה לא מקרה של 'לא יהיה כלום, כי אין כלום'".

שרה נתניהו בהסרת הלוט מעל השלט "רמת טראמפ", רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
שרה נתניהו בטקס הסרת הלוט ברמת טראמפ/ראובן קסטרו

נתניהו הורשעה אחרי חתימתה על הסדר הטיעון והגשת כתב האישום המתוקן נגדה ביום רביעי האחרון. נשיא בית משפט השלום, השופט אביטל חן, אישר את העונש עליו הסכימו נתניהו והפרקליטות והיא תשלם קנס בגובה עשרת אלפים שקלים ופיצוי לקופת המדינה בגובה 45 אלף שקלים.

נתניהו ציין כי יש לו הערכה רבה לבית המשפט. "השופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים, אמר בצדק ש'העולם הפלילי זר לשרה' ונקבע שלא הייתה שום מרמה מצידה", טען נתניהו. "השופט אמר שצריך לשים הכל בפרופורציה. הטבחים הוזמנו לבשל למען האורחים של ראש הממשלה ורעייתו והוא אמר בדברי הסיכום שלו שאין ספק שמדובר באירועים רשמיים".

עוד הוסיף נתניהו כי השופט "הסכים שיש בעיות משפטיות בתיק, לשון המעטה. גם אני אומר לכם. מדובר הרי בנוהל בלתי חוקי שהתקבל נגד חוק יסוד של המדינה, ארבעה ימים לפני שנכנסתי לתפקיד. וכל זה על 122 שקל ליום, כולל אורחים רבי מעלה".

עורך דינה של נתניהו: "העבירו אותה גיהנום"

בכתב האישום המתוקן ירד הסכום שהוציאה נתניהו מקופת המדינה ל-175 אלף שקלים, לעומת כפול מכך במקור. בנוסף לכך, הוסרו ממנו החלקים המייחסים לנתניהו פעולות אקטיביות שנעשו כדי להסתיר מחשבות משרד ראש הממשלה את העובדה שבמעון הועסקה מבשלת. בשל כך הופחת סעיף האישום ממרמה בנסיבות מחמירות לניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה.

"אנחנו מכבדים את הסדר הטיעון. בעיניי התיק הזה היה בעיקר תיק של פרופורציות, ויש לראות אותו כתיק של פרופורציות", כתב השופט חן בנימוק להרשעה ולקבלת הסדר הטיעון בין הצדדים. "לחומרא - היה שימוש לא ראוי בכספי ציבור. לקולא, בשתי הישיבות טענו שבעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק. השפים הוזמנו בעיקר לבשל לאורחיהם של רה"מ ורעייתו, באירועים רשמיים". השופט חן ציין גם את הזמן השיפוטי הרב שנחסך בעקבות ההסדר. הוא הודה לשני הצדדים על "הניהול ההוגן של התיק ועל הרוח הטובה".

שרה נתניהו, במהלך דיון בפרשת המעונות, שלום, ירושלים 16 ביוני 2019. רויטרס
נתניהו בבית המשפט, היום/רויטרס

בנוסף, השופט הודה לנתניהו ואמר לה בחיוך שלא היתה בכל הישיבות ולכן לא "סבלה" כמו עורכי הדין. בתגובה השיבה: "סבלתי מספיק". לפי החלטת השופט, את התשלום בגובה 55 אלף שקלים תעביר נתניהו בעשרה תשלומים.

עורך הדין יוסי כהן, סנגורה של שרה נתניהו, שאמר שנתניהו "עשויה מפלדה מיוחדת", טען כי היא ספגה הכפשות ושקרים מכוערים. לאחר ההרשעתה אמר כי "ערב ערב במשך ארבע שנים רדפו אחרי הגברת נתניהו. העבירו אותה גיהנום של כותרות מפוצצות, מגמתיות ושקריות. עשו לה שיימינג באולפנים והכל על לא עוול בכפה. הפרקליטות גייסה משאבים אדירים בעלויות של עשרות מיליונים שקלים ופתחה במסע צייד הזוי שלא נודע כדוגמתו, והכל בשביל מה? הרי אם לא היו קוראים לה 'הגברת נתניהו' החקירה הזאת לא הייתה נפתחת. לא היו פותחים חקירה על חמגדיות ועל אוכל. שרה נתניהו משלמת היום מחיר כבד, אישי וכואב, כדי לשים סוף למסע הצייד הזה, ואני מקווה שכך באמת נסיים את הסיפור הזה".

בימים הקרובים צפוי להיחתם סופית הסדר הטיעון גם עם עזרא סיידוף, שכיהן כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, והואשם גם הוא יחד עם נתניהו. כמוה, הוא צפוי להודות בניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה. הדיון בעניינו באולמו של השופט חן נקבע לשבוע הבא.

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully