וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדרים פנו למועמדים בארה"ב: "רוצים לשלם מס גבוה יותר"

19 בעלי הון בולטים, בהם הפילנתרופ ג'ורג' סורוס ונכדתו של מייסד חברת וולט דיסני, פנו למועמדים לנשיאות בקריאה לגבות מסים גבוהים יותר מהעשירון העליון. ההערכה היא כי הגבייה עשויה להגיע ל-3 טריליון דולר בעשר שנים. "הפערים בהכנסות - מצב חירום לאומי"

המיליארדר ג'ורג' סורוס בכנס בברלין, 2012. רויטרס
"לאמריקה יש אחריות מוסרית, אתית וכלכלית". ג'ורג' סורוס, בין החתומים על בקשת המיסוי/רויטרס

מיליארדרים בולטים בארצות הברית שלחו אתמול (שני) מכתב למועמדים לנשיאות ארצות הברית כדי לבקש שיגדילו את המסים על העשירון העליון, זאת במטרה לצמצם את האי שוויון, להיאבק בשינויי האקלים ולממן סוגיות הנוגעות לבריאות הציבור. בין המיליארדרים החתומים על המכתב - איל ההון והפילנתרופ ג'ורג' סורוס, נכדתו של מייסד חברת "וולט דיסני" אביגיל דיסני, ושותף בחברת פייסבוק כריס יוז.

לדבריהם, יש להגדיל את המסים על העשירון העליון כדי להשקיע באנרגיה נקייה, בביטוח בריאות אוניברסלי, בהקלה בחובות על בשכר הלימוד לסטודנטים, בשיפור בתשתיות ובהקלות מס למשפחות בעלות הכנסה נמוכה. במכתב, שעליו חתמו 19 מיליארדרים, נכתב כי "לאמריקה יש אחריות מוסרית, אתית וכלכלית להטיל מס על עושרנו. קיומו של מס עושר הוא לטובת המדינה שלנו". ההערכה היא כי מס כזה יכול לייצר כמעט שלושה טריליון דולר בעשר שנים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
סנדרס: "אני 100% פרו-ישראלי, אבל ממשלת נתניהו גזענית"
מועמדת דמוקרטית אחרי פרסום הדוח: "לפתוח בהליכים להדחת טראמפ"
מועמדים דמוקרטים יחרימו את ועידת איפא"ק: "נותנת במה לקיצוניים"

הסנאטורית אליזבת וורן המתמודדת על מועמדות לנשיאות ארצות הברית בכנס דמוקרטי בקולומביה, קרוליינה הדרומית ב-22 ביוני 2019. רויטרס
ההצעה של וורן תשפיע על 75 אלף משפחות. הסנאטורית בכנס דמוקרטי בקולומביה/רויטרס

ההצעה צפויה לקבל תמיכה מצד מועמדים דמוקרטים לנשיאות התומכים בהגדלת מס העושר. הסנאטורית אליזבת וורן הציעה 2% מיסוי על נכסים המוערכים בכ-50 מיליון דולרים או יותר כולל מניות, אגרות חוב, יאכטות, מכוניות ואומנות. נוסף לכך, הציעה הסנאטורית עוד 1% מיסוי על נכסים שמוערכים מעל למיליארד דולר. ההצעה של וורן תשפיע על 75 אלף משפחות, ותרוויח 2.75 טריליון דולרים בעשר שנים.

נוסף להצעתה של וורן, הסנאטור ברני סנדרס הודיע על תכנית למחיקת 1.6 טריליון דולר בחובות לסטודנטים. עלות התכנית, שתשחרר 45 מיליון אזרחים מחובותיהם על השכלה הגבוהה, מגיעה ממסים חדשים שיוטלו על עסקאות בוול סטריט ולא על הכנסתם האישית של המיליארדרים. היוזמות של שני הסנאטורים מבוססות על הנחת היסוד שישנה חלוקה לא שוויונית של העושר והיא אף מחריפה בגלל נטל המס הלא הוגן על בעלי ההכנסות השונות.

המכתב למועמדים לנשיאות מגיע לאחר השיח הציבורי על אי השוויון הגובר בהבדלי ההכנסות באמריקה. וורן באפט, מייסד "ברקשייר האת'ווי", פירסם מאמר בשנת 2011 ובו ציין כי שיעור המס האפקטיבי שלו היה "למעשה אחוז נמוך מזה היה משולם על ידי 20 האנשים האחרים במשרד". מאמר זה הוביל לרעיון "חוק באפט", שנתמך על ידי הנשיא לשעבר ברק אובמה.

עוד באותו נושא

"לפחות הייתה אדיבות": סערת ההפרדה הגזעית של ביידן

לכתבה המלאה
הסנאטור ברני סנדרס המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בכנס בקולומביה קרוליינה הדרומית ב-22 ביוני 2019. רויטרס
תוכנית למחיקת 1.6 טריליון דולר בחובות לסטודנטים. הסנאטור סנדרס בכנס בקולומביה/רויטרס

ריי דיאלו, מייסד קרן הגידור הגדולה בעולם ברידג'ווטר, הביע גם הוא חשש מחוסר השוויון בהבדלי ההכנסות. דיאלו רשם פוסט בן 8,000 מילה בבלוג שהעלה באתר לינקדאין ואמר כי הפער בין העשירים לעניין הוא "מצב חירום לאומי" שמציב "סכנה קיומית לארצות הברית". עוד נכתב בפוסט כי "אני מאמין שכל הדברים הטובים נלקחו קיצונית ונגמרו מהרס עצמי, זה הזמן הנכון לקפיטליזם".

הבעלים של חברת "ג'יי.פי מורגן", ג'ימי דימון, מנכ"ל ההשקעות, וורן באפט ונשיא בלאקסטון סטפן שוורצמן חוששים כי אי השוויון בהכנסות הפך למכשול לחברה מתפקדת. ניתוח של דו"ח הפדרל ריזרבס מצא כי 1% מהעשירים בארצות הברית ראו את השווי שלהם גדל ב-21 טריליון דולרים ב-30 השנים האחרונות, בעוד כי 50% מהעשירון התחתון ירד ב-900 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully